Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Lang leve de automaat, die kan die 20% met gemak aan ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
als dezelfde is dan een 2.7 of 3 liter dan is er inderdaad wel overschot
Dat is op hoofdlijnen dezelfde AM6.
Die kan 450 Nm aan, da’s heeeel wat meer dan de DW10CTED motor levert.
Maar de 2.7 en 3.0 HDi’s zijn wél wat geknepen op het koppel, dezelfde motoren leveren in de Jaguar een groter koppel.
Daar hangt dan ook een andere versnellingsbak achter die dat grotere koppel wél aan kan.
Dat is een in langsrichting geplaatste bak, die past uiteraard niet in de C5.
Overigens, het is helemaal de vraag of de inspuitdruk verhoogd is bij het chiptunen.
Dat kun je ook doen door wijzigingen aan te brengen in de gelaagdheid van de multiple inspuitingen, daarvoor hoef je de druk niet aan te passen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dat weten we nu ook.
Kan dat al opgemerkt dat de motoren bij psa bij tuning maximum 500Nm stonden en bij jaguar 580Nm de 3liter versie.
Inspuitdruk zal niet bij ieder tuner veranderd worden,de ene doe het wel de andere niet.
Door de inspuitduur kan je inderdaad ook wat winst halen.
Zitten al met verschillene inspuittijden,van voor en hoofd en na inspuiting
ze zullen het niet al vertellen wat ze juist doen of niet doen.
tis het eindresultaat die telt,rijgenot en niets kapot draaid door de tuning.
Dat tunen naar 500 Nm van deze 2.7 en 3.0 HDi motoren in de C5 en de C6 is dus hoogst onverstandig, in elk geval niet doen als daar de Aisin-6 AM6 bak aan gekoppeld is.
En bij mijn weten is dat standaard het geval, er zitten dan geen handbakken in deze auto’s.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Met een standaard koppel van 450 Nm zit die dan altijd op max te draaien,lijk me ook niet gezond.
Ken ook nog geen enkel gezien met handbak voor een 2.7 en 3.0 hdi motor,denk zelf dat deze niet bestaat.
Zal te maken hebben met dat hoog koppel die een handbak niet aan kan.
Zo wagen lig niet in men budget, een 2.2 van 200pk misschien in de toekomst
De 136pk heb ik nog maar net.
grtz
crusty
Ik heb toevallig laatst een hele discussie bij powerboxen gezien over dit onderwep. Daar kun je aan de buitenkant precies zien wat de unit beinvloed. De eenvoudigste modellen manipuleren alleen de inspuitdruk dor deze integraal wat te verhogen. Deze worden wel verkocht op merk maar zij in feite generiek (per type inspuitregeling). Tegenwoordig al te vinden voor onder de 100euro. Is weinig digitaals aan, al wordt er ander beweert. De vraag die dergelijke boxen wat dit op lange termijn met de hdi pomp doet. Die draait nl. permanent op een hogere druk als normaal en dus ook vaker op of over de maxdruk.
Het is wel effectief, vooral in deellast (en verklaart ook de iets betere eficie tie) Bij vollast kan er meeingespoten worden, maar zal lucht de beperkende factor worden.
Duurdere boxen manipuleren meer sensoren tegelijk en zijn dus wel ingwikkelder. Deze zijn wel “digitaal” Bijkomende sensoren vaak turbodruk en inspuitduur.
Bij een bezineauto allereerst turbodruk, blijft dit beperkt kan het mm eea bijregelen via de lt fuel trim. Lukt dat niet meer zul je ook inspuiting en map sensor moeten beinvloeden.
Zowel voor het digitale programma op boxen als chiptuning geldt dat dit altijd aanpassingen zijn tov een standaardtuning map. Ook deze kun je op internet wel aangeboden zien. De maps zijn specifiek voor een inspuittype, niet een auto. Pas als ze enkele dagen met je auto bezig zijn is er sprake van tuning op maat, bij 1 uurtje is het standaard. Alles er tussen in is een meer of minder professionele aanpassing.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Ik heb toevallig laatst een hele discussie bij powerboxen gezien over dit onderwep. Daar kun je aan de buitenkant precies zien wat de unit beinvloed. De eenvoudigste modellen manipuleren alleen de inspuitdruk dor deze integraal wat te verhogen. Deze worden wel verkocht op merk maar zij in feite generiek (per type inspuitregeling). Tegenwoordig al te vinden voor onder de 100euro. Is weinig digitaals aan, al wordt er ander beweert. De vraag die dergelijke boxen wat dit op lange termijn met de hdi pomp doet. Die draait nl. permanent op een hogere druk als normaal en dus ook vaker op of over de maxdruk.
Het is wel effectief, vooral in deellast (en verklaart ook de iets betere eficie tie) Bij vollast kan er meeingespoten worden, maar zal lucht de beperkende factor worden.
Duurdere boxen manipuleren meer sensoren tegelijk en zijn dus wel ingwikkelder. Deze zijn wel “digitaal” Bijkomende sensoren vaak turbodruk en inspuitduur.
Bij een bezineauto allereerst turbodruk, blijft dit beperkt kan het mm eea bijregelen via de lt fuel trim. Lukt dat niet meer zul je ook inspuiting en map sensor moeten beinvloeden.
Zowel voor het digitale programma op boxen als chiptuning geldt dat dit altijd aanpassingen zijn tov een standaardtuning map. Ook deze kun je op internet wel aangeboden zien. De maps zijn specifiek voor een inspuittype, niet een auto. Pas als ze enkele dagen met je auto bezig zijn is er sprake van tuning op maat, bij 1 uurtje is het standaard. Alles er tussen in is een meer of minder professionele aanpassing.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100