Hallo,
Ik heb een Berlingo Multispace 1.8 uit 1999. Dit model heeft geen airco, nu het kouder wordt heb ik de ventilatie hard nodig. Als de ventilator op de hoogste stand staat komt er te weinig lucht uit de ventilatiesleuven bij de voorruit. Heeft deze auto ergens een interieur of pollenfilter? Zo ja waar zit dat dan en hoe kan ik dat vervangen?
B.v.d. Emile

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij mijn weten heeft dit model nog geen interieurfilter. Knoppen in de goede stand? Alle dashboardroosters dicht?
Alle andere roosters dicht zetten en voorste ruiten cm laten zakken, Berlingo is niet zo snel ontwasemd eens goed aangedampt.
Je moet vooral zorgen dat je wagen droog blijft binnenin want hij is anders snel aangedampt.
Is de mat goed droog?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bedankt voor jullie reacties, ik zal in ieder geval een vochtvreter in de auto plaatsen. even nog een vraag aan Ronjo, dat rooster waar bevindt zich dat? Zit dat in de motorruimte? Waar haal jij deze gedetailleerde tekeningen vandaan?
Met vriendelijke groet, emile.
Dat rooster zit in de parafan bak, dat is de bak tussen je voorruit en de motorruimte, dus waar je ruitenwissers zitten.
Bij de Berlingo sluiten de plastiek kappen voldoende af om zo goed als geen bladeren door te laten, vandaar dat ik het ook niet opgaf als een mogelijke probleem.
Kan natuurlijk geen kwaad om er naar te kijken, eerst ruitenwisserarmen eraf halen en dan de plastiek kappen losschroeven.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tekening komt van service.citroën.com.
OK, heb die plastic kap losgemaakt, kan niet goed bij dat rooster, zit de ruitenwissermotor voor. Herhaal deze klus nog wel eens van de zomer. Kap zit trouwens ook vast met van die plastic draaiklipjes, krijg ik niet meer vast, ik weet niet of dit kwaad kan.
Iedereen in ieder geval bedankt voor jullie advies.
Emile