1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
LHM foetsie! Bijvullen en rijden?
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 03 december 2012 07:37 PM

Kan iemand me (met enige spoed) helpen aan een paar plaatjes (foto’s e.d.) van een 1993 TZD-motorblok? Met name plaatjes van de octopus, het reservoir en de dunne, harde leidingen die daarvan afkomen (dus niet per se de rubberen slangen)?

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 december 2012 07:44 PM
  [ # 1 ]

Hoi Pieter,

PB me even je e-mail adres. Ik heb wel wat voor je.

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 03 december 2012 07:54 PM
  [ # 2 ]

Eigenlijk wat minder specifiek voor de TZD, maar kan ik, als er een enorme lekkage gerepareerd is, gewoon LHM-vloeistof in het reservoir gieten, starten, (checken of het LHM-niveau goed is) en dan min of meer rijden (naar een garage)?

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 december 2012 07:55 PM
  [ # 3 ]

Ja.

Als ik het zo lees is een van je hoogteregelaar-retouren lek. En dan gaat het wel hard.

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 03 december 2012 08:05 PM
  [ # 4 ]

Domme vraag, maar zakt ze dan in één keer door de pootjes of eerst aan één zijde en dan aan de andere kant?

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 december 2012 08:06 PM
  [ # 5 ]

Hanget ervan af wat je bedoeld met ene en andere kant. Voor en achter, of links en rechts?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 december 2012 08:12 PM
  [ # 6 ]

Kijk hier eens:
http://www.jvsound.nl/wb/pages/citroen/bx-informatie/hydrauliek.php

(heb je die paarse tzd turbo gekocht? )

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 03 december 2012 08:22 PM
  [ # 7 ]
Hilko16TZI schreef:

Hanget ervan af wat je bedoeld met ene en andere kant. Voor en achter, of links en rechts?

Voor/Achter.

Twan238 schreef:

Kijk hier eens:
http://www.jvsound.nl/wb/pages/citroen/bx-informatie/hydrauliek.php

(heb je die paarse tzd turbo gekocht? )

(Jup, toch maar wel)
Lees- en puzzelvoer, thnx! Hier kan ik zeker wat mee!

En gelukkig is er koffie. sleepy

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 december 2012 08:25 PM
  [ # 8 ]

Dan was je me net voor Wink ik ben die niet startende benzine injectie BX’en eigenlijk spuugzat Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 december 2012 08:28 PM
  [ # 9 ]

Dat heb je nou toch opgelost?

@ Pieter: ja, dat zou best kunnen. De auto zal eerst “instorten” aan de kant waar de lekkage zit.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 december 2012 08:38 PM
  [ # 10 ]

Was dat maar waar *zucht* .. Gisteren was het weer feest , alle 120 reis kilometers met de Acadiane afgelegd. Vandaag was er weer niets aan de hand en liep het als een zonnetje (zo’n break gaat wel lekker dwars in de sneuw Laughing)

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 03 december 2012 08:43 PM
  [ # 11 ]
Twan238 schreef:

Dan was je me net voor Wink ik ben die niet startende benzine injectie BX’en eigenlijk spuugzat Laughing

Echt? Zou jij anders vandaag om 19.00 langskomen om te kijken?

Er waren nogal wat mensen die honderdvijftig geboden hadden voor deze BX. Twee, drie weken geleden stond ze nog te koop voor minstens 600 euro trouwens. Ik denk dat het een redelijker bedrag is, los van de hydraulische (tijdelijke) ellende, want de bumpers, vooral voor, zijn echt kneiterlelijk, maar verder zag hij er wel oké uit. Hopen dat de onderkant er ook prima bij staat, want daar kon ik niet zoveel van zien, nu deze BX met zijn kont op de grond zat. Motorblok zit nu natuurlijk donders onder de LHM, maar zag er verder erg netjes uit. Geen olielekkages.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 december 2012 08:48 PM
  [ # 12 ]

Nee, ik was vooral aan het dromen Laughing is de retour van de voorste hoogteregelaar van het “verdeelblokje” afgescheurd? Zo ja dan kun je lekker aan het sleutelen, ik ben afgelopen week ook met het wisselen van een octopus bezig geweest. Weer een hele hoop van de bx geleerd Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 04 december 2012 03:10 PM
  [ # 13 ]

Nou, ik heb vluchtig nog eens een blik geworpen op het leidingenstel, maar ik kan het lek nog niet vinden. Het een en ander wordt ook bemoeilijkt doordat de BX gewoon op zijn allerlaagst staat.

Overigens, rijden zonder hydraulica is ver-schrik-ke-lijk. Dat het sturen zo zwaar gaat oké, dat STOP zeer dreigend brandt oké, maar dat je geen remmen meer hebt, is wel erg bijzonder. Naja, de handrem (die gelukkig de voorwielen bedient!) doet het wel natuurlijk, maar da’s toch anders. Geen aanrader of “ach, dat kan best effe, zo naar de garage” gaat zeker niet op!

Enne Twan238, de motor klinkt als een Peugeotdiesel, de BX rolt prima, maar de binnen- en buitenkant zijn echt geleefd. Roestplekken hier en daar. Scheve bumpers. Linker koplamp zit los. Geheid dat talloze kleine dingetjes ook wel stuk zijn. Maar wat vooral vies is: er is in gerookt en de BX ruikt echt heel, heel muf.
Oh en de accu heeft het door de kou eergisteren begeven, maar op een andere accu liep ze prima.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 december 2012 03:58 PM
  [ # 14 ]

Als alleen een lekretour lek is en de BX komt nog wel gewoon op hoogte dan kan je met wat LHM best naar de dichtst bijzijnde garage rijden. Spuit de LHM er met een rotgang weer uit, of druppelt het ergens? En waarom krijg je de BX nu niet op hoogte? Is het vat leeg? Als een retour lek is kan je best het vat weer vullen, pomp aan laten zuigen en de BX op hoogte zetten.

Als er een hd-leiding lek is merk je het vanzelf, dan ontstaat er een mooie LHM douche. Wat overigens brandbaar is.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 december 2012 04:16 PM
  [ # 15 ]

Heb je het vat niet volgegooid met lhm? Het duurt meestal wel ff voordat het leeg is. Of een hogedruk leiding moet lek zijn natuurlijk.

Wat ik zou doen als de basis goed is:
Haal die millesime geval dinges op en maak van twee een goede.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook