Krukaskeerring lek?
VoitureDAzur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-07-2009

Gepost: 13 december 2012 09:48 PM

Na het starten, stijgen, zweven en genieten zet ik mijn voiture af en vormt zich een plas olie onder de wagen. Olie vormt zich onder carterpan in hoek aan vliegwielzijde
Ik vrees dat dit de krukaskeerring is aan de bakzijde. Alhoewel het vliegwiel droog lijkt. Het betreft een 2.0 TCT met 200.000 km op de teller, handgeschakeld en van 95.Komt dit vaker voor?
Mijn idee nu is om de bak te demonteren, deze te voorzien van nieuwe drukgroep e.d. en dan de keerring te vervangen.
Is de bak alleen te verwijderen door complete demontage van bak met motor of kan dit ook door enkel de bak te verwijderen? Wat voor speciaal gereedschap heb ik hiervoor nodig?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 december 2012 01:43 AM
  [ # 1 ]

Bij de XM van Wimb dachten we ook dat het de krukaskeerring was, het was de carterpan pakking.
We hebben toen de carterpanpakking en de “dropstaafjes” in het 1e hoofdlager vervangen, dat is goed te doen, als je de carterpan verwijderd.

Bak is niet te verwijderen met ingebouwde motor, kan wel iets aan de kant, wanneer je het subframe laat zakken, dat is echter alleen voor een koppelingwissel.

Anders word het een oefening zoals dit: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201318/P165/

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 december 2012 08:53 AM
  [ # 2 ]

Het was best een leuke bezigheid en een weekje werk. Maar als de koppeling niet slipt zou ik toch beginnen met de carterpakking zoals ZX1.4 zegt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 december 2012 01:57 PM
  [ # 3 ]

200k km lijkt mij ook wat vroeg voor een krukas keerring.
Overvloedig met remmen reiniger te keer gaan tot je precies weet waar die olie uitkomt.
Dat vliegwiel slingert zich droog, ook bij een lekke keerring.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 december 2012 05:34 PM
  [ # 4 ]
wimb schreef:

Het was best een leuke bezigheid en een weekje werk.

Inderdaad, volgend jaar weer ? Smile

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 15 december 2012 05:35 PM
  [ # 5 ]

Gewoon omdat het kan. Niet omdat het moet of zo. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook