Aanschaf C5 2.0HDI break Exclusive FAP
D.V.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-2012

Gepost: 29 november 2012 05:25 PM

Ik ben van plan om een Citroën C5 2.0HDI Fap uit 06/2006 met 136000km op de teller aan te schaffen.
Er is niet zo veel bekend over de auto, enkel de onderhoudsbeurten zijn afgestempeld (om de 30000km) en er zit een rekening bij van het laatste onderhoud. Maar het is de properste auto dat ik tot nu ben tegengekomen, zowel binnen en buiten is de auto echt mooi proper onderhouden. Tijdens mijn zoektocht ben ik verschillende 2.0HDI’s tegengekomen die reeds een nieuwe distributieriem hadden, zo rond de 120000km werd die vervangen.Nu heb ik een aantal vraagjes.

-Rond welke kilometerstand dient de riem vervangen te worden?
-Is het aan te bevelen om de riem meteen bij aanschaf te laten vervangen?
-Is er een manier om te weten of het veersysteem in orde is?
-Wat is de levensduur van een roetfilter?

Alvast bedankt voor jullie raad en advies!

Profiel  
 
Gepost: 29 november 2012 05:27 PM
  [ # 1 ]

Er zijn twee verschillende lezingen over de vervangingstermijn van de distributieriem bij deze motoren. In eerste instantie was het 160000 km, later is dat verlengd naar 240000.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 november 2012 05:34 PM
  [ # 2 ]

Je zou de gebruiker oldenhage even kunnen PB’en, dat is een dealer en die kan aan de hand van het VIN-nummer zien wat het onderhoudsinterval voor de distributieriem is voor die auto.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
D.V.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-2012

Gepost: 29 november 2012 08:00 PM
  [ # 3 ]

Mijn garagist zegt dat de riem wel goed is maar dat de waterpomp meestal eerder stuk gaat en daarom adviseert hij om bij aanschaf van deze auto de distributieriem meteen te vervangen.

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 29 november 2012 10:22 PM
  [ # 4 ]

Dat zou ik ook roepen als ik wat centjes wilde verdienen ....


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2374
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 30 november 2012 02:23 PM
  [ # 5 ]

Als ik de verhalen elders goed gelezen en begrepen heb wacht jij met de vervanging van je D-riem ook niet tot 240.000 km.
Had jij niet in gedachten dat rond de 160.000 km te laten doen? En dan gaat uiteraard de waterpomp mee bij die wissel.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 02 december 2012 12:20 PM
  [ # 6 ]

Deze staat op 130k , ... dat vind ik rijkelijk vroeg, en ja je hebt gelijk, tot 240k zou ik ook niet wachten Wink
Waterpomp is bij de 2.0HDi voor zover ik weet geen issue, dat is een probleem bij de 1.6 HDi ( daar zijn 2 soorten )


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook