dankje, dat gaat wel lukken, inmiddels heb ik er al weer zo,n 160 km mee gereden. Gaat hard als je woon/werk verkeer bijna 80km per dag is. Wel alleen maar snelweg en vrijwel altijd zonder file,s.
Gelukkig werk ik als het goed va januari weer wat dichter bij huis.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
banaanepit schreef:maar dan is een na markt product geen handigere optie want als ik achter de bx sta reageert het boletje meestal niet op de bediening.
Mmm… Ik las nog even terug over de originele plip AB. Bij mij werkt de plip juist uitstekend als ik achter de auto sta. Zeer makkelijk bij openen van de achterklep. Ik heb trouwens wel het ontvangstbolletje eens schoongemaakt en ook weer goed terug gezet in de dakbekleding, want het was met de tijd wat naar binnen geschoven waardoor ontvangst wat “stroef” was, vooral naast en voor de auto.
Werkt het bij jou alweer?
nee, nog niet. Er kwamen enkele onvoorziene zaken tussen die een hoop geld kosten dus die plip is op t moment even het minst belangrijke. Maar ik ga er zeker nog mee verder tzt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Art schreef:Aha, bedankt!
Ik hoop idd dat de bx er nu wel even tegen kan weer. Wil nu wel weer ff een poos rijden zonder ook maar iets te hoeven sleutelen aan dat ding. ff afkloppen maar.
Nou het was van korte duur, vanmorgen wilde ik naar mijn werk gaan, ik stap in de bx en draai de sleutel om, startmotor begint te draaien maar heeee!? motor geeft geen teken van leven!? Verdorie!! Wat nou weer?? FF wachten , nogmaals een poging. Niets tot een heel klein beetje gesputter. Hm, nog een keer dan, accu werd het zat en raakte leeg. Best snel.Inmiddels hing er ook een aardige benzine lucht. Toen had ik gelukkig de mat zwarte eend nog onder de hoes voor de deur staan, dus gauw er in en op naar utrecht…Vanavond heb ik maar eens naar de bx gekeken op t gemak. Eerst maar een nieuwe accu erin geplemt. Toen de verdeelkap +rotor vervangen. De oude zagen er niet uit! zal er straks een foto van posten, dus ik denk. Aha dat is het! Ook nog de bougies vervangen, de oude waren zeiknat van de benzine. Weer starten. Hmm nog niks!?? gloeiende! Ik had er inmiddels aardig de P in dus lang doorstarten maar. Het begon te pruttelen na een poosje en toen sloeg de motor al proestend aan. Ff op toeren gehouden en lopen als een zonnetje. Proefritje gemaakt en hij reed als vanouds. Gek ding. Nou durf ik niet te zeggen dat het euvel verholpen is eigenlijk, het was vanmorgen behoorlijk vochtig dus ik vrees nog wel voor morgen ochtend.De eend staat klaar iig haha. Na het doorlezen van de topics van Timo en twan lijkt het erop dat ik een beetje de zelfde trammelant heb, en ik heb begrepen dat het bij Twan opgelost is door een andere bobine…............ohja morgen krijg ik nog wel een bougiekabelsetje binnen. die ga ik er zoiezo maar opzetten. word vervolgd.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Welkom bij de club.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gedeelde smart is halve smart , maar dit is natuurlijk niet wat je voor ogen hebt als je een andere auto koopt
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bij dit soort problemen kun je het beste de hele ontstekings-rommel vervangen. Dus inderdaad bougies, kabels, verdeler, rotor en de bobine. Uiteraard naar mate van slijtage, nieuwe bougies vervangen voor nieuwe etc is natuurlijk onzin. Maar als je geen idee van de leeftijd hebt: gewoon vervangen.
hier nog de foto,s van de oude verdeelkap en de rotor.
Let vooral op de brandplek bovenop de rotor, toen ik die zag dacht ik : hebbes!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben het met Hilko eens. Als je erg afhankelijk bent van je auto, en de staat is onbekend: heel het ontstekingsgebeuren vervangen voor nieuw. Kost je een paar duiten, maar bespaart je een hoop ellende.
Zo is dat, vandaag heb ik de bougiekabelset ook vervangen. Ik heb nu dus nieuwe accu, bougies, kabelset, verdeelkap en rotor. Bobine heb ik na gevraagt maar die koste iets van 160 euro nieuw. ,dus ga ik toch liever opzoek naar een gebruikte. Ik heb helaas geen bodemloze put vol met geld. Zeker nu met de feestdagen, verjaardagen en contributie,s van diverse in aantocht. Vanmorgen trouwens geen problemen gehad ondankt dat het weer goed vochtig was buiten. De bx sloeg direct aan en liep goed. Ook het rijden ging prima.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Tip: Voor bij mister-auto.nl eens je kenteken in. Daar is een bobine voor jouw BX 6 tientjes.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
En bij mijnautoonderdelen.nl slechts €49,38
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat is een DIS-bobine van Beru. Aangezien Art verdelerkap en rotor heeft gaat die niet passen. (voor de latere TZi’s).
EDIT: je bedoeld die van Bougicord erboven zie ik. Gezien de wel erg summiere beschrijving en plaatjes durf ik dat soort onderdelen nooit aan om te bestellen..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Tja, niet op gelet die moet je dus nièt hebben.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Aha, bedankt voor de tips! Dat zijn hele andere bedragen. Ik ga er is even kijken.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)