1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hetzelfde probleem :(
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 15 december 2012 05:38 PM

Een paar maanden geleden poste ik dat mn BX 1.6i 1992 af en toe afsloeg…uiteindelijk na veel afslaan bleek het de benzinepomp te zijn. Prima vervangen en nieuwe APk etc ed.

Nu is er exact hetzelfde aan de hand! Ik ben niet technisch maar kan wel nadenken Wink het kan niet zo zijn dat deze pomp ook weer uit zichzelf stuk gaat *(gebruikte pomp maar deze gaan niet vaak stuk) dus wat zou het wel kunnen zijn?

Mijn gevoel zegt dat de pomp te weinig? benzine krijgt dus daardoor heel snel slijt? de auto rijd verder prima dus dat is eigenlijk apart want zou die ook moeten inhouden etc.

Ontluchten van de benzine tank?

Kortom wie denkt logisch mee of weet waar het aan zou kunnen liggen?

Jacco

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 15 december 2012 05:46 PM
  [ # 1 ]

Het kan zijn dat je pulsdemper het begeven heeft, dit is een “ding” die eventuele drukverschillen (brandstofdruk) dempt. Zodra deze het niet meer doet krijgt de brandstofpomp drukverschillen voor z’n kiezen die hij niet leuk vindt Wink het nare is dat je bijna niet bij de demper kunt komen, ze zitten achter je achterbrug en roesten nogal eens door. In sommige gevallen wordt de demper wel eens ge-bypassed.

Maar eerst maar eens zeker weten of de pomp echt kapot is Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 15 december 2012 05:52 PM
  [ # 2 ]

Nou de vorige pomp was echt stuk en deze andere pomp krijgt nu dezelfde kuren hij doet het nog wel maar auto slaat soms af en dan duurt het weer even voordat ik hem kan starten. Dus exact hoe het toen ging….maar die drukverschillen daar gaat de pomp denk ik dan heel snel van stuk…..hmmm…..

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 15 december 2012 09:03 PM
  [ # 3 ]

Benzinefilter?
Die worden vaak vergeten

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 december 2012 09:09 PM
  [ # 4 ]

Sluit ook een slecht contact of probleem aan de ontsteking niet uit .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 15 december 2012 09:26 PM
  [ # 5 ]

Wanneeer slaat hij af? Als je hem al rijdend in z’n vrij zet?

Mijn eerste gedachte is stappenmotor, die de inlaatlucht verzorgt bij stationair toerental.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 december 2012 10:49 PM
  [ # 6 ]
Twan238 schreef:

Het kan zijn dat je pulsdemper het begeven heeft, dit is een “ding” die eventuele drukverschillen (brandstofdruk) dempt.

Weer wat geleerd… Zit ie in elke BX met elektrische benzinepomp?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 december 2012 12:13 AM
  [ # 7 ]
Twan238 schreef:

Het kan zijn dat je pulsdemper het begeven heeft, dit is een “ding” die eventuele drukverschillen (brandstofdruk) dempt. Zodra deze het niet meer doet krijgt de brandstofpomp drukverschillen voor z’n kiezen die hij niet leuk vindt Wink het nare is dat je bijna niet bij de demper kunt komen, ze zitten achter je achterbrug en roesten nogal eens door. In sommige gevallen wordt de demper wel eens ge-bypassed.

Maar eerst maar eens zeker weten of de pomp echt kapot is Wink

Op de brug bij de BX Club meeting zagen we ook dat die bij mijn GTi verrot was, en ge-bypassed was. Daar zeiden ze op de technische meeting dat het bij een monopoint niet zoveel kwaad kon, maar bij een multipoint meer. Wat de reden was, weet ik even niet meer, maar de Progress van bixxer is een monopoint, en daar zou dat volgens hen niet uit maken als dat zo was..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 16 december 2012 12:11 PM
  [ # 8 ]
Felice schreef:

Wanneeer slaat hij af? Als je hem al rijdend in z’n vrij zet?

Mijn eerste gedachte is stappenmotor, die de inlaatlucht verzorgt bij stationair toerental.

Nee altijd na een 5 min na de start gewoon plop tijdens het rijden….de vorige keer was het exact hetzefde en toen was het de benzinepomp….kwamen er achter na aflsaan, slang onder de motorkap eraf en starten toen geen benzine. Dus het moet in die hoek zitten. Baal ervan in de gloria wetende dat steeds weer elk moment 5min na de start het ding kan afslaan. het gebeurt namelijk niet altijd….

Jacco

Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 16 december 2012 12:13 PM
  [ # 9 ]
wbogaerts schreef:

Sluit ook een slecht contact of probleem aan de ontsteking niet uit .


Walter

Lijkt me onwaarschijnlijk omdat de bixxer 2 maanden het perfect heeft gedaan en nu exact hetzelfde steeds gebeurt toen de benzinepomp stuk ging….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 december 2012 01:24 PM
  [ # 10 ]
Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 16 december 2012 02:29 PM
  [ # 11 ]

Geen idee ik niet in ieder geval…...k heb de auto nu 9maanden…..maar zal idd eens kijken daarnaar

Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 16 december 2012 02:46 PM
  [ # 12 ]

Maar is het niet logisch dat als dat filter verstopt zit dat hij soms stottert en hapert? Want dat doet hij dus niet…....

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 16 december 2012 03:12 PM
  [ # 13 ]

Mijn eerste gedachte is ook brandstoffilter. Bij de Saxo van een vriend van me eigenlijk hetzelfde probleem. Na 5 minuten rijden valt ‘ie weg. Krijgt genoeg benzine vanaf de brandstofpomp. Maar daar waar het de gasklep ingaat druppelde benzine i.p.v. flinke straal. Wordt dus tegengehouden door verstopt filter.

Misschien zou je ook is je benzineslangen kunnen demonteren en kijken of daar genoeg benzine uitkomt zodra je probeert te starten. Let op dat je de benzineslang in een potje stopt, geeft zo’n bende! Smile

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 december 2012 03:41 PM
  [ # 14 ]
bixxer schreef:
wbogaerts schreef:

Sluit ook een slecht contact of probleem aan de ontsteking niet uit .


Walter

Lijkt me onwaarschijnlijk omdat de bixxer 2 maanden het perfect heeft gedaan en nu exact hetzelfde steeds gebeurt toen de benzinepomp stuk ging….

Als je zo lang met auto’s bezig bent als ik sluit je op de duur niks meer uit

en dan is er maar één goede oplossing : meten is weten en gissen is missen

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 december 2012 03:49 PM
  [ # 15 ]

Eens met de opmerking van “walter” : zonder te meten weet je niets. Het zomaar vervangen van onderdelen heeft geen zin.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook