McDean schreef:zucht ik moet ook een type 1 voor erbij hebben
?? wrom, je hebt toch al leuke bx!!?
WAUW, zo mooi… is deze degene uit het topic “wie redt mijn bx van de sloop”?
en @Daan: koop jezelf een mooie GT, mooi bleu romantic, machtig mooie kleur
deur63 schreef:WAUW, zo mooi… is deze degene uit het topic “wie redt mijn bx van de sloop”?
Ja.
oeh, veel plezier ermee (dat zal jou vast wel lukken). Hij ziet er erg mooi uit, afgezien van het dash dan, da’s en tikkeltje verkleurd.
Bij Hesselink (in Dirksland) staan een groot aantal type1’s, voor sloop naar mijn weten. Misschien is daar nog een met een mooi grijs dash te vinden.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
EvelienBX schreef:McDean schreef:zucht ik moet ook een type 1 voor erbij hebben
?? wrom, je hebt toch al leuke bx!!?
Een 1e type is gewoon net wat aparter dan een 2e of 3e type. Sterker nog, ik loop niet eens warm voor een 2e of 3e type!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
EvelienBX schreef:McDean schreef:zucht ik moet ook een type 1 voor erbij hebben
?? wrom, je hebt toch al leuke bx!!?
ja dat is waar
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Bixie heb ik zojuist laten overschrijven en gelijk geschorst. Nu is ie dus pas “echt” van mij.
@Martijnus: vrijwaringsbewijs komt er aan.
Ik zit net nog eens naar de foto’s te kijken (en dromen..), maar ik snap iets niet.
Wanneer je goed kijkt zie je dat de raamlijsten zwart zijn, en ook de ruimte onder de portieren is zwart. Volgens bij is dat bij de ex-BX van Voge (die witte 14E) niet. Daar zijn de raamlijsten wit, en onder de portieren idem. Is dat bij Marten omdat hij een 14RE heeft, of hoe zit dat?
Hetzelfde geldt overigens voor de stootstrips en de rechter buitenspiegel. Een 14E heeft doorgaans geen rechter buitenspiegel.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
deur63 schreef:oeh, veel plezier ermee (dat zal jou vast wel lukken). Hij ziet er erg mooi uit, afgezien van het dash dan, da’s en tikkeltje verkleurd.
Bij Hesselink (in Dirksland) staan een groot aantal type1’s, voor sloop naar mijn weten. Misschien is daar nog een met een mooi grijs dash te vinden.
Als ik de aanbiedingen van Hesselink zie dan heb ik het gevoel dat ik niet naar die garage moet gaan: want dan kom ik geheid met en BX erbij terug naar huis!
Overigens heb ik bij mij in de polder ook een Citroën specialist zitten. Hij heeft ook altijd BX’en op voorraad. Alleen staat die voorraad niet op Internet.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
deur63 schreef:Ik zit net nog eens naar de foto’s te kijken (en dromen..), maar ik snap iets niet.
Wanneer je goed kijkt zie je dat de raamlijsten zwart zijn, en ook de ruimte onder de portieren is zwart. Volgens bij is dat bij de ex-BX van Voge (die witte 14E) niet. Daar zijn de raamlijsten wit, en onder de portieren idem. Is dat bij Marten omdat hij een 14RE heeft, of hoe zit dat?
Hetzelfde geldt overigens voor de stootstrips en de rechter buitenspiegel. Een 14E heeft doorgaans geen rechter buitenspiegel.
Bij de 14 E is de buitenspiegel (een zelden niet genomen) optie. Ik meen dat de rechterspiegel bij de 14 RE standaard was. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Bij een 14E ontbreken ook de zware raamlijsten. Verder is de 14 RE voorzien van extra isolatie in het interieur en ik geloof dat de achterbankzitting opklapt. Bij de E zit de achterbankzitting gewoon vast. Ik moet eens checken of dat echt klopt voor de RE
Verder is de stof in het interieur net zo slecht bij de RE als bij de E.
Motorisch zijn de 14 E en RE hetzelfde. Allebei een 5-bak met 72 pk en 150 J motor.
De E en RE hadden nog een andere optie in de vorm van “brede” wielen. Dan waren de 145 fietswieltjes + naafkapjes vervangen door 165 banden met “volle” wieldoppen. Maar zoals gezegd: wel eeen optie met een meerpijs (wel 200 pietermannen in die tijd).
Vergeet niet dat een 14RE standaard een achterruitenwisser heeft. Een 14E had die niet.
Kortom; de 14RE was destijds de meest luxe BX 1400. Later kwam er nog een 14TGE, die nog nét ietsje luxer was (om maar te zwijgen over de vele speciale series die er op basis van de BX 1400 zijn gemaakt).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
de achterbank klapt inderdaad naar voren omhoog, en daarna kan de achterrugleuning naar beneden geklapt worden
BX-loos
XBXG schreef:Vergeet niet dat een 14RE standaard een achterruitenwisser heeft. Een 14E had die niet.
Kortom; de 14RE was destijds de meest luxe BX 1400. Later kwam er nog een 14TGE, die nog nét ietsje luxer was (om maar te zwijgen over de vele speciale series die er op basis van de BX 1400 zijn gemaakt).
Ietsje?
Om waar wat te noemen (bij 14 TGE type 3 dus he)
standaard (extra ten opzichte van 14 TE):
- afsluitbaar dashboardkastje
- rechter B-stijl lampje
- in ongelijke delen neerklapbare achterbank met rood/grijze bekleding. Bestuurdersstoel kantelbaar als ik mij niet vergis
- idd achteruitenwisser
- zwarte raamstijlen
- TG trim wiekdeksels
- “luxe” deurpanelen
optioneel:
- elektrische ramen voor
- centrale vergrendeling
Kortom: gekkenhuis met zo’n 14 TGE!!
Ik heb nou de 14 TGE van onze buren hier staan, omdat er een nieuw blok in moest, en ik moet zeggen dat het een geweldige auto is! elektrieke ramen en CV op een 1.4 ... Alleen mist de stuurbekrachtiging…
Alleen heeft deze TGE geen rood/grijze bekleding, maar een soort van wit wollig spul. Ook hebbben de stootstrips op de deuren een zilveren GTI streepje.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
mpostma schreef:Bij een 14E ontbreken ook de zware raamlijsten.
Dat vind ik dus prachtig staan, en zeker in combinatie met niet-zwart onder de portieren.