Totaal aantal Berichten: 4
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
prijs valt redelijk uit ten opzichte van de DS3 Racing
standaard 208 gti 25.690,-
metallic lak 545,-
17 ” velgen 100,-
actieve parkeerhulp 400,-
panoramadak 500,-
verwarmde stoelen 300,-
middenarmsteun 100,-
jbl soundsysteem 450,-
waarbij standaard al een navigatiesysteem , half leren bekleding en speciaal uitlaatsysteem.
Levering is april 2013
ds3 e-hdi
Dat valt inderdaad niet tegen, een beetje dezelfde prijs als een “standaard” DS3 THP
Mocht Citroën niet komen met een nieuwe Racing, wat toch nog steeds wel bovenaan mijn verlanglijst staat, zou dit wel een goede opvolger voor de DS3 kunnen zijn!
Maar…. Eerst erin rijden natuurlijk.
Het hoofden draaien effect van bij de DS3(R) kan je wel vergeten sowieso!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Dat hoofden draaien had ik in het begin zelfs in mn dieseltje. Maar nu is een DS3 niet meer speciaal
Totaal aantal Berichten: 176
- DS 3 racing 207 pk
wat kan mij dat hoofd draaien nou schelen haha.
je koopt toch een auto omdat je hem zelf mooi vind.
als je een ds3 rijd in een afschuwelijke kleur en je hebt je raampje open en de stereo hard aan en dan ook nog 60 door een 30 km wijk rijd dan draaien de mensen evengoed nog hun nek om hoor.
- DS 3 racing 207 pk
ff zonder dollen .
ik heb nog regelmatig dat mensen voor het stoplicht naar de wielen kijken ,naar de grote rode remklauwen.
wat me wel opvalt is dat oudere mensen hun duim opsteken.
jonge mensen kijken niet opzichtig ,die kijken stiekum.
maar tot nu toe ben ik nog geen auto tegen gekomen die de sprint naar de 100 km had gewonnen van mijn racing
bijna iedereen kijk ernaar, tot heden nog geen negatieve reacties gekregen van omstaanders, onopgemerkt door het verkeer gaan lukt zo niet.
- DS 3 racing 207 pk
hey jo?? hoe kom jij aan die extra pk’s??
en ik heb een witte racing .dat lukt nog wel een beetje om onopvallend tussen het verkeer te verblijven als ik me rustig houd.
Die extra pk zijn er niet zomaar gekomen, daar is wel wat moeten voor gebeuren, vooral hardware moeten upgraden. Eigenlijk is het een STAGE 2 tuning. De meeste websites geven extra pk uit een DS3R (software tuning) alsof het niets is maar de werkelijk is iets anders. Een leek ziet het verschil niet.
Totaal aantal Berichten: 4
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Extra software werd mij ook aangeboden op 208 GTI ,tot 238 pk is mogelijk , dus eigenlijk hetzelfde (235pk) als bij de DS3 racing.
Ik weet niet of je dat nodig hebt , maar ik hoop in april 2013 dit te weten , want ik heb er een 208 besteld.
ds3 e-hdi
- DS 3 racing 207 pk
nodig ?? nee dat heb je niet .
leuk is het wel ,alhoewel je wel aan de grens zit met voorwiel aangedreven auto.
260 pk met een ds3r is mogelijk alleen niet gezond voor een turbo die tot max 240 pk is berekend.
ik persoonlijk zou er niet aan beginnen binnen je garantie termijn,maar dat is persoonlijk.
Fabian Wierth schreef:Er zijn toch wel redelijk wat verschillen te noemen hoor.
DS3R heeft:
Brembo remmen + 323mm remschijvven
207 GTI heeft:
300mm schijven + standaard remklauwen
bakkiebakmeel schreef:
ik heb nog regelmatig dat mensen voor het stoplicht naar de wielen kijken ,naar de grote rode remklauwen.
Heb vanmorgen een uurtje tegen een DS3R Loeb aan moeten zitten kijken. Wat mij opviel is dat hij achter standaard schijfremmen heeft. Dus geen Brembo rode remklauwen en geen geventileerde schijven!
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
- DS 3 racing 207 pk
nee is ook niet nodig grote remschijven achter, alleen als je aan achteruit racen doet .
heb je ook naar de voorwielen gekeken of alleen een uur naar de achterwielen
Dat het niet nodig is kan best kloppen. 70% van de remkracht zit op de voorwielen.
Het ziet er alleen zo knullig uit.
Heb de hele DS3R Loeb bekeken. Maar het was me nog nooit eerder opgevallen.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Verschil tussen de DS3R en de 208 GTI is:
DS3R - Brembo 4 pots remklauwen + 323mm schijven
208 GTI - Standaard remklauwen - 302mm schijven
Alleen hierin zit al een prijsverschil van 1200 euro aan waarde voor onderdelen
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
- DS 3 racing 207 pk
Fabian Wierth schreef:Verschil tussen de DS3R en de 208 GTI is:
DS3R - Brembo 4 pots remklauwen + 323mm schijven
208 GTI - Standaard remklauwen - 302mm schijvenAlleen hierin zit al een prijsverschil van 1200 euro aan waarde voor onderdelen
en wat dacht je van al het carbon?
alleen de voorste bumperlip kost al 800 eurie.
en hij blijft een beetje uniek.
heb de racing nu een half jaar en ben nog geen andere racing in het wild tegen gekomen,