Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zat nog even in je foto’s te bladeren. Next time maak je het makkelijkst de motor steunen los van het chassis ipv te lossen van het blok!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, dank voor de tip, Boogaard. Ik kan me voorstellen dat dat makkelijker gaat, hoewel het nu rigenlijk ook best soepel ging. Geldt jouw advies in omgekeerde volgorde ook voor de montage?
Egbert: ik ga binnenkort nog maar eens naar de Wibra en beter opletten. Heb nu de autohoek genegeerd om mijn zoontjes niet gek te maken. Zijn ze toch al rond deze Sinterklaas tijd.
Zondag een net break interieur gehaald, hetvinterieur dat hier werd aangeboden. Precies mijn kleur en eindeloos beter dan het door de ratten besnuffelde ameublement dat in mijn break zat. Nog laaaaaang niet nodig, maar ik kon het nu niet laten staan. En het leverde weer een leuk nieuw contact op.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja! Dan kan je de waarschijnlijk nieuwe steunen goed afstellen enis montage van het aggregaat een eitje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok Boogaard! Ja, er komen nieuwe steunen (in elk geval nieuwe rubberblokken) op.
@SPAM: waar een antiek tafeltje zoal niet goed voor is….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
IDealist schreef:@SPAM: waar een antiek tafeltje zoal niet goed voor is….
Ik blijf natuurlijk wel in stijl
Haha!
Hele korte update: heb vanavond even een proefstukje van het chassis, dat steeds kaler wordt, schoongekrabt en daarna met een wonderspons en een spray Dusty gepoetst. Het lijkt bijna een tell sell commercial, maar het is echt ONGELOVELIJK (...) : het werkt verbluffend goed. En er komt een redelijk maagdelijk chassis tevoorschijn. Foto’s volgen…
Ik heb een leuke winterklus…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Vervolg winterklus, want inderdaad het is WINTER.
En hier enkele plaatjes van de klus…heb ivm Sint niet veel tijd gehad maar even wat krab- en poetswerk gedaan eve ter afwisseling van het verdere demontagewerk. Foto 3 ter vergelijking met foto 2. Het is niet het leukste, maar wel dankbaar werk.
https://www.dropbox.com/sh/oa309d7u1syo6jk/Pay6CEGOZf
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Gewoon met een krabber aan de gang?
Ben sinds enige weken in het bezit van onderstaand stukje tool:
Ik ga eens bekijken hoe dit zich zal gedragen.
Oei! denk om je vingers!
Handschoenen aan, schutbril en helm op!
Als het wat is kan die in het handige sleuteltips forum…. http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219008/P0/
Ben benieuwd…
Yep, gewoon met (botte!) verfkrabber.
Interssante tool, ik koop ook steeds meer gereedschap op lucht. Voor de achterzijhde zal ik dergelijk geschut ook nodig hebben. Lees/ zie je resultaat wel.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
SPAM schreef:Ben sinds enige weken in het bezit van onderstaand stukje tool:
Ik ga eens bekijken hoe dit zich zal gedragen.
Voor vet en tectiel en kit niet echt geschikt het versmeerd alleen maar of het moet allemaal knetterhard,zijn geworden.
En voor roest ( heb jij niet) kun je beter andere schijfjes gebruiken.( ik noem ze altijd waar roest en verf verdwijnt waar blank metaal verschijnt)
Deze tasten het goede metaal niet aan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Laatste weken erg druk met mijn werk, vandaag even een dag vrijgehouden om aan de break te werken.
Ik heb linksvoor alle hyrauliek verwijderd, het pedalenstel incl remhydrauliek verwijderd, tapijt eruit, dorpels links uitgekleed, stabilisatorstang eruit, motorsteunen en beugels eruit, daklijsten verwijderd (eronder geen roest!) en tot slot de kofferdeksels verwijderd. Ook daar geen ernstige roestschade. Nu de trekhaak er nog onderuit en dan is de body op het dashboard na kaal. Het dashboard laat ik zitten, mijn bouwjaar heeft een kabelboom van goede kwaliteit heb ik me laten vertellen dus die hergebruik ik. Evt. kan het dashboarder later altijd nog uit. Ik hoef geen laswerk rondom het dashboard te doen.
Linkjes naar de plaatjes, voor vandaag vanaf foto 63:
https://www.dropbox.com/sh/o9h36m6pjbfxnwj/PN-gfaP3yC
en demontage achterklep:
https://www.dropbox.com/sh/o9h36m6pjbfxnwj/SfPyHgLftu/Demontage achterklep e.d.
Volgende stap is de dame op haar zij leggen en dan: schoonkrabben maar… Ze is niet meer zo zwaar, aa de voorzijde kan ik haar optillen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
En oja, zoals hierboven te zien: beide draagarmen en veercilinders met bollen zijn verwijderd dankzij de formidabele hulp van een forumgenoot. Zonder veerbolklem was het niet gelukt de bollen los te krijgen. Aan de voorzijde zaten ze handvast, maar achter was het een ander verhaal. Ook de rechter veercilinder zat zo vast als een huis en dan is het handig als iemand met veel ervaring precies weet waarom en waar het klemt en waar en hoe hard je op de bol kunt tikken om de veercilinder los te schrikken (hard dus, ik was te aardig voor de toch best wel stevige veerbol). Voorts vastgesteld dat de achterste veerbollen nog op druk zijn, de voorste niet meer. Laten reviseren/ omruilen dus.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection