Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Uiteraard, maar ik heb het over het kneden van de slangen.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Je krijgt iig water in je expansievaatje. Dat is toch al snel 1 liter. Zou ik daarna dan wel ff weg laten lopen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik ben er mee bezig geweest, eerst heb ik één liter schoonmaakazijn direct via de slang in de kachelradiator gegooid. Daarna vol met water (en dus die schoonmaakazijn) dat warm laten worden. Ik voelde geen extra warmte in het interieur terwijl de thermostaat open was. Afgetapt, meteen het kraantje afgebroken , gelukkig was ie dicht. Toen allebei de slangen vanaf het blok losgemaakt en daar snelontkalker ingegooid, even laten weken. Bij het laten leeglopen kwam er bijna koffie uit zo vies! Daarna via de ene slang weer ontkalker erin, duim erin, en op het ontluchtingsventiel de kompressor gezet zodat het uit de andere slang in een potje spoot. Dat resulteerde in een hoop derrie in het potje.
Nu wordt de lucht een stuk warmer maar nog steeds niet echt heet, het hok is niet heet te stoken. Binnenkort maar eens het officiele spul kopen.
Heb je het koelsysteem goed gespoeld met een tuinslang tussen de behandelingen door en er na nog een keer ?
Ik heb steeds minimaal 15 minuten zitten spoelen, uiteindelijk ruim een uur totaal zitten spoelen.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Even goed blijven spoelen denk ik. Ik ken alleen maar Xantia’s waar je de tent uit brand!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.