Vandaag bij mn monteur langs geweest om voor advies te vragen of de carburateur. Ik ga eerst bougies en bougiekabels vervangen, kleppen stellen. Mocht dat niet werken zal ik langs Hesselink in Dirksland gaan, voor een vervangende carburateur of een revisie.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
is revisie niet beter ? dan weet je teminste zeker dat het onderdeel wat je krijgt 100% na behoren werkt.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Eerst stap één maar afwerken, dan zien of er nog meer nodig is aan de carburateur lijkt me. Ik ga er volgend seizoen ook maar eens langs als de GT nog steeds niet 100% rijdt. Hesselink krijgt het nog druk met al die carbs.
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
GWHENDRIKS2 schreef:Heb je al een BX vraagbaak?
In een vraagbaak 82/86 staat erin hoe je een carburateur afsteld.
Vraagbaak 82-87 op Marktplaats
Misschien iets voor jou?
Proficiat met de mooie wagen trouwens! Niet verkeerd als vervanger voor de Deauville.
Sinds een paar dagen heb ik al een vraagbaak. Dat is trouwens echt onmisbaar als je een bx hebt!
Maar goed, gister langs gegaan bij mn monteur alleen had hij de verkeerde onderdelen. Omdat de auto uit Frankrijk komt kan hij geen onderdelen zoeken op chassisnummer. De auto hadden we ook even op de brug gezet, en dat was echt een pak van mijn hart. Dat ziet er echt enorm goed uit. Geen spatje roest aan de onderkant te zien! Nu hopen dat hij woensdag de goede onderdelen heeft en dan kan ik aan de slag.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Terug van weg geweest, het is weer enige tijd geleden dat ik hier gepost heb.
Ik durf het haast niet te zeggen maar al mijn energie stop ik in het Peugeot Forum en
dat terwijl mijn dayly driver een BX is . Onlangs kocht ik bij Hesselink een andere
inmiddels mijn zesde. Min of meer noodgedwongen omdat ik na en onfortuinlijke val
problemen heb met mijn linker enkel. Kees van Rumpt (Pa) had gelukig een RS automaat
staan en we zijn het snel eens geworden.
Aanvankelijk was ik met deze ‘87 RS heel content maar na de eerste tankbeurt begonnen de problemen,
slecht starten, plotseling afslaan voor het stoplicht-nu hebben we op Flakkee gelukkig niet
veel- maar toch. Vervolgens inhouden ,al met al niet leuk. Heb Kees gebeld en zijn vraag was:
Wat tank je dan voor benzine ? Ik. “BP” natuurlijk ,daar heb ik een pasje van.
Ja maar is dat 95 , ja 95. Dan zou ik maar eens gauw 98 tanken, was Kees antwoord. Heb dat natuurlijk gedaan en het probleem was opgelost. Wel iets duurder maar dat staat niet in
verhouding tot de ergernis die ik had. Verbruik: 1:9 1:10 kan net,vind wel dat die carburateur
er ingewikkeld uitziet met die automatische choke. Destijds , begreep ik, waren er vervangende sets
met een handchoke. Heeft iemand daar ervaring mee ?
gr. Kees
* un losange à tout épreuve ! *
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Misschien een idee om daar een eigen topic voor aan te maken?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Marviin schreef:Sinds een paar dagen heb ik al een vraagbaak. Dat is trouwens echt onmisbaar als je een bx hebt!
Maar goed, gister langs gegaan bij mn monteur alleen had hij de verkeerde onderdelen. Omdat de auto uit Frankrijk komt kan hij geen onderdelen zoeken op chassisnummer. De auto hadden we ook even op de brug gezet, en dat was echt een pak van mijn hart. Dat ziet er echt enorm goed uit. Geen spatje roest aan de onderkant te zien! Nu hopen dat hij woensdag de goede onderdelen heeft en dan kan ik aan de slag.
bijna over de dauvile heen als ik het zo hoor?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
@Marvin, mooi dat je “nieuwe” BX nog zo gaaf is, ga je ook nog iets doen om dat zo te houden? Die type’s 1 zijn nogal wat roestgevoeliger dan een type 3 die je had…....
@ruit48, een eigen topic over je eigen auto (die gris renard ) is wel aan te raden ipv een ander topic te “bevuilen”. Overigens is een handchoke een hele verbetering t.o.v. de standaard automatische.
Ja ik heb helaas geen stalling voor de bx maar met regen en helemaal met sneeuw (pekel) rij ik niet. Als het weer beter word dan zit ik er aan te denken om de auto helemaal te tectyleren. Als ik weer wat geld gespaard heb, dan is het ook de bedoeling dat de RS helemaal uitgedeukt gaat worden en eventueel overgespoten.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
orgineele kleur? of een moderne citroen kleur ? (pluriel oranje met zilvere top )
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Hoi Marvin,
Mooi om te zien dat de BX goed terecht is gekomen en niet tegenvalt!
(het is echt een keiharde auto )
Wat betreft je verbruik zou ik het zoeken in die choke, die functioneerde toch niet helemaal zoals het moet?
Ik zal eens navragen of het verbuik altijd al zo hoog was; ik heb Matthijs hier nooit over gehoord…
Je zou kunnen overwegen de BX in de dinitrol te laten zetten; bij Gosliga was ik 700 euro kwijt hiervoor, maar zelf doen is natuurlijk goedkoper.
Mike Sanders Fett schijnt nog beter te zijn, maar is wat lastig te verwerken.
Wat betreft dit stuk:
Marviin schreef:gister langs gegaan bij mn monteur alleen had hij de verkeerde onderdelen. Omdat de auto uit Frankrijk komt kan hij geen onderdelen zoeken op chassisnummer. De auto hadden we ook even op de brug gezet, en dat was echt een pak van mijn hart. Dat ziet er echt enorm goed uit. Geen spatje roest aan de onderkant te zien! Nu hopen dat hij woensdag de goede onderdelen heeft en dan kan ik aan de slag.
Ik kan je een hand geven; bij de dealer beweren ze glashard dat mijn BX niet bestaat…
......
@ruit48, een eigen topic over je eigen auto (die gris renard ) is wel aan te raden ipv een ander topic te “bevuilen”. Overigens is een handchoke een hele verbetering t.o.v. de standaard automatische.
Mijn welgemeende excuses voor deze bevuiling, ik zal het niet meer doen !
Maar kom gerust eens op mijn topic een kijkje nemen..
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=12&t=21530&start=250
Gr. Kees
* un losange à tout épreuve ! *
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gave auto man, toch een stukje leuker dan de deauville
Veel plezier ermee!!
P.s. mijn 86er 1.9 TRS Automaat met automatische choke verbruikt 1 op 9,6.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dat is netjes! Schijnt nogal een zuip combi te zijn…
De kleur zou ik lekker blue romantique houden!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en