Ik heb besloten om hier maar weer ‘ns verder te gaan met het wel en wee van La Soixante. De rest van het verhaal kun je vanaf hier teruglezen: http://xmclub.nl/forum/topic?f=8&t=252&start=2589
Al een tijdje blijft na het starten een van de contacten van het contactslot hangen waardoor een aantal verbruikers niet inkomt zoals ABS, radio en ecc. Door het contact uit en weer aan te zetten functioneert alles wel. Omdat heel langzaam het vaker voorkwam dat ik een tweede keer moest starten, heb ik gisteren het contactslot uit elkaar gehaald. En dat had ik niet moeten doen, wat een achterlijke constructie! Bij het in elkaar zetten heb ik een uiterst iel strookje plastic verbogen waardoor een veertje niet in zijn positie bleef zitten waardoor een messing ‘contactje’ geen contact maakte. Enfin, begin van het einde.
Gelukkig kwam Wes ‘to the rescue’ met een type 1 slot. Vanochtend heb ik eerst een steker omgezet omdat die niet past. Aangesloten, contact om en madame startte. Vervolgens de cilinder omgezet zodat ik nog steeds 1 sleutel voor deuren en starten heb.
Ik ben zeer in mijn nopjes met het type 1 contactslot omdat dat tenminste een deugdelijke constructie is met echte contactvingers in plaats van die rare type 2 oplossing waarbij bruggetjes losgepelde draden doorverbinden.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Altijd leuk om te lezen dat mijn Breaky in andere XM’s door leeft.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Breaky is onverwoestbaar.
Wim,
Disciplus Simplex
in our minds…!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Goed gedaan wem .
gr Mo
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Goed bezig Wim, nou ik nog.
Grappig dat we 2 bijna identieke auto’s hebben qua uitvoering en bouwjaar, en vaak op dezelfde momenten kampen met dezelfde gebreken. Zo heb ik van het weekend ook het kofferbakslot weer werkend gekregen met WD40, en moet ik nu echt aan de slag met mijn contactslot geloof ik. (Soms start ie slecht) Heb ook nog een type 1 slot liggen, daar zal ik dan ook maar het schakelgedeelte van monteren. Dank voor het voorwerk!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 10228
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat je ook een ds had??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik? Dat mag niet van moeders want ze vindt het een auto voor ‘idiote mensen.’
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 10228
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, cdpf.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ja heb ik ook, een DSuper. Dat project ligt al een paar jaar vrijwel stil vanwege tijdgebrek. En dat tijdgebrek weer vanwege een opleiding die nogal veel van me vergt. Don’t worry, ze staat in de garage hier achter me, en er komt een tijd dat ik er weer aan kan werken. Momenteel is het echter XM wat de klok slaat aangezien ik daarvoor gekozen heb als dagelijks vervoer. Zijnde de beste optie om zomer en winter mee te rijden als het Citroën moet zijn (en dat moet het zijn!)
Sorry voor de temporary topickaap Wimke.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 10228
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik vroeg het omdat ik je verhalen zo leuk vond. Mooi, het vervolg zit er dus nog aan te komen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Citroën-das-pas-fën schreef:Sorry voor de temporary topickaap Wimke.
Je kent me. Bovendien weet ik waar je woont, dus pas maar op.
Wim,
Disciplus Simplex
Afgelopen dinsdag ergerde ik me aan het feit dat de auto niet aangenaam warm werd ondanks dat de ecc op 23 graden stond. En de ramen bleven enigszins beslagen. Geestelijk was ik me al aan het voorbereiden op het feit dat dat aan de sensor ligt die de kacheltemperatuur meet; links van het handschoenenkastje. Dat ding is natuurlijk NFP.
Maar vanavond bedacht ik me dat het slimmer is om eerst ‘ns naar de sensor in het plafond te kijken. En ja hoor, het fannetje draaide niet meer. Ik heb er een andere ingezet en nu wordt madame weer behaaglijk warm. Dus kan ik dat ook van het needed to be done lijstje schrappen.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik heb een aantal maanden geleden gele overzetkappen geplaatst voor het dimlicht. Samen met de 3.300 K xenonpitten gaf dat heel erg geel licht. Echt knalgeel. Op Dealextreme heb ik voor nog geen tientje, all-in 2 nieuwe 6.000 K pitten gekocht en deze heb ik er afgelopen zaterdag ingezet. Het licht is nu een stuk minder geel; het past veel beter bij de combinatie van halogeen met gele overzetkappen dat ik voor het groot licht gebruik.
Wat mij op viel was dat de oude pitten aanzienlijk dof waren na 3 jaar intensief gebruik. Dat valt me alleszins mee gezien het feit dat het Chinees spul is.
Wim,
Disciplus Simplex