Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik zit eraan te denken om een houtvergistingsinstallatie op het dak te bouwen ipv LPG in de kofferbak… Voor het authentieke oldtimer-gevoel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Tijd voor een elektrolyse station en waterstofgas in je brik verstoken
CX GTi Turbo 2 - All Black
mbender schreef:
Robin daar heb je wel een goed punt maar waar het voor de KNAC en FEHAC om te doen is dat mensen gebruik maken van de huidige regeling om goedkoop te rijden. Wat wij als liefhebber in onze auto steken aan tijd en geld en uit liefde met deze oude auto’s dagelijks rijden is niet de doelgroep die benadeeld behoord te worden. Ergens moet een lijn getrokken worden en vind het best logisch als je dagelijks met een klassieker rijdt je ook belasting betaald, de volle pond betalen is overdreven maar 3 maanden lijkt mij een goed idee.
Om het makkelijk te maken kan je dus zeggen in de zomer geen wegenbelasting en in de winter wel, mensen die in de winter doorrijden met hun klassieker betalen van 1 dec tot 1 maart belasting. Als je geen belasting betaald moet je auto van de openbare weg af (in de garage). Als je het vorige jaar ingestelde leeftijd ook nog oprekt naar 30 jaar is iedereen tevreden lijkt mij
Dit is ook heel simpel te handhaven, als je een klassieke auto tussen 1 dec en 1 maart op de openbare weg ziet moet deze betalen. Klassieker verzekeringen kunnen ook voor 9 maanden geldig maken, zo kan iedere burgen/liefhebber kiezen hoe ze hun klassieke auto wensen te gebruiken
En als je nu geen garage hebt om je wagen in te zetten? Dus weer niet iedereen tevreden….
En als je in de winter lekker aan je wagen bezig bent om van de zomer weer zorgeloos te kunnen rijden? Hoe maak je dan een proefrit? Weer niet iedereen teverden…...
Nee ik wil mijn oldtimer rijden wanneer ik het wil en niet wanneer het administratief mogelijk is!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Evan schreef:Tijd voor een elektrolyse station en waterstofgas in je brik verstoken
O maar dát worden mooie kopstaartbotsingen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klassiekerverzekering voor 9 maanden geldig maken…? En als je winterstalling instort ben je het haasje. Nee dank u…
Ik zie dat soort gekunstelde oplossingen ook niet zitten, net zo min als een 60-dagenkaart (moet ik dan vandaag al beslissen dat ik morgen wil rijden? En wat als mijn auto bij stilstand alleen op de openbare weg kan staan?) Als je uitzonderingen gaat maken moet je dat controleren en daarmee kost een maatregel al snel meer dan hij opbrengt. Maar misschien zie ik het ingewikkelder dan het is.
Ik vind het standpunt van de KNAC (“de huidige regeling is niet te handhaven”) ook wat makkelijk. Zo ga je toch geen onderhandeling in…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mulder schreef:Ik vind het standpunt van de KNAC (“de huidige regeling is niet te handhaven”) ook wat makkelijk. Zo ga je toch geen onderhandeling in…
In het lobbycircuit hebben beide partijen al water bij de wijn gedaan. Het kabinet heeft laten weten niet het regeeraccoord te handhaven en de KNAC heeft geaccepteerd dat de huidige regelgeving verandert. Beide partijen hebben zo laten zien dat ze bereid zijn tot het sluiten van een compromis. Niet alleen de KNAC.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat mij bijzonder stoort is het gemak waarmee de knac een hele groot deel van de 63000 mensen die die petitie hebben getekend afserveert. Klaar, jullie paria’s doen niet meer mee. Doooooeeeeeei….
dat is toch wel een beetje vreemd… is de fehac soms de baas geworden bij de knac??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In snap heel goed wat er aan de hand is. De overheid is de afgelopen jaren heel kritisch geworden als het gaat om het verstrekken van subsidies. Dat zie je bij de hypotheekrente-aftrek, in de mantelzorg, in de culturele sector en nu ook bij het behouden van het mobiele culturele erfgoed. Als de subsidie niet echt wezenlijk bijdraagt aan het ondersteunen van het doel van de overheid, wordt de kraan gewoon dichtgedraaid. Als de KNAC nu keihard inzet op behoud van de huidige regelgeving, dan wordt aangetoont dat er nu een grote groep mensen is die €1000/jaar subsidie ontvangt terwijl hun auto over vijf jaar bij de sloop staat. Daar kom je in het huidige politieke klimaat gewoon niet meer weg, 63000 handtekeningen of niet.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ree, ik snap wat je zegt en kan me er grotendeels in vinden, maar het had de KNAC gesierd als ze hun standpunt gelijk kenbaar hadden gemaakt en niet nadat er 63000 man getekend hadden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
+1
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Er is niets mis met de huidige regeling, alleen moeten de regels worden bijgesteld.
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ree schreef:, dan wordt aangetoont dat er nu een grote groep mensen is die €1000/jaar subsidie ontvangt
Alleen is die groep niet heel groot…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ree schreef:In snap heel goed wat er aan de hand is. De overheid is de afgelopen jaren heel kritisch geworden als het gaat om het verstrekken van subsidies. Dat zie je bij de hypotheekrente-aftrek, in de mantelzorg, in de culturele sector en nu ook bij het behouden van het mobiele culturele erfgoed. Als de subsidie niet echt wezenlijk bijdraagt aan het ondersteunen van het doel van de overheid, wordt de kraan gewoon dichtgedraaid. Als de KNAC nu keihard inzet op behoud van de huidige regelgeving, dan wordt aangetoont dat er nu een grote groep mensen is die €1000/jaar subsidie ontvangt terwijl hun auto over vijf jaar bij de sloop staat. Daar kom je in het huidige politieke klimaat gewoon niet meer weg, 63000 handtekeningen of niet.
Ik vind de huidge oldtimer regeling ook geen subsidie als ik eerlijk ben, maar meer een vrijstelling.
Doordat ik in het bezit ben van een oldtimer breng ik meer geld naar de schatkist dan ik er vanuit terug zie…
Als ik geen oldtimers zou hebben zou ik een stuk minder naar de schatkist brengen.
Beetje vrijstelling van wegenbelasting staat tegenover:
Extra onderhoudsfacturen van de oldtimer, die zou ik met 1 auto niet hebben.
Het relatief hoge verbruik waar een groot deel van de brandstofkosten de schatkist in gaan.
Extra verzekering waar belasting over betaald wordt.
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Han S schreef:Er is niets mis met de huidige regeling, alleen moeten de regels worden bijgesteld.
Dan is er toch iets mis mee…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Er is niets mis met de strekking, maar misschien wel met de definities.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!