DS3 Racing vanaf €36290,00
208 GTi vanaf €25690,00
Bijna €10000,00 verschil Zelfde motor, onderstel ??
Waar zit het verschil ??
Is de racing nog wel leverbaar? Staat niet meer in de carselector.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
DS is “premium” lijn van Citroen. “geef het beestje een naampje”
208 is gewoon een standaard model. GTI daar een opgept variantje van.
dus DS3 Racing heb je al een “speciale” lijn, en dan nog eens de racing.
Je betaalt dus voor de marketing en wat carbon onderdeeltjes
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Neemt niet weg dat het prijsverschil belachelijk groot is voor om en nabij hetzelfde materiaal.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Och, het verschil zit ‘m in het Premium deel gok ik. En het feit dat de 208 af-fabriek vast een schadebak is: de achterkant ziet er imho uit alsof ‘ie al eens aardig geramd is door een Audi.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
imho ???
Het gaat er niet om of je de 208 nu mooi of lelijk vind. Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het dashboard van de 208 behoorlijk lelijk.
Het gaat mij om het prijsverschil van bij €10.000,00 voor in principe dezelfde auto.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Imho = in my humble opinion.
Er zijn toch wel redelijk wat verschillen te noemen hoor.
DS3R heeft:
Brembo remmen + 323mm remschijvven
Veel Carbon
Beperkte (2000) oplage
18” velgen + 215/40 18 rubber
Citroën Racing onderstel
Sportstoelen
207 GTI heeft:
300mm schijven + standaard remklauwen
Geen Carbon
Geen beperkte oplage
17” velgen met 205/45 17 rubber
Iets aangepast onderstel
Standaard stoelen (zoals een THP heeft)
Uiteindelijk is 10.000 euro natuurlijk heel erg veel.
Maar de auto’s zijn niet echt te vergelijken.
De DS3R kan je beter (als je dat zou willen) vergelijken met een Mini Cooper S JCW. (211pk, 38.995 euro en ook premium)
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
tilanus schreef:Imho = in my humble opinion. ;-)
Owww, en nu in het NL?
Fabian Wierth schreef:Er zijn toch wel redelijk wat verschillen te noemen hoor.
DS3R heeft:
Brembo remmen + 323mm remschijvven
Veel Carbon
Beperkte (2000) oplage
18” velgen + 215/40 18 rubber
Citroën Racing onderstel
Sportstoelen207 GTI heeft:
300mm schijven + standaard remklauwen
Geen Carbon
Geen beperkte oplage
17” velgen met 205/45 17 rubber
Iets aangepast onderstel
Standaard stoelen (zoals een THP heeft)Uiteindelijk is 10.000 euro natuurlijk heel erg veel.
Maar de auto’s zijn niet echt te vergelijken.
De DS3R kan je beter (als je dat zou willen) vergelijken met een Mini Cooper S JCW. (211pk, 38.995 euro en ook premium)
Maar de 208 heeft weer een speciaal uitlaatsysteem. Als hij daarmee het geluid maakt zoals de video op de peugeot website !?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Is het niet een optie dat de DS3 Racing is ontwikkeld met het oog op het WRC en sowieso dus ook meer op rallygebruik, terwijl de 208 GTi is ontwikkeld om hard mee te rijden op asfalt (franse tolwegen, duitse autobahn, nederlandse snelweg zonder trajectcontrole)? Dus iets toegankelijker, bedoeld voor een breder publiek en dat daarom bij de ontwikkeling al steeds rekening is gehouden met de prijs, terwijl de DS3 Racing steeds bedoeld is al iets exclusievere rallywagen?
Dat geluid waar Berlingo2.0HDi over schrijft lijkt me in de rallywereld totaal niet van belang namelijk, maar juist voor petjes met rijke papa wel.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Maar de 208 heeft weer een speciaal uitlaatsysteem. Als hij daarmee het geluid maakt zoals de video op de peugeot website !?
De Racing heeft ook een speciaal uitlaat systeem,en ja ik heb toch liever prestaties,dan een petjes geroffel.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
racing is vanaf 35.000
maar verschil is idd te groot.
als ik nu een keuze zou maken dan word het de nieuwe clio Rs
ow en dat geluid hahaha na dat maakt hij niet hoor.is een stukje geweldige reclame..
De racing wordt niet op een standaard band gemaakt maar is in principe een after-manufacturing modificatie door de R-afdeling. Ergo, er zit veel extra werk in en je zal onderdelen wel exra betalen. De peus loopt denk ik al als gti van de band in de fabriek?
De beperkte oplage van de DS3R zal hem duur maken als special waar de gti een standaard produkt is…
Sowieso is de DS3 Gaver. Maar bang for the buck. Zou ik zo voor de GTI gaan. Hij ziet er zo best gaaf uit als GTI uitvoering. Navi enz standaard.
Gaaf karretje.
Maarja. Zou hem niet in willen ruilen voor mijn E-HDI DS3. Autorijden is al duur, helemaal met mij rijstijl. Dus mooi zo
Berlingo2.0HDi schreef:
Maar de 208 heeft weer een speciaal uitlaatsysteem. Als hij daarmee het geluid maakt zoals de video op de peugeot website !?
Dat heeft de Racing trouwens ook
In vergelijking met de THP heeft de Racing een 60mm systeem zonder middendemper en andere eind sierstukken!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Meerprijs voor 18 duimse velgen zit daar ook voor een deel in.
Heb even vlug gekeken naar de prijs van deze wagen???? , nog niet officeel zou ik zeggen op heden, maw dit kan nog oplopen, de eerste prijzen dat de DS3R zou moeten kosten waren ook veel te optimitisch dan de uiteindelijke prijs dan dat we er voor moesten neertellen.