Even een quote uit een ander topic
RG80 schreef:Ja het forum van de DS3 is wel wat levendiger.
Zou het ook leuk vinden als de C3 rijders wat meer ervaringen zouden delen vooral t.o.v. andere auto’s
Kom zelf na een goed jaar uit een Peugeot 207 weer terug bij Citroen.
Dit heb ik trouwens vanuit huis waar ik alleen maar citroen,s op de dam heb zien staan.
Ik ben het volledig met de auteur eens. Voor mij is dit de eerste Citroën. Hiervoor heb ik altijd Italiaans gereden. Ik moet ook zeggen dat het hier op het C3 forum een beetje levenloos is tot nu toe. Ik was dan ook wel zeer actieve forums gewend (o.a. grandepuntoclub, fiat500forum).
Dus kom op mensen, goed voornemen voor het nieuwe jaar: actief worden op het C3 forum; deel die ervaringen, open je eigen topic, reageer lekker op elkaar, laat je C3 zien, vertel er over….etc.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
ik zou wel willen, maar ik krijg mijn vrouw geen nieuwe C3 aangesmeerd
...........(ze wil alleen een DS3 en anders niets (dus nu maar even niets ))
dus heb ik weinig anders te melden dan over de problemen met de sensodrive van de huidige C3.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
[edit mod] quote gewist, zie regel 10 [edit mod]
Vreemd hoor. Noem me één goede reden om wel een DS3 te willen, maar geen C3.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Je hoeft het mij niet uit te leggen…............ik heb sowieso liever een C3 dan een DS3
......maar het gaat om de looks; in een DS3 voel je je wellicht wat jonger
Volgens mij zie je als je in de C3 zit zo’n beetje hetzelfde als wanneer je in de DS3 zit (op misschien een enkel grijs/chroom randje na dan).
...en verder ziet dit er volgens mij ook niet bepaald uit als 65+ materiaal, toch?
(OK, er zit geen kerstverlichting op , maar verder best jeugdig, vind ik.)
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Ze rijdt nu in een C3 X-tr en dat had natuurlijk wel iets speciaals; Ik vond dat ding in het begin spuuglelijk, maar omdat zij die zo mooi vond had die ooit als ‘kerstcadeau’ gekocht en de sleutels e.d. daarvan op kerstavond onder de boom gelegd. Een standaard C3 kon mij destijds veel meer bekoren. Nu ben ik wel aan die X-tr gewend.
Vanwege de ‘problemen’ met de sensodrive (blijft gewoon onbetrouwbaar) zijn we al een tijdje naar een andere aan het kijken. Daar komt bij dat mijn zoon inmiddels met zijn rijlessen bezig is en ik heb liever dat hij straks in een C3 rijdt dan in een DS3; In een DS3 voelt ie zich waarschijnlijk veel meer het mannetje en worden er wellicht grotere risico’s genomen.
Ik vind de C3 zowel in wit als in zwart zeer fraai, en zeker de collection uitvoering; daarnaast krijg je veel auto voor je geld (en dat ligt bij de DS3 toch iets anders). Mijn voorkeur was de 1.6 e-Hdi, maar dat is nu de 1.2 VTi (ik wil nl. nooit meer een sensodrive)
Wat een mooie motivatie; ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
Ik wil me hier ook graag bij aansluiten.
Rijd elke dag nog met veel plezier in me C3 rond.
Heerlijke positie achter het stuur, Zenith ruit een aanrader.
En rijdt eens over een hobbelige weg dan leer je een C3 echt waarderen.
Ik zal volgendjaar na onze vakantie eens een topic aanmaken.
Wij hebben sinds afgelopen zaterdag een C3 collection 1.2 vti blanc nacre (parelmoer wit)
Navi chroom pakket parkeer sensoren en twee sets lm velgen
Een setje 16” ds3 velgen met michelin winterrubber
Een setje 17” zwarte ds3 velgen met michelin zomerrubber
Hij bevalt tot nu toe (270km) heel goed wat een fijn motortje is dit!!! Ik laat de C5 THP al een paar dagen staan lol
De xenon zit er al in evenals de philips silvervision knipperlichtjes
Hij moet wel een beetje verlaagd worden dat gebeurt begin januari
Daarna nog wat ds3 parts bestellen en verder hobbiën
Groeten Lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
En, hoe bevalt dat? Twee auto’s in dezelfde kleur?
Of het verlagen van zo’n C3 nu zo verstandig is, ik betwijfel het.
De kleur is gewoon geweldig in februari komt de derde (mijn ouders) een C4 thp egs exclusive
De C3 gaat maar 3cm omlaag en gebeurt met musketier veren (eibach) dus maak me er geen zorgen om
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Faceliftje van de C3…....zal hier ook wel komen. Het dashboard vind ik wel fraai zo.
http://www.autofans.be/fotos/varia/4872-citroen-c3-facelift-brazilie/48290#images
Daar rijd hij al een tijd zo rond
Bij ons ongeveer in maart
Zelf vind ik het niet zo geslaagd
Van die ongeïnspireerde drl leds in een gleuf gepropt
En dan dat kinderlijke dashboard
Gelukkig dat wij hem nog op tijd (voor de facelift) konden krijgen
Anders was het voor ons geen C3 geworden
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Ik vind met name de buitenkant ook iets minder geslaagd, hoewel hij (n.m.m) zo wel iets stoerder oogt. De binnenzijde daarentegen wel.
Ik heb nog even naar een filmpje zitten kijken, maar voor nu denk ik dat ik het huidige front toch wat vrolijker/specialer vind.
http://www.vroom.be/nl/forum/citroen-facelift-t40359.html#p388386
Nou mijn goede C3 voornemen voor 2013 is zeker al gelukt.
Afgelopen zaterdag mijn allereerste eigen auto gekocht.
Een lime groene citroen C3 1.1. zo happy (: