Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Zo,
Na heel wat verschillende hydraulisch geveerde Citroëns bekeken te hebben zijn we er eindelijk aan uit geraakt. Het is dus toch een C6 geworden. Mijn vader had een wel heel speciale C6 in Italië op het oog gekomen. Een prachtige Noir et Blanc met een beige leder interieur. Deze was inderdaad niet standaard zo geleverd. Origineel wat het een groene, maar de eigenaar had haar laten herspuiten nadat hij de Noir et Blanc op het salon van Genève gezien had. Mijn vader had al een bedrijf gecontacteerd die haar ging ophalen, maar helaas was een andere Italiaan ons voor. Volgens mij heeft dit wel voor mijn vader de doorslag gegeven dat het dus toch een C6 moest worden.
Maanden lang heeft hij alle verkoopsites van West-Europa in het oog gehouden. Uiteindelijk had hij zo een rode C6 2.7 HDI met een beige interieur in Duitsland gevonden. Ook de prijs was zeer interessant. Normaal werd de C6 enkel aan handelaars verkocht omdat deze nog helemaal gekuist moest worden en onderhoud moest krijgen, maar de prijs was zo aantrekkelijk dat mijn vader dit er wou bij nemen. Uiteindelijk opnieuw hetzelfde bedrijf gecontacteerd van die eerste C6. Deze keer waren ze er wel op tijd bij en zo waren we een auto rijker. Nu ze was echt verschrikkelijk vuil en het interieur moest echt eens goed gereinigd worden. Uiteindelijk is mijn vader daar voor naar een bedrijf geweest die haar dan tot in de puntjes hebben gekuist en de velgen hebben gerestaureerd. Het resultaat mag er dan ook zijn. Ze ziet er werkelijk super uit.
Aanvankelijk waren we aan het twijfelen of rood wel mooi ging staan op de C6, maar het is echt prachtig! Het is een Exclusive uitvoering met een Lounge pakket en een JBL hifi-systeem.
In dat bedrijf, die meest van al porsche’s, ferrari’s,... kuist stonden ook andere mensen versteld van de C6. Ze vroegen of dit een nieuw model was ofz
Morgen gaan we dan eens naar de dealer om te kijken of we een Nederlandstalige CD-rom voor de GPS kunnen krijgen en voor het onderhoud af te spreken.
De sleutel heeft ook nogal afgezien. Kan je hier makkelijk aan extra sleutels ofz komen of moet je dan alle sloten enz. vervangen?
Foto’s komen morgen.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Gefeliciteerd. Sleutels kunnen bijbesteld en elektronisch aan de auto gekoppeld worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Proficiat met de nieuwe aanwinst ben benieuwd naar de foto’s.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Proficiat ! enne…. benieuwd naar de fotos
Grtz
BC
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd
Beetje leuke km stand ook?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
De sleutels zijn besteld en er is een afspraak gemaakt voor het onderhoud.
Ik heb nog alle CD’s voor de GPS in de auto gevonden dus deze heb ik ondertussen zelf in het Nederlands gezet. Het is echt fantastisch hoe veel elektronica er in zit Bovendien heb ik gezien in de folder van de C6 dat dat lounge pakket niet verkrijgbaar is in België dus dat maakt haar nog wat exclusiver hier. Verder hebben we toch wat bekijks met de C6, wat ik eigenlijk niet zo verwacht had. Het komt misschien ook door haar kleur en de combinatie van rood langs buiten en beige langs binnen.
Mijn vader had de C6 buiten laten staan zodat ik foto’s kon nemen, maar de batterij van mijn fototoestel was net plat Ik heb toch nog snel één foto kunnen maken:
En dan gisteren ook nog wat foto’s genomen in de garage, maar deze zijn niet zo goed gelukt. Omdat er nogal weinig plaats is.
Eentje van langs binnen:
Deze is eigenlijk wat overbelicht door de flits waardoor het leer er wat verkleurd uit ziet.
Nog eentje van langs binnen zonder flits met enkel de interieurverlichting van de C6 aan:
De km-stand valt voor een C6 al bij al mee denk ik: 120000km Nee, ze is niet nieuw, maar kan volgens mij toch nog een hele tijd mee. Er rijden er diverse met +300000km rond. We gaan allesinds zuinig zijn op de auto en haar meer voor plezierritjes enz gebruiken, want we zouden haar graag lang kunnen bewaren.
Wat mij ook opgevallen is dat het beige interieur echt verschrikkelijk snel vuil wordt wat eigenlijk niet onlogisch is.
Ik zal een van de volgende dagen eens kijken om nog wat foto’s te gaan nemen met ook een iets mooiere achtergrond, maar eigenlijk moet je haar in het echt zien om je het te kunnen voorstellen. In het echt ziet het er nog stukken beter uit dan op foto.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Proficiat Thomas! Dit vraagt om een testrit! haha
Daar zou een CX mooi naast staan hoor
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
demuywo schreef:Proficiat Thomas! Dit vraagt om een testrit! haha
Daar zou een CX mooi naast staan hoor
Zal ik eens proberen te regelen
Inderdaad, maar ik vrees dat mijn moeder ons of de auto’s buiten zet als we nu met nog een afkomen. In het beste geval hebben we nog de keuze ofwel ons, ofwel de auto’s buiten
Ze was in ieder geval super blij met de C6 en ook op dat vlak was het zeker een geslaagde keuze.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Slim zijn é Thomas, jullie IN de auto’s BINNEN IN de garage, iedereen blij
hahaha, tot binnenkort nog eens
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Vorige week was het eindelijk eens niet aan het regenen. Dan hebben we nog foto’s gaan nemen van de C6, maar we waren spijtig genoeg pas thuis al het begon te schemeren. Weeral geen perfect resultaat dus:
Het is echt een super stille comfortabele auto. Gisteren zijn we weg geweest met het grootste stuk over een erg slechte autostrade. Heen reed ik mee met de C6 terug reed ik zelf met de C3. Een imens verschil van lawaai van banden en wind. De weg leek in het terugkeren toch echt wel in slechtere staat te zijn dan in het heengaan
Ik zat wel nog met een vraagje. Kan je in de auto zelf zien op welke stand de vering staat als je ze niet aanpast, bv. als je net start. Klopt het dat de hoogte niet veranderd wordt als de auto stationair draait, maar dat je ofwel moet rijden ofwel haar in neutraal moet zetten en gas moet bij geven om haar omhoog/ omlaag te laten gaan?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 03-04-2011
- DS 7 Crossback 4x4 E-tense
- ID/DS ds 20 hydraulique
- CX 25 TRD Turbo 1
Als je tijdens het rijden op de knop van vering omhoog of omlaag drukt krijg je de melding op het scherm dat dit niet toegelaten is en je in rijstand zit. Stationair kan je gewoon de stand wijzigen. Wel opletten dat je terug in rijstand (groene positie)staat bij het afzetten van het contact want in de laast gekozen stand blijft ze namelijk staan als je opnieuw wil vertrekken.(Is bij mij althans en zodoende ‘n keer in laagste stand vertrokken)
Prachtige wagen en wat mij betreft de mooiste kleurcombinatie ooit.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, ik vroeg mij af of je de stand kon zin waar de vering in staat zonder deze van hoogte te moeten veranderen, maar blijkbaar gaat dit niet.
Thx, idd ik was eerst enorm aan het twijfelen of dit wel mooi ging zijn, maar eens ik ze in het echt zag was ik direct verkocht!
Vandaag is ze naar de dealer geweest voor onderhoud. Is dat normaal dat ze 2 verschillende soorten olie in de C6 doen? Ze waren ook bijna het stuk plastiek van onder de motorkap er vergeten op te leggen. Sinds het installeren van de nieuwe sleutels werkt het bandenspanningscontrolesysteem niet meer. Kan dit makkelijk opgelost worden met lexia? Anders hang ik haar even aan de pc.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
thomasc3vtr schreef:Is dat normaal dat ze 2 verschillende soorten olie in de C6 doen?
Motorolie? automaatbakolie? LHS? Remvloeistof? (is bij C6 niet op het veersysteem)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Het gaat over twee soorten motorolie.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welke types?
Lijkt me vreemd om 2 types in de motor zelf te doen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Volgens mij eerst 1.25l standaard olie en de rest volsyntetische. Of het zou moeten veranderd zijn in de garage, dat het nu beide standaardolie is. Toen ik daar nog ging was de ene slang in ieder geval standaard en de andere volsyntetisch.
Het viel mij ook op hoe ‘klein’ zo’n groot onderhoud is. Gewoon de filters ( brandstof, olie, lucht en pollen) en verse olie. Ik had toch ook verwacht dat de LDS, remvloeistof en automaatolie na 6 jaar of 120dkm eens mochten gedaan worden. Zelfs deuren smeren doen ze blijkbaar niet meer
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.