




















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
De middenconsole eruit halen de rest wijst zich vanzelf
Citroen c32 Hilton XLS
Die kan er zo uit? Ik geloof dat ik ooit ergens gelezen dag dat de stoelen er eerst uit moesten?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Het is mij gelukt zonder de stoelen te verwijderen, zonder stoel(en) werkt het natuurlijk handiger
Gedeelte waar de radio inzit kan blijven staan, gaat alleen over het lange gedeelte, bouten van de gordels losmaken, schakelaars eruit wippen en de kabeltjes eraf halen, handrem even omhoog laten staan en nu moet hij er zo uit kunnen.
succes
Citroen c32 Hilton XLS












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
knoppen van de kachel handels eraf trekken. Dan kan je alvast het dekseltje eraf schroeven waar rood en blauw en hoofd en voeten op staat..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok bedankt ik zal er mee aan de slag gaan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Nog steeds geen tijd gehad, of eigenlijk meer geen goed weer geweest om aan de ventilatie te werken.
Maar vanochtend voor het eerst stil komen te staan met de CX. En nog wel midden op een kruising.
Gelukkig was het niets bijzonders. Ik had perongeluk met mijn maat 47 een stekkerje losgetrapt van de lpg schakelaar in de auto.
Maar in al de hectiek van midden op een kruising stil staan eerst je auto aan de kant duwen en dan de ijzige koude, duurde het wel even voordat ik dat gevonden had.
Pas nadat ik eerst alle voorde hand liggende zaken gecontroleerd had wilde ik kijken of ze wel op benzine wilde starten. Toen viel het mij op dat er geen lampje meer brande op de schakelaar.
Wel ideaal dat ik zon kaartleeslampje in de auto heb. Anders zie je toch mooi niets in het donker zo onder het dashbord.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Sinds afgelopen weekend heb ik een aardige “knak” bij mijn rechtervoorwiel. Als ik uit stilstand weg wil rijden uit de parkeer plaats en ik draai aan het stuur dan hoor ik een flinke knak rechtvoor.
Fusee kogel?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Of draagaramlager (boven). Maar dan moet je het ook kunnen horen als je vanuit stilstand een beetje vlot optrekt. “tík-tak”.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ok ik zal vanmiddag als ik naar huis gaat dat even proberen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Gisteren een paar keer pittig opgetrokken maar geen bijgeluiden gehoord. Wel kwam ik erachter dat mijn rechtervoorband erg zacht was. Deze opgemompt en daarna geen knak meer gehoord.
Ik heb vanochtend een paar keer extra stilstaand aan het stuur gedraaid maar geen knak meer.
Ik kan mij toch niet voorstellen dat het met de te zachte band te maken heeft gehad.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik kan me best voorstellen dat bij zachte band de krachten anders op het wiel komen te staan als de band wel de goede druk zou hebben.
Ja aan zoiest zat ik ook te denken.
Maar het is in iedergeval niet goed. Ook al is de knak weg nu ik denk toch dat er het een en ander versleten is.
Na deze week heb ik 2 weken vrij. Dan kan ik mooi al de klusjes die gedaan moeten worden aanpakken.
Het begint onderhand een aardig lijstje te worden.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
De knak zit er toch nog. Ik heb geisteren een aantal keren flink aan het stuur gedraaid terwijl de auto stil stond. De eerste paar keren hoorde ik niets maar toch ineens weer die knak. Nu blijft hij het ook doen als je aan het stuur draait als de auto stil staat.
Is dit klusje een beetje buiten zonder brug te doen of moet ze echt op de brug voor zo iets?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Over welk klusje heb je het? Heb je al een diagnose gesteld?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Om te beginnen het uitzoeken waar de knak vandaan komt.
Maar dan waarschijnlijk fusee kogel of draagarmlager vervangen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”