Vandaar dat ik dus ook de discussie bij een andere community gestart ben, alleen daar snappen ze niet dat iemand blij is met z’n auto en ‘m graag op de weg wil houden. Daar waren er al heel snel een heleboel die zeiden dat ik ‘t ding maar naar de sloop moest brengen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Het is dan toch echt zo ver.
Zojuist voor het eerst sinds de nieuwe olie + filter ( ~2 weken terug) het olie gepeild. Dikke mayonaise langs de gehele oliepeilstok en in de olievuldop.
De koppakking is nu dus bevestigd lek, hij lekt niet alleen koelvloeistof naar buiten, maar dus ook in de oliekanalen
Mensen die dit kunnen vervangen/mij er mee helpen/dit voor mij willen doen? Garage/Citroen dealer zal er wel de hoofdprijs voor vragen, dus ik hoop eigenlijk dat hier iemand rond hangt die dit vaker gedaan heeft
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
fred had ook al in je andere forum gereageerd, maar omdat je systeem alleen lekt naar het olie systeem en niet naar het cilinder gedeelte, zodat ie te maken heeft met hoge drukken, is het meschien te overwegen om een vloeibaar reperatie middel te gaan gebruiken, hedendaagse middelen zijn beter dan die middelen van vroeger, o,a een ei. ja echt waar. even googelen, [lekke koppaking] dan moet het lukken voor een kleine 150euro, een klepdeksel paking moet je zelf wel lukken, en dat kost dan 10euro.
Bij deze verwijs ik jullie even door naar mijn andere topic betreffende dit probleem, voor een update.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219530/P15/
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon