Beste allemaal,
Het (rechter) achterzijraam van mijn Pluriel uit 2003 gaat niet meer open. Eérst hoorde je bij het omlaag “draaien” een ratelend getik en ging het raam nog wel open.
Nu gebeurd er niets meer.
Er staat wel gewoon spanning op het elektromotortje bij het raam en op het éérste oog is er niets afgebroken oid te zien.
Heeft iemand ervaring met deze storing of tips?
mvrgr, Ronald
Totaal aantal Berichten: 323
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Geen ervaring met dit raam, maar wel eens meegeholpen bij elektrisch raam werkend krijgen van andere Citroën (XM), dus toch wat suggesties:
- Is het staalkabeltje waarmee het raam op en neer gaat nog heel en staat het nog strak?
- Hoor je het motortje draaien?
- zo ja: slipt het aandrijf mechanisme misschien? Of blokkeert het raam ergens?
- zo nee: dan is het motortje misschien vastgelopen.
In het geval dat ik meemaakte bleek het anker van de motor vast geroest te zitten in het huis. Flink (goede) kruipolie er in, tijdje wachten en met griptang de motoras losgewerkt uit behuizing. Even schoonmaken en weer in elkaar zetten en de raammotor liep weer als een zonnetje!
Ik zou zeggen: haal het raam verstel mechanisme los, kijk of het los, buiten de auto, werkt. Zo niet, haal dan de motor los, die klik je los van de aandrijving, en kijk of de motor los werkt. En probeer natuurlijk even of je het raam nu met de hand kunt verstellen.
Misschien heb je er wat aan, succes,
Hydro
Elle va comme les pompiers!