2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
gratis massage bij hogere snelheden (bx)
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 04 januari 2006 03:00 PM
  [ # 16 ]

ligt erook aan waar je de banden laat uitbalanseren, pas geleden de xant van mijn pa, bij officele citroendealer uitgebalanseerd, maar was geen verschil met de trilling daarvoor! daarna bij ander bedrijf uitgebalanceerd en de trilling was over!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 januari 2006 04:07 PM
  [ # 17 ]
EvelienBX schreef:

ligt erook aan waar je de banden laat uitbalanseren, pas geleden de xant van mijn pa, bij officele citroendealer uitgebalanseerd, maar was geen verschil met de trilling daarvoor! daarna bij ander bedrijf uitgebalanceerd en de trilling was over!

Very Happy

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 04 januari 2006 04:38 PM
  [ # 18 ]
EvelienBX schreef:

ligt erook aan waar je de banden laat uitbalanseren, pas geleden de xant van mijn pa, bij officele citroendealer uitgebalanseerd, maar was geen verschil met de trilling daarvoor! daarna bij ander bedrijf uitgebalanceerd en de trilling was over!

ik weet niet hoe het met die Xantia zit maar op sommige auto’s kan je sommige banden niet leggen
mijn boer had een keer een Volvo 850 break en telkens kreeg die terug trillingen na een paar 100 km, toen ging hij naar een andere bandencentrale en die kerel wist te zeggen dat op een 850 geen Pirelli P4000 kon want dat die altijd zou gaan trillen Shocked
wat er ook van waar is maar na en ander set bandjes had hij het niet meer Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 04 januari 2006 04:43 PM
  [ # 19 ]
paso schreef:
EvelienBX schreef:

ligt erook aan waar je de banden laat uitbalanseren, pas geleden de xant van mijn pa, bij officele citroendealer uitgebalanseerd, maar was geen verschil met de trilling daarvoor! daarna bij ander bedrijf uitgebalanceerd en de trilling was over!

ik weet niet hoe het met die Xantia zit maar op sommige auto’s kan je sommige banden niet leggen
mijn boer had een keer een Volvo 850 break en telkens kreeg die terug trillingen na een paar 100 km, toen ging hij naar een andere bandencentrale en die kerel wist te zeggen dat op een 850 geen Pirelli P4000 kon want dat die altijd zou gaan trillen Shocked
wat er ook van waar is maar na en ander set bandjes had hij het niet meer Confused

dat zou ook kunnen, maar die banden van xant zijn vast wel goed hoor, lag echt ewoon aan de loodjes

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 04 januari 2006 07:31 PM
  [ # 20 ]

Na dit alles te hebben gelezen zal het dus waarschijnlijk de achterwielen betreffen want de trilling komt niet echt door het stuur.

Mijn wiellagers rechtsachter zijn wel pas vervangen, kan dit er iets mee te maken hebben?.. ik las al iets over wiellagers.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 januari 2006 11:27 PM
  [ # 21 ]
Douwe schreef:

Na dit alles te hebben gelezen zal het dus waarschijnlijk de achterwielen betreffen want de trilling komt niet echt door het stuur.

Mijn wiellagers rechtsachter zijn wel pas vervangen, kan dit er iets mee te maken hebben?.. ik las al iets over wiellagers.

Jazeker… mogelijk is de naaf er scheef op gegaan, de naaf krom, je wiel niet goed vastgezet, of de remschijf die niet lekker op de naaf valt, of vuiligheid tussen naaf & remschijf of remschijf & velg.
Soms kan het opnieuw monteren van het wiel al de oplossing zijn.

Probeer eens de “slingermethode” zoals ik al eerder meldde: auto op de krik, en een slinger aan het wiel geven met een opvulblokje zodat je goed kunt zien welke kanten het wiel allemaal op beweegt.

Maar voor je wat gaat sleutelen zou ik dan bij de monteur aankloppen die ‘m zo heeft afgeleverd, zelfs al zou dat een beun zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 04 januari 2006 11:44 PM
  [ # 22 ]

Het trillen bij mij komt volgens mij ook niet door niet goed gebalanceerd zijn van de bandjes.. Het is eigenlijk erg raar..
Eerst had ik de standaard stalen BX velgen onder de Chic liggen, met stukken rubber die de term “band” niet meer waard waren. Bij een 140 - 150km/u trilde alles, zo erg zelfs dat ik geen extra gas bij durfde te geven (dansend dash had ik…).
Maargoed, nu heb ik dus die GTi velgjes eronder liggen met nieuwe bandjes, en bij 140 - 150 km/u trilt alweer alles. Ik ga binnenkort terug naar de toko waar ik de bandjes heb gekocht (ik noem geen namen, om afschuw van mede forummers te voorkomen (voorkomen = beter dan genezen Wink)), maar ikzelf heb het gevoel dat het daar niet aan ligt.. We zullen zien. Bij die snelheid trilt het stuur in ieder geval behoorlijk, en het dash enzo gaat ook op en neer. Het hele interieur trilt eigenlijk..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 januari 2006 11:51 PM
  [ # 23 ]
deur63 schreef:

Het trillen bij mij komt volgens mij ook niet door niet goed gebalanceerd zijn van de bandjes.. Het is eigenlijk erg raar..
Eerst had ik de standaard stalen BX velgen onder de Chic liggen, met stukken rubber die de term “band” niet meer waard waren. Bij een 140 - 150km/u trilde alles, zo erg zelfs dat ik geen extra gas bij durfde te geven (dansend dash had ik…).
Maargoed, nu heb ik dus die GTi velgjes eronder liggen met nieuwe bandjes, en bij 140 - 150 km/u trilt alweer alles. Ik ga binnenkort terug naar de toko waar ik de bandjes heb gekocht (ik noem geen namen, om afschuw van mede forummers te voorkomen (voorkomen = beter dan genezen Wink)), maar ikzelf heb het gevoel dat het daar niet aan ligt.. We zullen zien. Bij die snelheid trilt het stuur in ieder geval behoorlijk, en het dash enzo gaat ook op en neer. Het hele interieur trilt eigenlijk..

Ik zou dan zeggen: laat die velgen dan eens goed controleren. Ik heb ook een half jaar met 4 achteraf bezien toch wel gare spochtvelgen rondgereden tot ik er niet meer onderuit kon: die dingen waren echt *ontzettend* *krom*.

Met balanceren maskeer je geen slagen in velgen of banden. Als er krommigheid is, heb je grote kans dat balanceren even helpt en het daarna weer trilt als de ziekte.

Maar je moet ook nooit andere oorzaken uitsluiten, zoals bijv. kromme remschijven. Dat merk je dan zeker ook bij het remmen, je voelt het een beetje in het pedaal.

En als ik jou was zou ik noooooit teruggaan naar “die toko”. Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat zo’n malloot aldaar even de garagekrik onder de auto zou zetten. Ik heb hem, toen dit eenmaal in volle gang was, geadviseerd dit toch vooral maar *niet* te doen onder de benzinetank van de auto, en dit gelijk het laatste bezoek ooit gemaakt…..

Een bandenspecialist weet doorgaans wél waar ie op moet letten en zal je dat vertellen, en voert niet domweg een factureerbare handeling uit.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 05 januari 2006 12:37 AM
  [ # 24 ]
karel schreef:

Met balanceren maskeer je geen slagen in velgen of banden. Als er krommigheid is, heb je grote kans dat balanceren even helpt en het daarna weer trilt als de ziekte.


Ze zijn niet krom, absoluut niet, maar recht zijn ze ook niet. Ze hebben een paar ‘encounters’ met de stoeprand gehad, ik heb de velgen naar een (echte) bandencenter gebracht, en die zeiden dat het geen kwaad kon. Ik vertrouw op hun oordeel.
Het rare is gewoon dat ik dit ook had bij mijn vorige velgen, dat sluit dus eigenlijk uit dat het aan *deze* velgen ligt, maar ook de oude velgen waren slecht gebalanceerd (ja, op een velg zat geen enkel loodje, dat zou wel HEEEEL toevallig zijn).

karel schreef:

Maar je moet ook nooit andere oorzaken uitsluiten, zoals bijv. kromme remschijven. Dat merk je dan zeker ook bij het remmen, je voelt het een beetje in het pedaal.

Ik voel niets aan het pedaal, ik heb het gevoel dat het wel snor zit met de remmen (wat betreft invloed op het geheel althans).

karel schreef:

En als ik jou was zou ik noooooit teruggaan naar “die toko”.

Nu valt het nog onder de garantie, dus van mij krijgen ze nog een kans. Ik moet wel eerlijk toegeven dat bij die toko nou niet bepaald slimme mensen werken, zo probeerde iemand de achterbanden van de BX af te halen zonder hem in de hoogste stand te zetten, ja dat werkt natuurlijk niet… Gelukkig was er EEN slim persoon bij.

Zaterdag (als ik tijd heb) meer..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 05 januari 2006 12:41 AM
  [ # 25 ]

Ik voel eigenlijk helemaal niets verder, in het rempedaal niet. Het is ook niet zo dat m’n dashboard er uit trilt ofzo.

Maar het wekt ook zeker geen positieve reacties op bij passagiers. Het trilt leuk door de hele wagen heen. Niet heel erg maar toch storend.

Ik zal waarschijnlijk morgen even vragen bij de monteur die mijn lagers heeft vervangen (beun).

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 januari 2006 12:45 AM
  [ # 26 ]
Douwe schreef:

Ik voel eigenlijk helemaal niets verder, in het rempedaal niet. Het is ook niet zo dat m’n dashboard er uit trilt ofzo.

Maar het wekt ook zeker geen positieve reacties op bij passagiers. Het trilt leuk door de hele wagen heen. Niet heel erg maar toch storend.

Ik zal waarschijnlijk morgen even vragen bij de monteur die mijn lagers heeft vervangen (beun).

Jouw geval is duidelijk anders dan dat van deur63. Als het zo door merg en been gaat komt het vaak toch van achteren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 05 januari 2006 12:51 PM
  [ # 27 ]

de mijne trilt nu eigenlijk anders dan voorheen…
Eerst bibberde de boel gewoon, nu “trilt” het stuur in de draairichting zeg maar. is dit loodjes of een kromme velg?

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 05 januari 2006 01:11 PM
  [ # 28 ]

ik heb nu dus het bibberen van de wagen… ik hoop niet dat het bij mij verder gaat Wink ...  bibberren zit hetm dus meestal in de achterwielen en het trillen van stuur enzo in de voorwielen als ik het goed heb begrepen.

ik zal het dus bij de achterwielen moeten zoeken

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 januari 2006 01:11 PM
  [ # 29 ]
deur63 schreef:
karel schreef:

Met balanceren maskeer je geen slagen in velgen of banden. Als er krommigheid is, heb je grote kans dat balanceren even helpt en het daarna weer trilt als de ziekte.


Ze zijn niet krom, absoluut niet, maar recht zijn ze ook niet. Ze hebben een paar ‘encounters’ met de stoeprand gehad, ik heb de velgen naar een (echte) bandencenter gebracht, en die zeiden dat het geen kwaad kon. Ik vertrouw op hun oordeel.
Het rare is gewoon dat ik dit ook had bij mijn vorige velgen, dat sluit dus eigenlijk uit dat het aan *deze* velgen ligt, maar ook de oude velgen waren slecht gebalanceerd (ja, op een velg zat geen enkel loodje, dat zou wel HEEEEL toevallig zijn).

Nu ken ik deze velgen “toevallig”. Ik had ze op mijn 14 injection in combinatie met notabene tweedehands 165/70 R14 michelins. Voor zover ik me kan herinneren had ik toen geen last van onbalans (top was ong. 170). Ze waren toen wel door een “echte” bandenhandelaar uitgebalanceerd. Aan de buitenkant netjes met plaklood en aan de binnenkant met speciale loodjes die mooi om de rand van de velg passen (geen slaglood dat normaal voor ijzeren velgen wordt gebruikt).

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 05 januari 2006 01:14 PM
  [ # 30 ]

Zoals al opgemerkt werd kunnen er meerdere oorzaken zijn. Naast kromme remschijven, kapotte velgen kan er ook sprake zijn van een band die niet rond is. Dat komt dus ook voor. Heb ik ooit gehad bij een setje Continental (tja aanbieding Wink) Ik heb met Michelin nooit problemen gehad wat dat aangaat.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook