Na het starten, stijgen, zweven en genieten zet ik mijn voiture af en vormt zich een plas olie onder de wagen. Olie vormt zich onder carterpan in hoek aan vliegwielzijde
Ik vrees dat dit de krukaskeerring is aan de bakzijde. Alhoewel het vliegwiel droog lijkt. Het betreft een 2.0 TCT met 200.000 km op de teller, handgeschakeld en van 95.Komt dit vaker voor?
Mijn idee nu is om de bak te demonteren, deze te voorzien van nieuwe drukgroep e.d. en dan de keerring te vervangen.
Is de bak alleen te verwijderen door complete demontage van bak met motor of kan dit ook door enkel de bak te verwijderen? Wat voor speciaal gereedschap heb ik hiervoor nodig?
Bij de XM van Wimb dachten we ook dat het de krukaskeerring was, het was de carterpan pakking.
We hebben toen de carterpanpakking en de “dropstaafjes” in het 1e hoofdlager vervangen, dat is goed te doen, als je de carterpan verwijderd.
Bak is niet te verwijderen met ingebouwde motor, kan wel iets aan de kant, wanneer je het subframe laat zakken, dat is echter alleen voor een koppelingwissel.
Anders word het een oefening zoals dit: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201318/P165/
Het was best een leuke bezigheid en een weekje werk. Maar als de koppeling niet slipt zou ik toch beginnen met de carterpakking zoals ZX1.4 zegt.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
200k km lijkt mij ook wat vroeg voor een krukas keerring.
Overvloedig met remmen reiniger te keer gaan tot je precies weet waar die olie uitkomt.
Dat vliegwiel slingert zich droog, ook bij een lekke keerring.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
wimb schreef:Het was best een leuke bezigheid en een weekje werk.
Inderdaad, volgend jaar weer ?
Gewoon omdat het kan. Niet omdat het moet of zo.
Wim,
Disciplus Simplex