ZX1.4i schreef:Balen joh, sterkte met de keus en als ik je ergens mee kan helpen, dan roep je maar.
PS:Ik wist niet eens dat een 1.9D een olie koeler had, ik dacht dat alleen de 1.9TD die heeft :
bx 1.9 d heeft die ook. exact dezelfde
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:ZX1.4i schreef:Balen joh, sterkte met de keus en als ik je ergens mee kan helpen, dan roep je maar.
PS:Ik wist niet eens dat een 1.9D een olie koeler had, ik dacht dat alleen de 1.9TD die heeft :
bx 1.9 d heeft die ook. exact dezelfde
Begin je alweer over een BX, volgens mij ruik jij een sloop Xantia
ZX1.4i schreef:stoterstangen90 schreef:ZX1.4i schreef:Balen joh, sterkte met de keus en als ik je ergens mee kan helpen, dan roep je maar.
PS:Ik wist niet eens dat een 1.9D een olie koeler had, ik dacht dat alleen de 1.9TD die heeft :
bx 1.9 d heeft die ook. exact dezelfde
Begin je alweer over een BX, volgens mij ruik jij een sloop Xantia
nee hoor, ik heb zo’n koelertje in de aanbieding
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
FLYING DUCKMAN schreef:
Volgens mij is zijn 06 nummer 0619600223 Dat is het nummer wat ik nog in mijn telefoon heb staan.
Op XCNL staat 06 22036182
Nouja, ik kan wel eens gaan informeren.
EW schreef:FLYING DUCKMAN schreef:
Volgens mij is zijn 06 nummer 06xxxxxxxx Dat is het nummer wat ik nog in mijn telefoon heb staan.
Op XCNL staat 06xxxxxxxx
Nouja, ik kan wel eens gaan informeren.
Is het wel handig om nummers van anderen hier te planten? Ik zelf geef mijn eigen nummer regelmatig, maar dit is een nummer van een zgn. 3de….
Test
Geen idee.
Het nummer is destijds op XCNL een beetje gezien als een poging van iemand om reclame te maken voor zijn “zaak”. Vandaaruit denk ik dat het wel kan.
Maar inderdaad, misschien had men mij er beter via Pb op kunnen wijzen.
Hmm, als het een zakelijk nummer betrefd, en de eigenaar het juist verspreid om er beter van te worden lijkt me het niet zo gek. Ik kan ook gewoon het telefoonnummer van Oldenhage hier neer zetten lijkt me. Dan heb ik niets gezegd.
Test
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
EW schreef:citroenc2 schreef:en is een gas auto geen optie die zijn vaak goedkoper in aanschaf en ook in vaste lasten
Weet ik zo net nog niet. Met ongeveer 45.000 km/jaar (en waarschijnlijk komend jaar vaker op pad voor het werk, dus zomaar 5000 erbij zou niet vreemd zijn) ben ik bang dat ik een gasbak zo oprijdt. Zeker in de prijsklasse waarin ik zou zoeken. En ik vraag me af of ze echt goedkoper zijn. Motorisch heb ik namelijk eigenlijk nog weinig gehad. Alleen die oliekoeler (ca. 200 euro!!) en een keer een spanrol. En dat ruilen voor kleppenstellen en koprevisies? Waar mijn auto aan lijdt is voornamelijk gebruiksslijtage aan het onderstel. En overige kosten? 1op12 LPG van 55 ct of 1op18 Diesel van 93 ct doet elkaar niet zo heel veel (eur 260/jaar, hmm, twee tientjes per maand). Zou ik het extra onderhoud moeten verdienen op de wegenbelasting.
Waar ik wel eens aan gedacht heb (maar dat kan niet uit omdat de 205 niet weg mag en drie auto’s een beetje veel is) is een klein opdondertje op diesel of lpg voor de zakelijke en woonwerkkilometers (30.000 km) (saxo’tje, 106je ofzo) en een grote Break op LPG3 voor de privékilometers en het woonwerk van mijn vrouw (samen kleine 20.000 km). Maar goed, dat zou ik moeten realiseren door of dat kleine opdondertje of de 205 als gezinsauto in te gaan zetten omdat dan eerst de dure Xantia eruit moet en dat is wel weer lastig.
Blijft een lastige keuze idd. Het liefst rijd ik ook heel goedkoop mijn woon-werkverkeer, maar ik heb er toch voor gekozen om eens een grote auto aan te schaffen daarvoor. Dat is de Xantia geworden, en geen spijt daarvan. Ok het kost meer dan de ZX, maar die 76 km per dag zijn wel een plezier om te doen.
Voor de vakanties en het woon-werkverkeer van mijn vrouw hebben we de Berlingo. Maar nu de kinderen groter zijn en zelf instappen en gordels vastmaken is de Berlingo niet “heilig” meer en zou mijn vrouw juist weer kleiner willen rijden. Ze wil alleen geen automaat potdikke! Zag nl. een BX Gti automaat op het forum voorbij schuiven.
Als ik jou zo beluister is een klein dieseltje het best op zijn plek. Wil je G3 in een kleine auto dan zoek je je een slag in de rondte en je moet maar afwachten of de electronica net zo betrouwbaar blijft als een Saxo met 1.5D
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:
Als ik jou zo beluister is een klein dieseltje het best op zijn plek. Wil je G3 in een kleine auto dan zoek je je een slag in de rondte en je moet maar afwachten of de electronica net zo betrouwbaar blijft als een Saxo met 1.5D
Patrick
Ik heb inmiddels een ander lijntje opgestart: Mijn schoonzus en haar man hebben een 206 die weg moet vanwege emigratie. een 1.1 5-deurs die ze inmiddels een paar jaar hebben. Afhankelijk van wat ze ervoor willen hebben zou het een optie kunnen zijn. Qua verbruik is ie vrijwel even duur als de 205 die net zo duur is als de Xant op de lange baan. En er kan G3 in, wat ik zou kunnen uitstellen tot het vakantiegeld binnen is (want de kosten stijgen nauwelijks).
Maar ik kan ook nog eens bij die Rutger proberen wat reparatie zou gaan kosten.
tsja, voor wat betreft de xant: als het wisselen van de ADAL’s net zoveel werk is als bij de bx is dan is het makkelijk te doen tijdens een sleutelmeeting, oliekoeler lijkt mij ook niet zo’n grote klus(zeker bij een 1.9d)
Verder is het een rationele beslissing, blijf je geld gooien in de tot nu toe goed gebleken put of waag je je kansen op een nieuwe(minder diepe) put?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:tsja, voor wat betreft de xant: als het wisselen van de ADAL’s net zoveel werk is als bij de bx is dan is het makkelijk te doen tijdens een sleutelmeeting, oliekoeler lijkt mij ook niet zo’n grote klus(zeker bij een 1.9d)
Verder is het een rationele beslissing, blijf je geld gooien in de tot nu toe goed gebleken put of waag je je kansen op een nieuwe(minder diepe) put?
de hoeveelheid werk aangaande draagarmlagers zijn bij bx en xantia hetzelfde. Goed te doen dus.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Simpele Ziel schreef:tsja, voor wat betreft de xant: als het wisselen van de ADAL’s net zoveel werk is als bij de bx is dan is het makkelijk te doen tijdens een sleutelmeeting, oliekoeler lijkt mij ook niet zo’n grote klus(zeker bij een 1.9d)
Verder is het een rationele beslissing, blijf je geld gooien in de tot nu toe goed gebleken put of waag je je kansen op een nieuwe(minder diepe) put?
de hoeveelheid werk aangaande draagarmlagers zijn bij bx en xantia hetzelfde. Goed te doen dus.
ALs je het laat doen bij de HEgru is het 90 EUR per kant voor een BX. Geen geld dus
@ZX1.4. Xanten en XMs slopen om BX-en te redden is een zeer nobele zaak.
stoterstangen90 schreef:Simpele Ziel schreef:tsja, voor wat betreft de xant: als het wisselen van de ADAL’s net zoveel werk is als bij de bx is dan is het makkelijk te doen tijdens een sleutelmeeting, oliekoeler lijkt mij ook niet zo’n grote klus(zeker bij een 1.9d)
Verder is het een rationele beslissing, blijf je geld gooien in de tot nu toe goed gebleken put of waag je je kansen op een nieuwe(minder diepe) put?
de hoeveelheid werk aangaande draagarmlagers zijn bij bx en xantia hetzelfde. Goed te doen dus.
Tja, dan heb je het over de ADAL’s (heb je daar geen extreem gereedschap voor nodig eigenlijk? kan dat gewoon met een redelijk standaard gereedschapskist??)
Blijft nog staan:
Draagarmrubbers
Stuurhuis (zit al iets meer speling op dan gewenst)
Stabistokjes (zijn nog nooit vervangen sinds ik de auto heb).
Oliekoeler is als ik Web goed heb begrepen een eitje. Eén moer en een paar slangklemmen meer dan een oliefilter.
Overigens weet ik het nu van in ieder geval de linker ADAL zeker:
Heb na mijn werk tijdens het omhoogkomen achter de auto gestaan (en ook gezien dat ie eerst inelkaar zakt) en gezien dat in de rijstand het linker achterwiel fors schuiner staat dan het rechter. Ook zakte de auto scheef in en kwam scheef omhoog.
Ik weet het nog steeds niet: Als ie met nieuwe ADAL’s (Hegru blijkbaar EUR 180) en evt draagarmrubbers (opgave Lubbers ca. EUR 100 per kant) fluitend door de APK komt (vervalt begin maart) vind ik het zeker de moeite waard te repareren. Dan kan ie met een beetje goede wil gewoon weer een jaar. Maar anders…..
Zou natuurlijk een idee kunnen zijn: auto voor de apk gooien (is nu minder dan twee maanden) en kijken wat er gemaakt zou moeten worden.
EW schreef:Ik heb inmiddels een ander lijntje opgestart: Mijn schoonzus en haar man hebben een 206 die weg moet vanwege emigratie. een 1.1 5-deurs die ze inmiddels een paar jaar hebben. Afhankelijk van wat ze ervoor willen hebben zou het een optie kunnen zijn. Qua verbruik is ie vrijwel even duur als de 205 die net zo duur is als de Xant op de lange baan. En er kan G3 in, wat ik zou kunnen uitstellen tot het vakantiegeld binnen is (want de kosten stijgen nauwelijks).
Maar ik kan ook nog eens bij die Rutger proberen wat reparatie zou gaan kosten.
Een 206 1.1? Op G3?
Verkijk je er niet op dat een 1100 in de 205 ook goede diensten bewiijst, een 206 heeft het gewicht van een BX (reken met gas op 1000 kilo), en daar wil je eigenlijk ook geen 1.1 in, laat staan een 1.1 op LPG. M.a.w.: dan moet ie wel heel voordelig zijn.
rb schreef:
Een 206 1.1? Op G3?
Verkijk je er niet op dat een 1100 in de 205 ook goede diensten bewiijst, een 206 heeft het gewicht van een BX (reken met gas op 1000 kilo), en daar wil je eigenlijk ook geen 1.1 in, laat staan een 1.1 op LPG. M.a.w.: dan moet ie wel heel voordelig zijn.
Nouja, ik rijd voornamelijk lange baan op redelijke snelheden. Haar man reed er regelmatig van onder Poitiers mee naar Apeldoorn (heeft nou een auto van de zaak: een Saxo 1.5D) in een kleine 8 uur (dus ruim over de 100 gemiddeld, eerste 30 km is secundaire weg waar je niet echt door kunt trappen, dus wel altijd warm gereden) en haalde nog best redelijke cijfers. En om mijn Xant nou een strepentrekker te noemen…..(die 206 heeft 60 pk op ongeveer 855 kg(benzine)(14,25 kg/pk), ik heb nu 70 pk op 1210 kg(17,2 kg/pk)). Zou dus nog mee kunnen vallen.
Maar inderdaad: het ligt eraan wat ze ervoor willen hebben. Door immigratie hebben ze de auto BPM-vrij, dus zou nog weleens kunnen schelen in wat ze er voor willen hebben.