Totaal aantal Berichten: 9
- Berlingo 1.6 hdi 90 pk 4wd ( dangel )
- Berlingo 1.6 hdi 75 pk
Hallo allemaal, mijn net aangeschafte berlingo dangel uit 2007 heeft een raar probleem, tijdens het rijden lijkt het wel of de motor af en toe stokt, het gebeurt niet continu maar zeer sporadisch, met een zwaar geladen aanhanger erachter komt het vaker voor, het voelt als een flinke schok door de hele auto gaat,ik dacht eerst dat het door de aanhanger kwam maar gisteren voelde ik precies hetzelfde en zat er geen aanhanger achter.
Ik heb op dit forum al een soort gelijk probleem ontdekt maar daar kwam niet echt een duidelijk beeld van wat nu de oorzaak/opolossing kan zijn.
De auto heeft net een beurt gehad en een nieuwe accu, is het waarschijnlijk een spanningsprobleem of zou het aan de brandstof toevoer kunnen liggen ?
Motortype ? ...2.0 HDI, 1.6 HDI… benzine.
Gelopen kilometers ?
Handiger om mee achter het euvel te zoeken.
Grtz
BC
Picasso was niet alleen een schilder…......

- Berlingo 1.6 hdi 75 pk
motortype 1.6 hdi 90pk - 55000 km, het betreft een berling dangel dus 4wd
Ik denk dan direct aan 1 van de 4 injectoren die af en toe effe niet mee is…
Moeilijk om dit zo maar te zeggen natuurlijk.
Bij dit type motor is er ergens zo een probleem met de injectoren als ik het me goed herinner.
Uw probleem kan daar best wel eens een gevolg van zijn.
Grtz
BC
Picasso was niet alleen een schilder…......

Totaal aantal Berichten: 7843
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als je echt een schok door de hele auto voelt neig ik meer naar iets met de viscokoppeling voor de vierwielaandrijving..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Berlingo 1.6 hdi 75 pk
Dank voor de reacties.
op 12-10-2011 heeft modeller op dit forum eigenlijk precies omschreven wat ik ook voel tijdens het rijden, bij hem betreft het naar mijn weten geen berlingo dangel uitvoering dus of het een probleem met de viscokoppeling is…. ?
Hoe kan je controleren of een van de injectors niet goed meewerkt, is dit uit te lezen of iets dergelijks ?

Totaal aantal Berichten: 7843
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Eigenlijk alle foutopsporing bij moderne auto’s begint met uitlezen. Als er een motorisch probleem voordoet zie je hier meestal een waarschuwing van verschijnen. Deze meldingen worden opgeslagen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!