CLL Martin schreef:Hele mooie DS! 23IE met 5 bak, sterkste DS die er is !
Exactly ! Vooral in zijn vier veel power !
C’est une voiture du ministre !
waterman schreef:Verbruik van 1 op 8 is normaal voor een 23 injectie.
Ik heb bij mijn 2300 de injectie weggelaten en die loopt ook op lange ritten 1 op 8 dus netjes genoeg zou ik zeggen. Heel veel plezier met deze schitterende dame !
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ik heb er al een hoop plezier van
Het verbruik ligt tot nu toe tussen de 1 op 7.5 / 8
Gister weer getankt en kwam ik uit op 1 op 7.9.
Eigenlijk allemaal wel met flink doorrijden, ik zit normaal gewoon op de linkerbaan met de DS.
Er zit idd genoeg power in, vooral in 3 en 4. In ze 4 door tot 120 gaat zonder enige moeite.
Sinds er verse LHM in zat was de DS gaan springen aan de voorkant. Er zat eerst ook geen filter in dus er is kans dat het veersysteem iets vervuild is me name de hoogteregelaar voor.
Dus gister is er op de bollenmeeting bij van der Laan Hydreaurincage (spoelolie) in gegaan. Daar gaan we nu maar eens aan paar maandjes mee rijden.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Arjan Verkade schreef:(...) ik zit normaal gewoon op de linkerbaan met de DS. Er zit idd genoeg power in, vooral in 3 en 4. In ze 4 door tot 120 gaat zonder enige moeite.
Dat kan ik bevestigen . Ik mocht gisteren in Abbenes een rondje sturen in deze mooie DS en dat ging heerlijk vlot en soepel!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk om te horen van een ander dat de auto goed rijdt
Nu zelf nog 1 kopen!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vorige week had ik het Jeager klokje uit elkaar gehaald.
Alles zag er netjes en schoon uit. Eigenlijk glom het nog gewoon het binnenwerk.
Wel voorzien van een drupje olie op de asjes. Maar na het terug plaatsen liep het klokje nog niet.
Als ik draai met het knopje voorop gaat dat ook netjes soepel. Voor de zekerheid had ik hem ook even 12 uur rond gedraaid.
Voor de zekerheid nu nog maar eens gekeken na een week, maar het inmiddels niet gaan lopen.
Ik zit me nu net wel te bedenken dat ik de de spanning nog niet gemeten heb.
Gezien het lampje het wel doet kan het alleen maar de constante 12v zijn die eventueel niet goed is.
Als de spanning goed is en het klokje loopt nog niet, zijn er dan nog andere opties om het klokje te fixen?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zitten de wijzers goed op de asjes?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb er niets geks aan gezien, en met het knopje om de tijd in te stellen kan ik ze ook gewoon normaal rond draaien.
Verder mis ik het getik uit het klokje wat die eerst deed, nu is het helemaal stil…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klokkie stuk, nieuwe halen. Het is gewoon een stuk Franse troep en geen Rolex….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op de groene CD van Tony Jackson staat een verhaal hoe je het klokje kan repareren. Kan het zo snel niet vinden.
Komt op het volgende neer:
Op het onrust van het klokje zit een permanent magneetje. Dat wordt aangedreven door een gewikkelde spoel. Op den duur wordt het permanente mangneetje zwakker. Als je nu het plaatje waar die magneet op zit, verbuigt zodat het magneetje dichter langs de spoel gaat, maar hem net niet raakt, doet het klokje het vaak weer.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Heb een Peugeot 504 berline gehad waavan de eerste bouwjaren een transistoruurwerk hadden, de latere betere quartz uurwerken. Goed werkende klokjes in een eerste serie 504 zijnnzeer zeldzaam. Wat ik destijd heb gedaan is een uurwerktransplantatie: quartzuurwerk uit later type ontdaan van wijzerplaat en achterplaat omdat die anders zijn en daarna de oide wijzerplaat eronder en oude wijzers erop gezet, pastte niet, dus 2k lijm vereist. Resultaat: niet te onderscheiden van origineel en een werkend en op tijd lopend klokje.
Wellicht dat deze truc ook bij de ds toe te passen is, ik heb me er nog niet in verdiept.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Als ik het me juist herinner, kun je een dergelijk trucje uithalen met het klokje uit een Renault 16. In ieder geval zijn er quartzklokjes die gewoon zo passen. De simpele versie is zo plaatsen, de minder simpele versie is het verwisselen van het glaasje & randje, de moeilijke versie is om alles over te zetten, het asje van de stelknop op de juiste lengte maken etc. en een precies gelijkend klokje te hebben. Ik heb hier min of meer per ongeluk zo’n ding liggen, maar ik weet niet waar die uit is gekomen
Zoals gezegd, ik meen me te herinneren dat een R16 klok in een DS past, al of niet met verschillende randjes en wijzerplaten.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens even kijken welke van de opties het eerste voorbij komt
teflon spray
erin spuiten
23ie
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik weet niet hoe het met DS-klokjes zit met die transistoruurwerkjes, maar heel veel van dat soort fijne mechaniekjes hoort ‘droog’ te lopen. Als je ze inspuit met allerhande smeermiddelen breng je sowieso teveel aan en gaat het allemaal alleen maar moeilijker!
Als je wilt smeren, kun je beter de draaipunten elk een drupje (siliconen)olie geven, bijvoorbeeld met een glaskopspeld. Bij oliesoorten als naaimachineolie moet je er dan ook nog op letten dat dat in de loop van de tijd in een soort plaksel verandert, waarna je klokje waarschijnlijk alleen nog in een hoogfrequentbad schoon wordt, of je moet ‘m helemaal demonteren om alles per onderdeel te ontvetten…
Smeren hoeft op zich niet verkeerd te zijn, maar het moet wel met beleid gebeuren.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!