Vriend van mij heeft een Citroen Xsara uit 2002 1,9D en de motor houdt ineens (eerst niet) in bij 3000+ toeren.
Dit is allemaal geprobeerd
- brandstoffilter is vervangen
- luchtfilter is vervangen
- Injectiecleaner zit er nu 1 dag in (70km).
Er lijkt ook een toename van de brandstof te zijn.
Waar zou ik verder nog aan kunnen denken?
Hij start niet slecht.
Als ik me niet vergis, is deze motor voorzien van een luchtmassa meter ?
Het probleem wat je omshrijft klinkt als een typisch probleem met de LMM.
Sorry voor mijn late reactie, maar uit fatsoen en het feit dat het misschien wel leerzaam kan zijn voor wie dan ook, vertel ik wat de uitkomst is geweest van het probleem.
Wij zijn na het advies van ‘ZX1.4i’ naar een sloop gegaan om daar een gebruikte LMM te testen, dit was ter vergeefs.
De eigenaar van de sloop, vertelde ons dat het ook wel eens aan een verstopte uitlaat kon liggen, gezien hij ook ontzettend rookte en hij veel verbruikte.
Toen heb ik de 2 bouten van de uitlaatspruitstuk dat de uitlaat aan het blok verbindt een stuk losgedraaid en even testgereden, waarna hij dus ineens wel goed doortrok (wel een beetje lawaai in de straat).
Wij hebben de katalysator laten leegkloppen en het probleem is nu compleet over.
Bedankt voor de info!