9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
werkzaamh. aan sloop CX Break 1983.(ik ben uitgesloopt)
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 03 december 2012 08:21 PM
  [ # 121 ]

Ashoes gelost en daarna kon ik de aandrijfas zo wegnemen.
Nogmaals bedankt voor deze tip waterman.

Ga nu verder met de rechterzijde. Heb ik weer een vraag of tips nodig dan laat ik het weten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2012 08:29 PM
  [ # 122 ]

Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 07 december 2012 08:18 PM
  [ # 123 ]

Volgend probleempje:

Op pagina 29 van Olving staat onderaan:

Verwijder de 2 moeren van de pennen en van de reactiestang(en)

Welke pennen worden bedoeld en wat zijn precies reactiestangen? Waar vind ik die?

Ik heb geen flauw idee in welke richting ik moet zoeken.

Ik heb ook een Haynes, voor het geval het daar beter in staat.

.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2012 08:19 PM
  [ # 124 ]

Dat zijn de verbindingsstangen tussen de bovenste draagarm en de stabilisatorstang.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 december 2012 08:34 PM
  [ # 125 ]

Ofwel dat korte stukje as met aan beide kanten een kogel.

Die moeren los zal wel lukken, maar daarmee zijn de kogels nog niet los.
Ik heb een plaat met vier gaten, twee strips met twee gaten, en vier bouten met moeren m10 x 80 ofzo.
Die platen heb ik acht dik en das niet heel overdreven.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2012 08:36 PM
  [ # 126 ]

Ik ram er gewoon een fuseevork tussen. Klap er op, klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 07 december 2012 09:31 PM
  [ # 127 ]

De bovenste kogels moest ik dus al lossen bij het demonteren van de aandrijfassen?

Zie bld 179: Maak de verbindingsstang van de stabilisatorstang los van de bovenste draagarm.

Om verder te gaan met het demonteren van het blok moet dus nu de verbindingsstang in zijn geheel worden verwijderd?

Verbindingsstang = reactiestang. Klopt dat?

aan de onderzijde

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2012 09:38 PM
  [ # 128 ]

Om het blok te kunnen hijsen,hoeft echt de stabelisatorstang er niet af hoor alleen de assen eruit kunt de meenemer zelfs nog laten zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 07 december 2012 10:05 PM
  [ # 129 ]
waterman schreef:

Ik ram er gewoon een fuseevork tussen. Klap er op, klaar.

Ja inderdaad… waarom zo’n ingewikkelde constructie gebruiken? Zelfs IK krijg ze los door een tik op de vork! Laughing


@Frank; natuurlijk kan dat, maar hij wil graag de hele auto slopen voor de onderdelen weet je nog?  Wink


@Guzziman: ja, om de complete as eruit te halen moet echt dat stangetje los en weggeklapt, anders past het tripoïdehuis (ding wat jullie meenemer noemen) er niet tussendoor.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2012 10:12 PM
  [ # 130 ]

Ja dat snap ik .
Maar het maakt toch niet uit welke volgorde..
Snap ie
En Erik wil graag zijn rubbertjes heel houden,
En als het blok er toch uit gaat komt die meenemer vanzelf Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 07 december 2012 10:16 PM
  [ # 131 ]

Rubbertje blijft verbazend vaak gewoon heel met de vork (bizar genoeg).

En ik snap wat jij bedoelt Frank, maar het lijkt mij een stuk meer (en smeriger!) werk om de stabistang te laten zitten, maar dan wel in dat rothoekje de ashoes los te maken en dan die as er tussenuit te kliederen (waarbij altijd wel een paar kogels in het zand vallen) en dan de rest nog eens eruit. In mijn opinie kun je dan beter beide onderdelen met de vork loshakken en dan daarna de motor er in een keer gemakkelijk uittillen.

Maar goed, ieder moet het doen zoals ‘ie prettig vindt, het was slechts een tip voor Guzziman. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2012 10:17 PM
  [ # 132 ]

Kwam ik ook achter Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 08 december 2012 12:38 AM
  [ # 133 ]

De assen zijn er al uit, de meenemers zitten er aan beide kanten nog in.
Ik begrijp dat dat genoeg is om het blok te hijsen, dus kan ik het regeltje over de pennen en reactiestangen overslaan.

Morgen met de Xantia 16 km Duitsland in. Zondag weer terug.
Houdt in dat ik maandag weer verder ga en dan begin ik op blz 30.

Fijn weekeinde allemaal.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 december 2012 02:11 AM
  [ # 134 ]

Das dan jammer, die lange as pak je er zo uit.
Zit geen veertje in.

Edit: ik probeer inderdaad die rubbers heel te houden. Komt nog bij dat ik zon vork niet heb cheese

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 december 2012 09:09 AM
  [ # 135 ]
La Léo schreef:

Rubbertje blijft verbazend vaak gewoon heel met de vork (bizar genoeg).

En ik snap wat jij bedoelt Frank, maar het lijkt mij een stuk meer (en smeriger!) werk om de stabistang te laten zitten, maar dan wel in dat rothoekje de ashoes los te maken en dan die as er tussenuit te kliederen (waarbij altijd wel een paar kogels in het zand vallen) en dan de rest nog eens eruit. In mijn opinie kun je dan beter beide onderdelen met de vork loshakken en dan daarna de motor er in een keer gemakkelijk uittillen.

Maar goed, ieder moet het doen zoals ‘ie prettig vindt, het was slechts een tip voor Guzziman. Very Happy

Hij wou de gehele stabelisatorstang demonteren ,en das nie nodig hè .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook