4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Marvin’s 1985 BX 16 TRS
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 13 december 2012 12:17 AM
  [ # 46 ]

Vandaag bij mn monteur langs geweest om voor advies te vragen of de carburateur. Ik ga eerst bougies en bougiekabels vervangen, kleppen stellen. Mocht dat niet werken zal ik langs Hesselink in Dirksland gaan, voor een vervangende carburateur of een revisie.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 december 2012 10:40 AM
  [ # 47 ]

is revisie niet beter ? dan weet je teminste zeker dat het onderdeel wat je krijgt 100% na behoren werkt.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 december 2012 02:21 PM
  [ # 48 ]

Eerst stap één maar afwerken, dan zien of er nog meer nodig is aan de carburateur lijkt me. Ik ga er volgend seizoen ook maar eens langs als de GT nog steeds niet 100% rijdt. Hesselink krijgt het nog druk met al die carbs. Laughing

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 13 december 2012 06:06 PM
  [ # 49 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Heb je al een BX vraagbaak?

In een vraagbaak 82/86 staat erin hoe je een carburateur afsteld.

Vraagbaak 82-87 op Marktplaats

Misschien iets voor jou?

Proficiat met de mooie wagen trouwens! Niet verkeerd als vervanger voor de Deauville. Smile

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 15 december 2012 11:48 AM
  [ # 50 ]

Sinds een paar dagen heb ik al een vraagbaak. Dat is trouwens echt onmisbaar als je een bx hebt!

Maar goed, gister langs gegaan bij mn monteur alleen had hij de verkeerde onderdelen. Omdat de auto uit Frankrijk komt kan hij geen onderdelen zoeken op chassisnummer. De auto hadden we ook even op de brug gezet, en dat was echt een pak van mijn hart. Dat ziet er echt enorm goed uit. Geen spatje roest aan de onderkant te zien! Nu hopen dat hij woensdag de goede onderdelen heeft en dan kan ik aan de slag.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
ruit48
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 12-10-2011

- BX 16RS
Gepost: 15 december 2012 02:28 PM
  [ # 51 ]

Terug van weg geweest, het is weer enige tijd geleden dat ik hier gepost heb.
Ik durf het haast niet te zeggen maar al mijn energie stop ik in het Peugeot Forum en
dat terwijl mijn dayly driver een BX is . Onlangs kocht ik bij Hesselink een andere
inmiddels mijn zesde. Min of meer noodgedwongen omdat ik na en onfortuinlijke val
problemen heb met mijn linker enkel. Kees van Rumpt (Pa) had gelukig een RS automaat
staan en we zijn het snel eens geworden.
Aanvankelijk was ik met deze ‘87 RS heel content maar na de eerste tankbeurt begonnen de problemen,
slecht starten, plotseling afslaan voor het stoplicht-nu hebben we op Flakkee gelukkig niet
veel- maar toch. Vervolgens inhouden ,al met al niet leuk. Heb Kees gebeld en zijn vraag was:
Wat tank je dan voor benzine ? Ik. “BP”  natuurlijk ,daar heb ik een pasje van.
Ja maar is dat 95 , ja 95. Dan zou ik maar eens gauw 98 tanken, was Kees antwoord. Heb dat natuurlijk gedaan en het probleem was opgelost. Wel iets duurder maar dat staat niet in
verhouding tot de ergernis die ik had. Verbruik: 1:9 1:10 kan net,vind wel dat die carburateur
er ingewikkeld uitziet met die automatische choke. Destijds , begreep ik, waren er vervangende sets
met een handchoke. Heeft iemand daar ervaring mee ?

gr. Kees Smile

* un losange à tout épreuve !  *

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 december 2012 03:56 PM
  [ # 52 ]

Misschien een idee om daar een eigen topic voor aan te maken?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 december 2012 05:16 PM
  [ # 53 ]
Marviin schreef:

Sinds een paar dagen heb ik al een vraagbaak. Dat is trouwens echt onmisbaar als je een bx hebt!

Maar goed, gister langs gegaan bij mn monteur alleen had hij de verkeerde onderdelen. Omdat de auto uit Frankrijk komt kan hij geen onderdelen zoeken op chassisnummer. De auto hadden we ook even op de brug gezet, en dat was echt een pak van mijn hart. Dat ziet er echt enorm goed uit. Geen spatje roest aan de onderkant te zien! Nu hopen dat hij woensdag de goede onderdelen heeft en dan kan ik aan de slag.

bijna over de dauvile heen als ik het zo hoor?

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 15 december 2012 05:25 PM
  [ # 54 ]

@Marvin, mooi dat je “nieuwe” BX nog zo gaaf is, ga je ook nog iets doen om dat zo te houden? Die type’s 1 zijn nogal wat roestgevoeliger dan een type 3 die je had…....

@ruit48, een eigen topic over je eigen auto (die gris renard Wink ) is wel aan te raden ipv een ander topic te “bevuilen”. Overigens is een handchoke een hele verbetering t.o.v. de standaard automatische.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 15 december 2012 05:59 PM
  [ # 55 ]

Ja ik heb helaas geen stalling voor de bx maar met regen en helemaal met sneeuw (pekel) rij ik niet. Als het weer beter word dan zit ik er aan te denken om de auto helemaal te tectyleren. Als ik weer wat geld gespaard heb, dan is het ook de bedoeling dat de RS helemaal uitgedeukt gaat worden en eventueel overgespoten.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 december 2012 06:04 PM
  [ # 56 ]

orgineele kleur? of een moderne citroen kleur tongue rolleye ? (pluriel oranje met zilvere top Laughing)

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 15 december 2012 07:29 PM
  [ # 57 ]

Hoi Marvin,

Mooi om te zien dat de BX goed terecht is gekomen en niet tegenvalt!
(het is echt een keiharde auto Smile )

Wat betreft je verbruik zou ik het zoeken in die choke, die functioneerde toch niet helemaal zoals het moet?
Ik zal eens navragen of het verbuik altijd al zo hoog was; ik heb Matthijs hier nooit over gehoord…

Je zou kunnen overwegen de BX in de dinitrol te laten zetten; bij Gosliga was ik 700 euro kwijt hiervoor, maar zelf doen is natuurlijk goedkoper.
Mike Sanders Fett schijnt nog beter te zijn, maar is wat lastig te verwerken.

Wat betreft dit stuk:

Marviin schreef:

gister langs gegaan bij mn monteur alleen had hij de verkeerde onderdelen. Omdat de auto uit Frankrijk komt kan hij geen onderdelen zoeken op chassisnummer. De auto hadden we ook even op de brug gezet, en dat was echt een pak van mijn hart. Dat ziet er echt enorm goed uit. Geen spatje roest aan de onderkant te zien! Nu hopen dat hij woensdag de goede onderdelen heeft en dan kan ik aan de slag.

Ik kan je een hand geven; bij de dealer beweren ze glashard dat mijn BX niet bestaat…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
ruit48
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 12-10-2011

- BX 16RS
Gepost: 17 december 2012 01:31 PM
  [ # 58 ]

......

@ruit48, een eigen topic over je eigen auto (die gris renard Wink ) is wel aan te raden ipv een ander topic te “bevuilen”. Overigens is een handchoke een hele verbetering t.o.v. de standaard automatische.

Mijn welgemeende excuses voor deze bevuiling, ik zal het niet meer doen !
Maar kom gerust eens op mijn topic een kijkje nemen..

http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=12&t=21530&start=250

Gr. Kees

* un losange à tout épreuve !  *

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 18 december 2012 11:17 PM
  [ # 59 ]

Gave auto man, toch een stukje leuker dan de deauville Smile

Veel plezier ermee!!

P.s. mijn 86er 1.9 TRS Automaat met automatische choke verbruikt 1 op 9,6.

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 18 december 2012 11:21 PM
  [ # 60 ]

Dat is netjes! Schijnt nogal een zuip combi te zijn…
De kleur zou ik lekker blue romantique houden!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook