Totaal aantal Berichten: 1226
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Goedemiddag mede forumleden.
Ik moest net even weg en toen wou mijn 2.5TD niet starten terwijl het anders starten en lopen is. Na wat pompen met de handpomp startte hij zonder problemen en bleef hij ook gewoon lopen. Is de kou van afgelopen nacht de oorzaak??? Of iets anders?? Wie heeft dit meer bij de hand gehad?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
het is wel dat je de auto dagelijks gebruikt, of heb je meschien er dan nog zomer diesel in zitten. deze is anders dan winter brandstof. er zit dan een anti vlokken middel in. de andere dingen zijn lucht in het systeem, door losse of lekende aansluiting, wartels na draaien/trekken. of diesel voorverwarmings systeem is defect, als dat erop zit, ben niet bekend met xm, dit zijn gewoon de standaard dingen die je controleerd bij een diesel die niet start
Dat is zeer waarschijnlijk lucht.
Door de kou worden alle aansluitingen wat stug, en loopt er lucht de leidingen in.
Ik weet niet of een 2.5 ook ergens een doorzichtig stuk leiding heeft dan kun je het zien.
Moet je we met zijn tweeen doen. Een start de ander kijkt.
Bij mijn 2.1 heb ik alle leidingen etc vernieuwd en nu is het goed.
Bij de 2.1td is het brandstoffilter huis ook een bekende voor lekken van lucht.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Denk ook lucht. Met de lage temperaturen wil het rubber net niet goed aansluiten. Het kunnen ringen zijn of slangen. Als eerste alle slangenklemmen nalopen en vastzetten.
Ik zou het filterhuis een goed bekijken als je het handpompje bediend. Neem aan dat je zo’n balgje hebt en die willen ook weleens gaan lekken.
Filter plus ringen vervangen wil ook weleens helpen.
Eerst kijken waar de luchtbellen komen, voor of na het filter.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 1226
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik heb het gevoel dat het inderdaad lucht geweest is, vanmorgen en vanmiddag starten zonder problemen. Zodra ik overdag een keer tijd heb zal ik de slang en het brandstoffilter aan een nauwkeurig onderzoek onderwerpen.Nu si het te donker en te koud…..
Ik heb helaas geen glazen slang en kan dus geen bellen zien. Ik tank ongeveer 1 keer in de twee weken, dus oude diesel kan het niet zijn.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
Het is voor mij ook de eerste diesel waar ik zelf iets aan doe, 4 BX-en versleten op lpg en benzine en de leasebakken (Renault en Ford) mocht en wou ik zelf niks aan doen. Dieseltechniek is voor mij dus iets nieuws.