Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Precies. Motor heeft ook al ruim 260k gedraaid en de auto is niet helemaal compleet. Bovendien heb ik geen zin om 4 auto’s bij de deur te hebben.
Het mooie is dat beide 16V’s Gris Axinite zijn, dus het plaatwerk/bumpers zou in de toekomst nog zomaar eens van pas kunnen komen
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Aangezien de sloper nu toch dichtbij staat, vandaag maar meteen begonnen met het demonteren van een aantal delen. Het interieur is al vergeven, dus daar maar eens mee begonnen. Verder nog wat andere kleine dingen. Schiet al aardig op (zie de laatste foto)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De BX gaat waarschijnlijk een tijdje de schorsing in. Zojuist van mijn keurmeester te horen gekregen dat de dorpels achter de skirts goed rot zijn. Ik had al wel eens een klein roestplekje gezien, maar dat het zo erg was wist ik niet. Flink balen, alleen het is niet anders en het gaat sowieso gefixed worden.
Waarom dan de schorsing in? Ik wil even goed nadenken hoe we het aan gaan pakken en het zal ook wel een aardig kostenplaatje met zich meebrengen.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
oei balen om te horen, veel sterkte daarmee en een spoedig herstel!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Damm balen, terwijl het toch erg strak uitziet de BX..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Tja, dat zegt helaas vaak lang niet alles. En dat skirts-systeem zit ook waardeloos in elkaar, een soort van garantie op roest helaas. Wordt ook nog een hele toer om ze te verwijderen (de skirts) heb ik al begrepen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Het scheeld dat je met je skirts kan oefenen op de sloper maar het is een rotwerk inderdaad!
Het probleem is eigenlijk dat het vuil en water wel achter de skirt komt maar er niet meer achterheen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Heb jij dat wel eens gedaan, dat verwijderen van die skirts? En zo ja hoe? Hoe meer tips, hoe beter
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
water komt er achter maar niet meer tussen uit.. en het alemaal flink dicht kitten? het klinkt as de simpelste en makelijkste oplossing of zie ik iets over het hoofd?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ja van de rode mk2. Ik sneed hem toen met een mes in. In ieder geval lekker warm maken met een fohn. Dan wordt de kit al wat zachter. En spanning op de kit zetten dan snijd het makkelijker. Alleen niet te veel want dan knapt het polyester
Hoe lullig het ook klinkt. Hoe meer roest hoe makkelijker ze los gaan.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
banaanepit schreef:water komt er achter maar niet meer tussen uit.. en het alemaal flink dicht kitten? het klinkt as de simpelste en makelijkste oplossing of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb bij de sideskirts van m’n XM ook gezorgd voor ruime gaten aan de onderkant en alle naden van boven afgekit.
Zou bij de BX idd. ook een goeie zijn.
Al weet ik niet in hoeverre de fabriek ze al heeft afkit?
Er zit natuurlijk een groot verschil in “iets kitten” en “iets afkitten”
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
even heel overdreven je kit de hele sideskirt in heel dik dat er nik meer van openingen zijn hoe slecht is dat voor de auto of juist goed
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Je moet hem aan de onderkant juist openlaten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Er zitten standaard 2 openingen in, maar daar gaat echt niet alle ellende door weg. Maar eens goed over nadenken als ze er weer op gaan.
@ McDean: heb jij de skirts gedemonteerd met de deuren nog in de auto?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
even spieken:
lijkt op van niet maar ik weet het niet meer
deze foto geeft aan aan waar er kit zit.
ps. op “mijn sport” heb ik de skirt helemaal niet gekit maar geschroefd. Zodat het demontabel zou moeten zijn.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!