Na een peugeot toch maar weer naar citroen.
1,5 jaar gelden al een bx gehad en nu na een 306 een xsara.
Hij voelt wel duidelijk groter als een 306 alhoewel het is werkelijkheid niet zoveel scheelt.
Een model uit 2003 met 150000 km op de tellen, maar hij ziet er nog zeer netjes uit voor z’n kilometers.
Vandaag maar meteen het interieurfilter, olie en oliefilter vervangen aangezien hij al 5000 km over de tijd voor een beurtje was.
Heeft iemand nog een punt dat vervangen zou moeten worden bij een 20000 km beurt?
Verder is er eigelijk weinig op de xsara aan te merken, behalve dat die een heel klein beetje knoept als je een scherpe bocht neemt.
En heeft iemand enig idee op er een USB aansluiting op de orginele radio is te maken?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
voor de 20000km beurt, bougies/luchtfilter, en vaak voeg ik een flesje injectie reiniger toe aan de benzine, bij iedere beurt. om een usb aansluiting te verkrijgen, moet je een interface kopen, die achter op de radio word aan gesloten, kost plm 80,-euro, en dan komt er nog 50 euro bij voor het aanmelden op het systeem, (bij de dealer) anders werkt ie niet. als je voor een aftermarkt radio gat moet je ook de orgineele radio laten afmelden, en een aparte aansluit stekker halen, om de aftermarkt radio aan te sluiten, er gaan nog wat verhalen in het rond hier over,beste is een dealer vragen over hoe en wat, want het ligt aan het bouwjaar, en systeem wat er in de auto zit, het probleem is dat als je het niet goed doet, er electriese storingen op treden in het systeem. en o,ja mooie auto,
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroën schrijft voor bougies voor dat het om de 60k vervangen moet worden. Maar dat zijn de kosten niet en wel fijn om nieuw te hebben als je neit weet wanneer dat voor het laatst gedaan is.
Vergeet verder de KVS en remvloeistof niet als er niet bekend is wanneer het voor het laatst gedaan is.
Dit lijkt overigens een auto die laat op kenteken is gezet, een 2003 model hoort zo’n nieuwere bumper te hebben.
Gezien die uit januari komt denk ik dat ze gewacht hebben met het op kenteken zetten
Ik denk dat ik het dan voorlopig maar even bij cd’s hou.
Ik had inderdaad gelezen dat deze pas om de 60000km hoeven maar en keer extra bougies en luchtfilter vervangen kan nooit kwaad.
Ik weet alleen niet hoe je remvloeistof vervangt, is dit net al bij LHM de nippels open daairen en zo het systeem verversen of moet ik het hier anders doen?
Ik wst trouwens niet dat er nog verchillen in de type xsara’s zat, waar kan ik dat aan zien? ben dr nog niet zo in thuis.
En nog een vraagje, ik heb het interieurfilter vervangen, maar doordat ik de verkeerde had ben ik vergeten hoe deze eruit kwam, ik ben ervan uitgegaan dat de airflow van vooraan de auto naar achter door het filter gaat klopt dit?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een type 3 heeft van die extra ronde mistlampen onderin de bumper. Onder de achterklep is ook nog een extra RVS strip geplaatst.
En er zit een ander interieur in met een ander klokkenspel.
Remvloeistof geen idee of je dat makkelijk zelf kan doen.
Bij de dealer zetten ze er een apparaat op welke het hele systeem ververst, dat gaat je de kop niet kosten denk ik
Als je niet weet wanneer het vervangen is moet je het wel een keer verversen, DOT4 olie trekt vocht aan, en dat wil je niet in je remsysteem…
Oke, mislampen onderin staan nog wel een stukje mooier.
Remvloeistof gaat wel lukken na wat nazoeken.
Maar in het boekje staat ook brandstoffilter aftappen, is dit nodig?
en waar kan ik deze dan aftappen.
Aftappen? Bij een benzine blok?
In mijn Xsara 1.6 16v zit er tegen de tank aangeklemd een benzinefilter dat makkelijk gewisseld kan worden, kost ongeveer 5 Euro.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Het stond in het boekje er en stond niet bij dat het voor diesel alleen was vandaar.
Maar dan kan ik hem inderdaad net zo goed vervangen, is dit nodig? en waar kan ik deze vinden, stroomt er veel benzine uit als je hem vervangt?
Ondertussen alle filters enz. vervangen.
Nu ben ik erachter dat die in een scherpe bocht alleen na links begint te knoeperen,
maar alle ashoezen zijn heel dan kan de homokineet in principe toch niet kapot lopen?
Verder ruik je als je instapt echt een muffe smerige geur in de auto sinds gisteren,
Wat kan dit zijn?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Interieurfilter al vervangen?
Neem aan dat de airco met dit weer uit staat, anders kan die flink stinken…
De airco spring steeds aan als je de ventilator op de raam stand zet, en dan vergeet ik hem uit te zetten.
Het interieurfilter is wel al vervangen, maar omdat ze de verkeerde meegaven heb ik niet opgelet hoe deze eruit kwam.
Ik ben er vanuit gegaan dat de luchtstroming door het filter van vooraan de auto na achteren gaan of zit deze nu verkeerd om?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij past het juiste filter maar op 1 manier.
Die airco knop gaat wel aan op die voorruit stand, maar onder de 3 graden buiten zou die niet aan moeten slaan.
Ik heb de airco niet meer aan gehad maar de lucht blijft alhoewel het wel minder is.
De stank is inmiddels toch behoorlijk verdwenen.
Dan een volgend puntje de speakers en tweeters maken nogal een raar tril geluid net of er op het geluid van de muziek 2 stukjes plastik op elkaar trillen.
Nu wil ik er nieuwe tweeters in zetten, maar als ik het rooster uitneem zie ik dat er een heel stuk plastic om de tweeter heen zit als je deze in het rooster haakt, hoe is dit van elkaar te krijgen? want ik denk dat dit er bij een aftermarket tweeter niet opzit?
Kan ik daarnaast een andere tweeter op het normale kabeltje aansluiten?
Het trillen van de speakers heb ik opgelost door een paar druppeltjs kit op de speakerkappen te smeren.