2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Krukaskeerring en nokkenaskeerring distributiezijde turbodiesel / Merktekens ?
Gepost: 26 november 2012 06:48 PM
  [ # 16 ]

Vooraf zorgvuldig aftekenen met verf en goed op de streepjes letten (inderdaad: schoon schuren!) en dan kan er weinig misgaan.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 december 2012 09:54 PM
  [ # 17 ]

Nadat de keerringen binnen waren gekomen vandaag maar eens aan de slag gegaan.
Eigenlijk stelt het niet veel voor. De oude keerringen moest ik er wel met een schroevendraaier uit tikken. Als je dat met beleid doet beschadig je het aluminium niet. De as is dermate hard dat je die niet makkelijk beschadigd.
Het monteren heb ik met behulp van kunststof bussen gedaan. De riemen monteren wijst zich vanzelf. Het spannen heb ik op gevoel gedaan. De span/looprollen waren na 210.00 km wel aan vervanging toe. Vooral de bovenste was slecht. De motor loopt stiller nu.
Al met al was het een vruchtbare zaterdagmiddag met gelukkig goed weer Smile

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 december 2012 10:02 PM
  [ # 18 ]

Alleen vond ik het te koud,brrrrrr
Maar mooi dat het gelukt is,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 02 december 2012 11:47 AM
  [ # 19 ]

Frank, jij hebt toch een lekker verwarmde werkplaats? Ik moet alles op een koude oprit doen. very very sad
Nee, ik ben ECHT niet jaloers. ahh

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2012 12:06 PM
  [ # 20 ]

Respect dus ,dat je in de kou hebt gestaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
wesphoto
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 19-04-2010

Gepost: 15 januari 2013 08:01 PM
  [ # 21 ]

Hallo La Leo,

Ik heb mijn distributie los liggen en loop tegen dezelfde problemen aan dat de merktekens op het vliegwiel niet lijnen, nu ik het echter volgens jou mooie foto(met de streepjes doe, klopt het,(ik vergeet het vliegwiel gewoon) ik heb echter nog een vraag aangezien je ook de pomptimimg aangeeft, deze kan dus op 2 manieren, weet je wellicht op bij de positie die je aangeeft het spietje in de dieselpomp op ongeveer 2 uur staat, dat zou mij een hoop onzekerheid schelen..

Dank Eddy

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook