Komt niet lekker op bedrijfstemperatuur
Jefferson
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 05 december 2012 09:53 AM

Mijn C5 V6 2003 komt niet goed op bedrijfstemperatuur. Duurt ca 50 km voordat hij rond de 90 graden komt. Tevens word de kachel niet echt goed warm. Vanmorgen kreeg ik ook een melding van de boordcomputer dat het koelvloeistofpeil te laag zou zijn maar dit verdween na wegrijden. Bij het pompstation even de motorkap opengehad en dop van de koelvloeistof eraf gedraaid. Zag er een beetje mayonaiseachtig uit en vooral in de dop wat klonterig. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Citroën C5 3.0 V6 exclusive, bj 2003

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2012 09:58 AM
  [ # 1 ]

Dat hoort niet. Bij zo’n type motor mag er geen mayo in het reservoir zitten of aan de dop. Het niet goed warm worden en een kachel die te koud blijft horen ook niet. Al met al wijzen deze zaken allemaal richting een lekke koppakking van één van de cilinderbanken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jefferson
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 05 december 2012 10:14 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie. Niet echt goed nieuws dus… Weet je wat dit ongeveer gaat kosten?

Citroën C5 3.0 V6 exclusive, bj 2003

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2012 10:17 AM
  [ # 3 ]

Veel geld. Je hebt een V6, en ik meen dat de achterste kop er alleen af kan als de motor naast de auto staat. Omdat je toch een afspraak bij de garage hebt zou ik hun vragen om een koppakkingstest voor je te doen. Ook komt een kapotte thermostaat vaak voor bij deze motoren, maar dat rijmt weer niet met de mayonaise in het koelvloeistof reservoir.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 05 december 2012 10:40 AM
  [ # 4 ]

Als ik dit hoor zou ik niet te lang wachten met je bezoekje aan GJO ...


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Jefferson
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 05 december 2012 10:50 AM
  [ # 5 ]

Heb net GJO even gebeld en hij zei opzich niet vreemd dat het met dit weer langer duurt eer hij op bedrijftemperatuur is. Ik zeg 50km lijkt me stug:) Kan er gewoon mee rijden zei hij alleen een beetje koelvloeistof erbij gooien evt. een lekke koppakking leek hem sterk, volgens hem komt dat nagenoeg niet voor bij een V6. Ik ga het maandag zien en beleven.

Citroën C5 3.0 V6 exclusive, bj 2003

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2012 11:00 AM
  [ # 6 ]

Het komt ook bijna nooit voor. Daarom is het zo vreemd!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jefferson
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 05 december 2012 11:47 AM
  [ # 7 ]

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

Citroën C5 3.0 V6 exclusive, bj 2003

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2374
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 december 2012 10:53 PM
  [ # 8 ]
waterman schreef:

Veel geld. Je hebt een V6, en ik meen dat de achterste kop er alleen af kan als de motor naast de auto staat. ....

Gelukkig hoeft dat niet, de kop kan er ook zo af.
Daarvoor bestaat een instructie B1DG5VP0 Verwijderen - aanbrengen : Achterste cilinderkop (op de auto)

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Jefferson
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 12 december 2012 10:11 AM
  [ # 9 ]

Gisteren bij Johan geweest en hij heeft alles nagekeken. Conclusie: Hij was een beetje verbaasd toen hij hoorde wat ik ervoor betaald had en in welke staat de auto verkeerde. Een aantal kleine dingen die ik evt uit voorzorg zou kunnen laten vervangen, meer niet. Dus ik ben blij en al met al het heeft me niks gekost. Wat een service! Dat zie je niet veel meer.

Citroën C5 3.0 V6 exclusive, bj 2003

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 december 2012 10:20 AM
  [ # 10 ]

ja, leuk, maar wat was er nou aan de hand?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jefferson
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 12 december 2012 12:56 PM
  [ # 11 ]

Niks dus. Komt blijkbaar wel vaker voor met koud weer dat de temperatuur wat lager blijft. Wel zou ik voor het goede een keer de koelvloeistof moeten verversen maar is nu nog niet noodzakelijk.

Citroën C5 3.0 V6 exclusive, bj 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook