Er zit nu een enkele achterbank in mijn BX. Voor een reisje met 3 personen wil ik graag een enkele stoel achter monteren.
Kan ik de 1/3 stoel van een BX type2 monteren in een type 1 BX? Ik las ergens dat het wel kon, en dat alleen het opklappen lastig was omdat je maar 1 bevestiging van de zitting hebt. Maar is de stoel verder dan wel veilig? of moet er echt een bevestigings punt bijgemaakt worden.
En de grote vraag of iemand een 1/3 stoel over heeft, (of desnoods te leen heeft staat ook al in het gezocht topic).
Zijn er nog andere opties (bank van peugeot die past ofzo?) om achter wel 1 stoel te hebben en genoeg ruimte voor spullen?
Elke input is welkom! Ik heb nog 1 week om een oplossing te verzinnen.
Bx Type 1 met vaste achterbank mist inderdaad een bevestigingspunt. Als je durft kun je met behulp van een blindklink moer een extra bevestigingpunt maken. Gat boren moer erin aantrekken en klaar. Alleen zit je wel boven de tank te boren. Ik verwacht dat 1 kant vast niet het gewenste resultaat geeft. Gedeelde bank heb ik wel voor je te leen alleen dat is in Noordoost groningen.
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
heb je de deelbare bank (die je te leen zoekt) aleen maar nodig om te kijken waar het 2de bevesteging komt? zo ja dan heb ik het ijzeren frame van een 1/3 bank voor je. in zuid limburg. ik ben eigenlijk van plan hem weg te gooien.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ik heb wel nog een achterbank van een BX Image die je zou kunnen overnemen. Ik ben nu wel aan het twijfelen of die uit 1 geheel is of 1/3 2/3. Zal anders morgen eens gaan kijken. Ze staat wel in België, aan de Belgische kust.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
banaanepit schreef:heb je de deelbare bank (die je te leen zoekt) aleen maar nodig om te kijken waar het 2de bevesteging komt?
Voor een reisje met 3 personen staat er.
Ik heb overigens ook nog een deel te leen voor je eventueel.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- BX 16 TZI Automaat
voor de leen word er gevraagt. dan ga ik er van uit dat de bank als een mal gebruikt om de bx aan te bassen voor een 1/3 bank die je naderhand aanschaft ik heb die bank net 4 dagen geleden uit elkaar gehaalt ik wou aleen de bekleding bewaren het schuim heb ik nog liggen dus dat kan DESNOODS nog in elkaar gezet worden.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Wat ik eruit begrijp heeft M. Carrot op dit moment een achterbank die niet in dele neerklapbaar is. Omdat die met 3 man op reis gaat, en meer opbergruimte wilt hebben, wilt die voor de reis een in delen neerklapbare bank hebben. Ná de reis monteert die zijn eigen originele achterbank weer.
BX 16 TZI 1991 wit
- BX 16 TZI Automaat
klopt even verkeerd gelezen haha
Bedankt voor alle reacties!
Ik bedoel inderdaad te leen voor 1,5 week, voor die ene trip.
Ja ik vind lenen eigenlijk wel prima, want deze situatie komt zelden voor en ik ben wel gehecht aan mijn mooie interieur. Ik vind het overigens prima om iets van ‘huur’ te betalen voor de bank
Maar ik kan me voorstellen dat iemand het gewoon wil verkopen.
Een tussen oplossing is ook nog om de ‘hele’ zitting te laten zitten en alleen de 1/3 leuning te monteren.
@Vinnie, thanks voor het aanbod, maar Groningen is wel echt ver!
@Thomas, zelfde; bedankt, maar hoop toch iets binnen een straal van 100km te vinden
@Timo: waar bevindt de te lenen bank zich?
@Banaanepit: zelfde vraag: waar? en desnoods: betekent dat ‘eigenlijk teveel gedoe’?
- BX 16 TZI Automaat
zuid limburg kerkrade
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
M. Carrot schreef:@Timo: waar bevindt de te lenen bank zich?
Sorry, mijn GTI bank is ook 1 grote bank, niet in delen. Ik dacht dat GTI altijd in delen was. Niet dus.
BX 16 TZI 1991 wit
Ai, dus weer terug naar af! Niemand in de regio Randstad met een 1/3 bank? Het viel me al op dat ik hier zelden nog een BX zie
Voor het tripje moet ik ook al de verplichte winterbanden aan gaan schaffen. En dan te bedenken dat er 3 jaar geleden nog een BX van mijn ouders naar de sloop is gegaan mét winterbanden en mét een in delen neerklapbare bank. Jammer dat ze BX´en hier in de randstad niet op de sloop bewaren en dat we geen opslag hebben.
Bij mij hoort de deelbare bank er ook niet in te zitten. Hoe het bij mij zit? Ik heb zoals beschreven van het 1/3 deel de zitting maar aan 1 kant vast zitten. Je merkt er niets van, behalve als je de boel moet omklappen. Dan gaat dat ene beugeltje niet mee en die klapt dan een soort van dubbel, waardoor hij niet meer terug wil zonder je vingers te breken. Met een beetje geduld en een aantal keer proberen, zit het weer goed.
Daarnaast heb ik bij mijn vorige bx erg veel moeite gehad met de bouten van de rugleuning. Omdat deze in contact staat met de buitenlucht, was hier alleen nog maar een klompje roest van over. Resultaat: Bij een poging de rugleuning eruit te halen bijna alleen maar gebroken bouten…
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Met de bouten heb ik geen probleem; Netjes ingevet en ik schroef de bank er geregeld uit om grotere spullen te kunnen vervoeren, of om niet zinloos een opgeklapte bank door heel Frankrijk te vervoeren op vakantie.
Dankzij Vermond ligt er nu een deelbare achterbank in de BX, straks het er proberen in te zetten.
Wel alvast een opmerking:
Mijn idee van alleen het 1/3 deel te monteren is niet mogelijk. Ik was vergeten dat de leuning met 1/3 en 2/3 deel toch uit 1 stuk bestaat (de rails waarmee je het vastzet is 1 deel)
Ik meen me te herinneren dat de BX van mijn ouder (type 3) wel twee losse rugleuningen had, en die zat dan ook vast met pennen, ipv met een rails met bouten.
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Dat is waar ja. Ook een type 3 heeft 1 rail met in delen neerklapbare leuningen. Zie deze foto van een laatste type GTi interieur die ik op de sloperij gestript heb:
BX 16 TZI 1991 wit