help! de km teller van mijn 2.0 16v doet het niet meer, en het is zo volgebouwd in het vooronder dat ik niet ens kan zien wwar de kabel naar toeloopt en welke ik precies moet hebben….
is `t de gele of de zwarte? wie kan mij tips geven of helpen.
alvast bedankt
Xantia 2.0 16 soupapes VSX 1993
gechyparsed en vele extra`s!!!
http://www.xantiaclub.nl
Kilometerteller of snelheidsmeter?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
snelheidsmeter
hee bassman , jij ook hier?
het idd de snelheidsmeter..
Xantia 2.0 16 soupapes VSX 1993
gechyparsed en vele extra`s!!!
http://www.xantiaclub.nl
phoe .. volgens mij de zwarte. Je merkt het wel als je de kabel aanraakt .. het is een dikke stevige kabel. Het makkelijkst is misschien wel ff het stuur ervan af .. dashboard eruit .. kabel goedleggen en er weer in.
Ik heb er ook wat mee zitten klooien.
suc6 ermee!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Re: snelheidsmeter
racekok schreef:hee bassman , jij ook hier?
Ja, het is wel leuk om ook eens ongestraft over mijn ex-en (en Citroën algemeen) te neuzelen
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: snelheidsmeter
Bassman schreef:racekok schreef:hee bassman , jij ook hier?
Ja, het is wel leuk om ook eens ongestraft over mijn ex-en (en Citroën algemeen) te neuzelen
En zo is het maar net
Zonder allerlei hatelijkheden e.d. op je af te krijgen.
Jaja ik snap ‘m. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat hier allemaal speciale “speelplaatsen” zijn
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Jaja ik snap ‘m. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat hier allemaal speciale “speelplaatsen” zijn
Ook !
Ik zou eerst de kant van de motor eens bekijken. Daar kan je namelijk makkelijker bij en heb je het meeste kans dat de kabel versleten of los zit.
De kabel gaat namelijk vlakbij het tussenschot recht naar beneden de bak in, en zit daar met een rubberen spietje in vast. Echt de meest simpele oplossing die je kan bedenken.
Het makkelijkste is denk ik om je auto aan de voorkant omhoog te zetten zodat je eronder kan kruipen, en dan met je hand aan de bovenkant van het differencieel te voelen of de kabel de bak in gaat en of dat spietje er nog goed in zit. Als dit zo is kan je het spietje loshalen en dan kijken of de kabel niet is versleten.
Al je de auto niet omhoog kan/wil zetten moet je even de accu loshalen en de steunplaat. Je kan dan de kabel zien en volgen.
kijk DAAR kan ik wat mee!
bedankt!
Xantia 2.0 16 soupapes VSX 1993
gechyparsed en vele extra`s!!!
http://www.xantiaclub.nl