Op dit moment heb ik hem afgekoppeld, maar als ik hem aankoppel, gaat de ruitenwisser aan op de momenten dat ik het niet wil.
Ik kwam er achter, dat het meestal over een hobbel was en op de momenten dat ik deuren dichtgooi.
Nu denk ik zelf dat het het relais van de achterruitenwisser is, dat het contact schakelt op het moment dat er een trilling optreedt.
- Kan dit het zijn, zo ja, waar zit het relais en eventueel wat voor type is dat?
- Zo nee, wat kan het zijn?
Citroen c4 Coupé VTR 2005 (1.6 HDI)

Totaal aantal Berichten: 15728
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij heeft ook een C4 een Com2000. Dit is het geheel van bedieningsstengels achter het stuur. Dit is een onderdeel uit een stuk en is nogal gevoelig voor inwendige storingen. Soms is het de richtingaanwijzer die begint te muiten, soms het licht, soms alles door elkaar heen. Er zijn handige techneuten die hem zelf hebben gerepareerd, maar de dealer zal zeggen dat het alleen te vervangen is.
graddus schreef:Volgens mij heeft ook een C4 een Com2000. Dit is…..
Dus het is niet een simpel relais, of een probleem van de motor (wat ik inmiddels ook al eens een paar keer gehoord heb)?

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
graddus schreef:Volgens mij heeft ook een C4 een Com2000.
De C4 heeft idd een Com2000. Als deze stuk is en vervangen moet worden wordt je er echt niet vrolijk van. €€€€€€€

Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
controleer je kabels bij het doorvoer rubber eens ...

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
saxodriver85 schreef:controleer je kabels bij het doorvoer rubber eens ...
Goede opmerking.
Heb je daar al een modificatie door de dealer voor laten uitvoeren? Zo niet: even laten doen.
Is destijds een terugroep actie voor geweest.
Is hier uitvoerig besproken.

Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Niet altijd meteen te moeilijk denken
Topreacties!
Die terugroepactie ga ik nog eens even navragen. Wat ik ongeveer een jaar geleden wél heb gedaan, is de kabels die los tot bijna los waren daar gesoldeerd gekrimpkoust en getaped. Maar het zou kunnen dat er nog meer problemen zijn. En gezien er een terugroepactie is, zal ik dat eens navragen.