Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deur63 schreef:mpostma schreef:Bij een 14E ontbreken ook de zware raamlijsten.
Dat vind ik dus prachtig staan, en zeker in combinatie met niet-zwart onder de portieren.
raad is hoe mijn bixje het heeft
persoonlijk vind ik dat ook mooier
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
GoofBlikscha schreef:Ik heb nou de 14 TGE van onze buren hier staan, omdat er een nieuw blok in moest, en ik moet zeggen dat het een geweldige auto is! elektrieke ramen en CV op een 1.4 ... Alleen mist de stuurbekrachtiging…
Alleen heeft deze TGE geen rood/grijze bekleding, maar een soort van wit wollig spul. Ook hebbben de stootstrips op de deuren een zilveren GTI streepje.
De laatste 14TGE’s (vanaf modeljaar 92) hadden die stootstrips met chroominleg. Ook komt een soort tweedbekleding nog wel eens voor.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
rb schreef:GoofBlikscha schreef:Ik heb nou de 14 TGE van onze buren hier staan, omdat er een nieuw blok in moest, en ik moet zeggen dat het een geweldige auto is! elektrieke ramen en CV op een 1.4 ... Alleen mist de stuurbekrachtiging…
Alleen heeft deze TGE geen rood/grijze bekleding, maar een soort van wit wollig spul. Ook hebbben de stootstrips op de deuren een zilveren GTI streepje.De laatste 14TGE’s (vanaf modeljaar 92) hadden die stootstrips met chroominleg. Ook komt een soort tweedbekleding nog wel eens voor.
net als de chic de stootstrips ?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nee, mijn stootstrips hebben geen chroom inleg. Diverse GTi’s hebben ook van die stootstrips met chroominleg, dezelfde stootstrips als jij hebt (Daan), maar dan met een reepje chroom erbij.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: BX 14 RE type 1
mpostma schreef:In het donker rijden met dat type 1 dash is wel waanzinnig eigenlijk al zat ik continu onbewust naar stengels te voelen.
En als je er een tijdje in gereden hebt, zal je op het dasboard zitten tasten als je richting aan wilt geven.
Dat had ik tenminsten, toen ik weer in mijn GS stapte nadat ik wat kilometertjes had weggetuft in mijn TRS.
patje74 schreef:mpostma schreef:In het donker rijden met dat type 1 dash is wel waanzinnig eigenlijk al zat ik continu onbewust naar stengels te voelen.
En als je er een tijdje in gereden hebt, zal je op het dasboard zitten tasten als je richting aan wilt geven.
Dat had ik tenminsten, toen ik weer in mijn GS stapte nadat ik wat kilometertjes had weggetuft in mijn TRS.
Ik wil ook
deur63 schreef:
Ik wil ook
Kijk eens voor de nu ex BX van Serge (voge),
mpostma schreef:Ik heb helaas geen nachtfoto van het dashboad.
Op veler verzoek hier wat foto’s van een type 1 BX 1400 dashboard. Dit zijn foto’s van het dashboard van de BX Leader, die ik in de eerste deel van dit jaar heb gehad. En ja, hij rijdt idd tegen de 160 km/h aan
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Waanzinnig zeg…. zo´n type 1 dashboard
achteruit kan ie nog veel harder..heb wel eens de 200 geraakt..
en als je nog harder achteruitrijdt gaat ie wel 180!
prachtig spul.. tis wel even wennen als je er voor het eerst in rijdt
BX-loos
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het verschil met mijn TRS is de toerenteller (ledjes), die bij op de plaats van het plaatje met “Citroën” er op.
In donker is het echt feest, ziet er geweldig uit!
hee jouw deurdinglampjes doen het wel!
Bij mijn bx zat alles er wel leuk in maar het werkte niet (hoorde ook niet denk ik…)
onderin zaten ook lampjes die als toerenteller konden dienen volgens mij.
BX-loos
Martijnus schreef:hee jouw deurdinglampjes doen het wel!
Bij mijn bx zat alles er wel leuk in maar het werkte niet (hoorde ook niet denk ik…)
onderin zaten ook lampjes die als toerenteller konden dienen volgens mij.
Bij een BX 14 werkt de deuropenindicator inderdaad niet. Die zat alleen op de 6TRS en de 19TRD.
Dit is een dashboard van een 19 TRD, in full effect
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ahhhh, super is dit lui. Kwijl loopt hier in een teiltje! Wij hadden dus idd de versie met de toerenteller onderin, was bijna vergeten hoe dat eruitzag. Zo’n dashboard heeft pas stijl, zeker wanneer je het vergelijkt met een “normaal” dashboard. Ik moest laatst aan een collega uitleggen wat een oog is, waarvan je de snelheid kan uitlezen. Tja een broekie uit 1979, die geen “oog” voor Citroën, die is al gauw uit het lood geslagen hierdoor.
Dank voor het delen van de foto’s. Top.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
geweldig z’n type 1 dashboard, jammer dat Citroen ze zo niet meer maakt!