Ik kan de volgende vraag niet vinden als eerder gesteld;
De verlichting van mijn DS3 is door de dealer op mijn verzoek gewijzigd.
Nu wil ik ze weer terug zetten naar de originele stand.
Dat kan natuurlijk weer via de dealer, maar als ik mijn computer reset naar
de fabrieksinstellingen, zou dan ook mijn verlichting weer terug gaan naar
de originele stand ? Weet iemand wat er nog meer gereset wordt ?
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Volgens mij kun je niks zelf resetten.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Wat heeft je dealer precies gewijzigd aan je verlichting? Heb je bijvoorbeeld de LED-dagrijverlichting laten uitschakelen (wat via MyWay kan worden gedaan) of heb je de LED-dagrijverlichting laten koppelen aan de stadsverlichting (wat via Lexia III moet gebeuren)? In het laatste geval, dan heeft resetten geen enkele invloed op je verlichting. In het eerste geval wel.
Nitro, dank je wel, ik heb inderdaad mijn LED verlichting aan mijn stadsverlichting laten koppelen.
Bij de volgende beurt dan maar laten ontkoppelen.
Ook nog speciale reden om dit te laten ontkoppelen?
adirem schreef:Ook nog speciale reden om dit te laten ontkoppelen?
Ja, eigenlijk wel, ik vind het nu zo onlogisch, staat mijn automatische verlichting uit, dan brandt mijn LED.
Zet ik de verlichting op automaat, dan gaat de stadsverlichting aan, ik denk dat het de stadsverlichting is, 2 kleine lichtjes, en de LED verlichting. Rij ik in een tunnel, of in het donker, dan gaat mijn LED uit, en gaan mijn gedimd groot licht aan. Ik weet niet wat er nu fout zit, maar volgens mijn gevoel, klopt er iets niet.
Als ik het nu terug laat zetten is het “gewoon” origineel.
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
jekaba schreef:staat mijn automatische verlichting uit, dan brandt mijn LED.
Huh? Als de automatische verlichting uit is, dan branden zowel je stadslichten als je LED-dagrijverlichting (die van mij zijn ook gekoppeld).
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Andere belangrijke reden om dit te doen: Volgens mij mogen je LEDs helemaal niet branden als je gewone licht ook aan staat. Ze geven namelijk veel te veel licht om als stadsverlichting te dienen. Men heeft dat op het forum van infopolitie uitgezocht. Er staan daar verschillende verwijzingen naar wetteksten etc.
Het komt erop neer dat je dagrijlicht niet in combinatie met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig mag voeren. Dus niet icm. stadslicht, niet icm. dimlicht.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
helemaal correct!
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 151
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
jekaba schreef:adirem schreef:Ook nog speciale reden om dit te laten ontkoppelen?
Ja, eigenlijk wel, ik vind het nu zo onlogisch, staat mijn automatische verlichting uit, dan brandt mijn LED.
Zet ik de verlichting op automaat, dan gaat de stadsverlichting aan, ik denk dat het de stadsverlichting is, 2 kleine lichtjes, en de LED verlichting. Rij ik in een tunnel, of in het donker, dan gaat mijn LED uit, en gaan mijn gedimd groot licht aan. Ik weet niet wat er nu fout zit, maar volgens mijn gevoel, klopt er iets niet.
Als ik het nu terug laat zetten is het “gewoon” origineel.
Er zit helemaal niets fout, zoals je het omschrijft klopt het precies en is er niets verkeerd.
Als je in het donker rijd en hij staat op automatisch is het normaal dat je leds uit gaan en je gedimd licht aan.
Zoals de anderen ook al aangeven, leds i.c.m. dimlicht mag gewoonweg niet. en terecht want daar zijn ze inderdaad te fel voor.
Totaal aantal Berichten: 1800
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
I.c.m. dimlicht dimmen de DRL’s tot stadslichtfunctie, tenminste dit is op de C5 het geval , of heeft de DS3 ook nog aparte stadsverlichting ?
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
De DS3 heeft aparte stadsverlichting en niet dimbare LED-dagrijverlichting.
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
OK
dundieje schreef:jekaba schreef:adirem schreef:Ook nog speciale reden om dit te laten ontkoppelen?
Als ik het nu terug laat zetten is het “gewoon” origineel.Er zit helemaal niets fout, zoals je het omschrijft klopt het precies en is er niets verkeerd.
Als je in het donker rijd en hij staat op automatisch is het normaal dat je leds uit gaan en je gedimd licht aan.
Zoals de anderen ook al aangeven, leds i.c.m. dimlicht mag gewoonweg niet. en terecht want daar zijn ze inderdaad te fel voor.
Ik begrijp hieruit, dat er dus niets is veranderd aan mijn verlichting. Ik heb de monteur toch echt bezig gezien met zijn Lexia en mijn verlichting . Dank je wel Dundieje. En mijn gevoel sloeg dus nergens op
Totaal aantal Berichten: 260
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Menno schreef:I.c.m. dimlicht dimmen de DRL’s tot stadslichtfunctie, tenminste dit is op de C5 het geval , of heeft de DS3 ook nog aparte stadsverlichting ?
Ik heb ook aparte stadsverlichting op de C5! Misschien omdat het niet de facelift uitvoering is?
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ja de DRL met led heeft deze functie, de DRL voor de facelift zonder led heeft idd apart stadslampje in de koplampunit ,...