Ik ben van plan om een Citroën C5 2.0HDI Fap uit 06/2006 met 136000km op de teller aan te schaffen.
Er is niet zo veel bekend over de auto, enkel de onderhoudsbeurten zijn afgestempeld (om de 30000km) en er zit een rekening bij van het laatste onderhoud. Maar het is de properste auto dat ik tot nu ben tegengekomen, zowel binnen en buiten is de auto echt mooi proper onderhouden. Tijdens mijn zoektocht ben ik verschillende 2.0HDI’s tegengekomen die reeds een nieuwe distributieriem hadden, zo rond de 120000km werd die vervangen.Nu heb ik een aantal vraagjes.
-Rond welke kilometerstand dient de riem vervangen te worden?
-Is het aan te bevelen om de riem meteen bij aanschaf te laten vervangen?
-Is er een manier om te weten of het veersysteem in orde is?
-Wat is de levensduur van een roetfilter?
Alvast bedankt voor jullie raad en advies!
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er zijn twee verschillende lezingen over de vervangingstermijn van de distributieriem bij deze motoren. In eerste instantie was het 160000 km, later is dat verlengd naar 240000.
Je zou de gebruiker oldenhage even kunnen PB’en, dat is een dealer en die kan aan de hand van het VIN-nummer zien wat het onderhoudsinterval voor de distributieriem is voor die auto.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Mijn garagist zegt dat de riem wel goed is maar dat de waterpomp meestal eerder stuk gaat en daarom adviseert hij om bij aanschaf van deze auto de distributieriem meteen te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dat zou ik ook roepen als ik wat centjes wilde verdienen ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Als ik de verhalen elders goed gelezen en begrepen heb wacht jij met de vervanging van je D-riem ook niet tot 240.000 km.
Had jij niet in gedachten dat rond de 160.000 km te laten doen? En dan gaat uiteraard de waterpomp mee bij die wissel.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Deze staat op 130k , ... dat vind ik rijkelijk vroeg, en ja je hebt gelijk, tot 240k zou ik ook niet wachten
Waterpomp is bij de 2.0HDi voor zover ik weet geen issue, dat is een probleem bij de 1.6 HDi ( daar zijn 2 soorten )
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera