97 van de 282
« Eerste  < Vorige 95 96 97 98 99 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 29 november 2012 12:10 AM
  [ # 1441 ]

Laughing  ^^^^

Een doorn in het oog, zeker!


(SD ..... Ik bedoelde SD, niet SL)  Wink

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 29 november 2012 12:18 AM
  [ # 1442 ]
citroen23 schreef:

Als het doorgaat dan gaat dat ook ten koste van….....Banen

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21109887/__Banen_weg_door_oldtimer___.html

Wat een zielige discussie van 8 pagina’s daar onderin…
Vol met jaloerse mensen die roepen dat onze auto’s door de staat gesubsidieerd worden.

Ik ben nog steeds in voor belastingvrij en dan via de brandstof betalen. Zo kun je elke auto houden die je wilt en betaal je net zo veel als je wilt. Heb je het financieel even slecht? Rij je een paar weken niet en bespaar je brandstof en dus geld.


En de eerste de beste roker die over mijn auto wat zegt heeft een probleem…

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 29 november 2012 10:54 AM
  [ # 1443 ]

bericht van KNAC:

Op veler verzoek:

De huidige vrijstelling van MRB is ingesteld om het voor echte hobbyisten mogelijk te maken oude auto’s als technisch en cultureel erfgoed voor het nageslacht veilig te stellen. De KNAC komt op voor de belangen van deze hobbyisten. Dit is in lijn met de definitie van de internationale automobielfederatie FIA waarvan de KNAC één van de oprichters was.

Het mag duidelijk zijn dat er op dit moment veel “klassiekerliefhebbers” zijn die om economische motieven met een oude auto rijden. Daarbij ook nog eens met dieselmotoren die meer belastend zijn voor het milieu dan moderne diesels. De afgelopen jaren is er een spectaculair groot aantal van dit soort auto’s geïmporteerd. De overheid mist hierdoor inkomsten uit MRB en ook het milieu gaat er niet op vooruit.

Daar kun je je ogen niet voor sluiten. Waar wij momenteel aan denken is de vrijstelling MRB in lijn te brengen met de internationale FIA-definitie wanneer een auto een oldtimer is.
Dat is een auto ouder dan 30 jaar. Voor diesels willen wij de grens stellen op 35 jaar. Momenteel blijven LPG-rijders dus buiten schot in ons voorstel. Voornamelijk omdat deze brandstof gunstiger is voor het milieu.

Of dat ook zo kan blijven zal afhangen of mensen in de toekomst massaal hun oude auto met dieselmotor wegdoen en er een oude auto met LPG-installatie voor in de plaats nemen. Dit ook weer om te profiteren van de MRB-vrijstelling maar niet met het doel de auto voor de hobby te gebruiken en te behouden voor toekomstige generaties.

Wij zijn voor het in origineel staat houden van een klassieke auto. Wij zijn dan ook geen voorstander van het inbouwen van LPG-installaties in originele klassieke auto’s.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 29 november 2012 11:00 AM
  [ # 1444 ]

Ik denk dat met het bovenstaande bericht het standpunt van de knac wel duidelijk is. Zelf rij ik dagelijks in een geïmporteerde CX diesel uit 1984 dus ook ik hoor bij de belasting ontduikers en verwacht dat ik moet gaan bloeden, het standpunt van KNAC begrijp ik echter wel en lijkt mij ook wel goed als ik heel eerlijk ben.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 november 2012 11:12 AM
  [ # 1445 ]
Maus schreef:

Vol met jaloerse mensen die roepen dat onze auto’s door de staat gesubsidieerd worden.

Dat is toch ook zo?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 29 november 2012 11:22 AM
  [ # 1446 ]
mbender schreef:

bericht van KNAC:

Op veler verzoek:

De huidige vrijstelling van MRB is ingesteld om het voor echte hobbyisten mogelijk te maken oude auto’s als technisch en cultureel erfgoed voor het nageslacht veilig te stellen. De KNAC komt op voor de belangen van deze hobbyisten. Dit is in lijn met de definitie van de internationale automobielfederatie FIA waarvan de KNAC één van de oprichters was.
....
Wij zijn voor het in origineel staat houden van een klassieke auto. Wij zijn dan ook geen voorstander van het inbouwen van LPG-installaties in originele klassieke auto’s.

Er is ook nog wat anders te lezen in het bericht, namelijk het punt van in originele staat houden van klassiekers. Wat is in klassieke staat houden ? Een opnieuw gespoten auto is al niet origineel meer. Opnieuw bekleed is ook niet origineel. Maar bekleding slijt wel. Degene die de naden van zijn deurpanelen van een SM laat stikken in plaats van sealen, is die nou zo fout bezig ? Ziet ie het wel ?  En als je je auto niet geheel origineel houdt, ben je dan geen liefhebber ? Ik denk dat als originaliteit van auto’s een voorwaarde voor lidmaatschap van de FEHAC en de KNAC zou zijn, dat er een hoop lieden moeten afhaken. Maar via hun clubs zijn ze wel lid. En wat te denken van alle echt nodige modificaties aan auto’s zoals de SM ? En wat te denken van alle modificaties die tijdens de productiejaren van auto’s zijn gepleegd. En wat als de SM nog langer zou zijn geproduceerd, wat zouden Maserati en Citroën dan zelf nog hebben gemodificeerd ? Zouden ze dezelfde dingen hebben aangepast als naderhand gebruikelijk zijn geworden ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 29 november 2012 11:26 AM
  [ # 1447 ]

Met de nadruk op orgineel houden doelen ze volgens mij meer op het feit dat er geen LPG-installatie wordt geplaatst. Dit om te voorkomen dat iedereen straks overstap op LPG om alsnog goedkoop te kunnen rijden.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 november 2012 11:30 AM
  [ # 1448 ]

LPG is een schone brandstof en als je een maximaal aantal kilometers bedingt voor een klassieker hoef je geen LPG installatie te monteren om goedkoop te rijden. Blijf als enig motief het milieu en verdomd, sommige liefhebbers zijn daar mee begaan.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 29 november 2012 11:31 AM
  [ # 1449 ]

Mijn SM wordt waarschijnlijk opgebouwd met gasinjectie. Ik ben best bereid daarvoor wegenbelasting te betalen. Zonodig laat ik er nog een katalysator opknopen ook.  Ik wil gewoon dagelijks in een SM rijden. Uit liefhebberij ! Ik heb best wel veel uitgegeven om van een wrak en een brakke schuurvondst weer een SM te maken. Ik voeg er dus weer één toe aan het arsenaal SM’s. Toch voldoe ik kennelijk niet aan de doelstellingen van de FEHAC en de KNAC. Dat vind ik tegenstrijdig.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 29 november 2012 12:14 PM
  [ # 1450 ]
Robin Visser schreef:

Mijn SM wordt waarschijnlijk opgebouwd met gasinjectie. Ik ben best bereid daarvoor wegenbelasting te betalen. Zonodig laat ik er nog een katalysator opknopen ook.  Ik wil gewoon dagelijks in een SM rijden. Uit liefhebberij ! Ik heb best wel veel uitgegeven om van een wrak en een brakke schuurvondst weer een SM te maken. Ik voeg er dus weer één toe aan het arsenaal SM’s. Toch voldoe ik kennelijk niet aan de doelstellingen van de FEHAC en de KNAC. Dat vind ik tegenstrijdig.

Robin daar heb je wel een goed punt maar waar het voor de KNAC en FEHAC om te doen is dat mensen gebruik maken van de huidige regeling om goedkoop te rijden. Wat wij als liefhebber in onze auto steken aan tijd en geld en uit liefde met deze oude auto’s dagelijks rijden is niet de doelgroep die benadeeld behoord te worden. Ergens moet een lijn getrokken worden en vind het best logisch als je dagelijks met een klassieker rijdt je ook belasting betaald, de volle pond betalen is overdreven maar 3 maanden lijkt mij een goed idee.
Om het makkelijk te maken kan je dus zeggen in de zomer geen wegenbelasting en in de winter wel, mensen die in de winter doorrijden met hun klassieker betalen van 1 dec tot 1 maart belasting. Als je geen belasting betaald moet je auto van de openbare weg af (in de garage). Als je het vorige jaar ingestelde leeftijd ook nog oprekt naar 30 jaar is iedereen tevreden lijkt mij Smile
Dit is ook heel simpel te handhaven, als je een klassieke auto tussen 1 dec en 1 maart op de openbare weg ziet moet deze betalen. Klassieker verzekeringen kunnen ook voor 9 maanden geldig maken, zo kan iedere burgen/liefhebber kiezen hoe ze hun klassieke auto wensen te gebruiken

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 november 2012 01:02 PM
  [ # 1451 ]
Maus schreef:

Ik ben nog steeds in voor belastingvrij en dan via de brandstof betalen.

Dan heb je nog steeds niet begrepen dat ik vanaf dat moment NOOIT meer in NL tank, maar gewoon 1x in de zo veel tijd in Duitsland m’n brandstoftanks aftop én terugkom met een kofferbak vol nokvolle jerrycans met brandstof voor de wederverkoop. En ik ga niet de enige zijn…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 november 2012 01:26 PM
  [ # 1452 ]

Ik kijk nu al uit naar de spannende reportages over brandstofsmokkel… guns

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2012 01:29 PM
  [ # 1453 ]

Ik koop een belastingvrije tankwagen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 november 2012 01:31 PM
  [ # 1454 ]

Smokkel? Zou dat smokkel zijn of gewoon gouwe handel? Ben ik nog eens benieuwd naar. Maar je wilt in de grensstreken in ieder geval met zo’n regeling niet in een kop-staartbotsing komen te zitten Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 november 2012 01:35 PM
  [ # 1455 ]

een 35 jaar oude diesel. Hey, da’s mooi! Ik ruik een cx diesel!

http://www.leboncoin.fr/voitures/273980611.htm?ca=12_s

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
97 van de 282
« Eerste  < Vorige 95 96 97 98 99 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook