DS3 1.4 e-HDi 70 Chic EGS (rood met wit dak natuurlijk)
Twee weken geleden (nieuw) opgehaald, de eerste 2000 kilometers zitten er weer op.
Heb nu een aantal keren de melding gekregen: ” er is een probleem met de versnellingsbak, laat dit nakijken” en aan de linkerzijde gaat een oranje lampje “service” branden. Twee bochten later, of na opnieuw starten verdwijnt deze melding, om een dag later weer terug te komen.
Natuurlijk ben ik langs de dealer gegaan, maar die konden niets uitlezen en de melding niet meer terughalen tijdens een rit.
Twee dagen later krijg ik de melding weer…
Ik merk overigens niets in het rijgedrag.
Volgens dealer kan het niets ernstigs zijn, maar ik ben er niet gerust op.
Iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 4
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Dit probleem lijkt op mijn probleem vorig jaar met een nieuwe renault master (bus) met een gerobotiseerde versnellingsbak.
Dag 1 : stop voor een overweg en wil weg rijden , maar geen versnelling.
Dashbord gaaf aan versnellingsbak controleren en motorstoringslamp springt aan.
Contact eraf en contact erop en alles doet het weer.
Dag 3 : Op cruisecontrol rijden , valt opeens weer de versnelling weg en motor valt uit.
Auto op vluchtstrook tot stilstand gebracht , contact uit en weer aan en allles doet het weer.
Dit is dus in 1 jaar meer als 20 keer gebeurd , waarbij ik sommige keren tot wel 20 min. heb liggen te
kl+#!ten met het contact tot hij het weer deed.
Mijn dealer dacht eerst dat er teweinig olie in de robot van de versnellingsbak zat.
Hierna is echter alles vervangen wat maar kon : 2x versnellingsbak met de schakelrobot
egr-klep
2 x vliegwiel
10 x update ECU computer
Om een lang verhaal kort te maken . Na 9 maanden heb ik aan mijn dealer en importeur gevraagd of zij de auto konden repararen ja of nee. Het antwoord was nee!!!
Ik heb uit eindelijk een compleet nieuwe auto gekregen. Hierbij alle lof voor mijn dealer welke alles heeft gedaan wat hij kon, voor zover de importeur daar steun in verleende.
Ik rij inmiddels 11 maanden in de nieuwe auto rond zonder 1 probleem.
Ik hoop dat deze problemen niet voor jouw DS3 gelden , al lijken de symptonen hetzelfde .
Succes en laat je niet afschepen.
ds3 e-hdi
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Lijken me niet echt dezelfde symptomen; niet meer rijden of alleen een lampje dat gaat branden
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Een dealer kan een storing te allen tijde terugvinden bij het uitlezen. Ik denk eerder dat niet wordt aangegeven wat het is. Of het niets ernstigs kan zijn… nou ja, die storingen worden niet voor de lol gegeven. Gewoon goed in de gaten houden en voorlopig heb je nog twee jaar garantie… en pechhulp van Citroen…...
Totaal aantal Berichten: 176
- DS 3 racing 207 pk
regelmatig gehad een storing en dan niet uit te lezen hoor.
niet alle problemen met de auto worden als storing gezien.althans niet als storingsmelding wel kan er een verschillende waarde zijn die je dan maar net moet tegen komen in het programma