





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Vooraf zorgvuldig aftekenen met verf en goed op de streepjes letten (inderdaad: schoon schuren!) en dan kan er weinig misgaan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nadat de keerringen binnen waren gekomen vandaag maar eens aan de slag gegaan.
Eigenlijk stelt het niet veel voor. De oude keerringen moest ik er wel met een schroevendraaier uit tikken. Als je dat met beleid doet beschadig je het aluminium niet. De as is dermate hard dat je die niet makkelijk beschadigd.
Het monteren heb ik met behulp van kunststof bussen gedaan. De riemen monteren wijst zich vanzelf. Het spannen heb ik op gevoel gedaan. De span/looprollen waren na 210.00 km wel aan vervanging toe. Vooral de bovenste was slecht. De motor loopt stiller nu.
Al met al was het een vruchtbare zaterdagmiddag met gelukkig goed weer




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alleen vond ik het te koud,brrrrrr
Maar mooi dat het gelukt is,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Frank, jij hebt toch een lekker verwarmde werkplaats? Ik moet alles op een koude oprit doen.
Nee, ik ben ECHT niet jaloers.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Respect dus ,dat je in de kou hebt gestaan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hallo La Leo,
Ik heb mijn distributie los liggen en loop tegen dezelfde problemen aan dat de merktekens op het vliegwiel niet lijnen, nu ik het echter volgens jou mooie foto(met de streepjes doe, klopt het,(ik vergeet het vliegwiel gewoon) ik heb echter nog een vraag aangezien je ook de pomptimimg aangeeft, deze kan dus op 2 manieren, weet je wellicht op bij de positie die je aangeeft het spietje in de dieselpomp op ongeveer 2 uur staat, dat zou mij een hoop onzekerheid schelen..
Dank Eddy