Hallo beste Citroen collega’s,
heb een vraagje. naast de zeer gewaardeerde Xantia willen we een tweede auto aanschaffen. niks bijzonders, echt een auto erbij met niet teveel kosten. er wordt dan wel pakweg 1000 km per maand in gereden.
Nu hebben we het ook laten vallen op een Xsara op LPG G3 dus dat lijkt leuk op papier. is er eentje uit ‘99 met iets van 3 ton op de teller (geen stadsritten). Is niet duur maar de verkoper beweert dat hij stationair te hoog loopt, hij weet niet hoe dat komt. of hoe het weer goed komt. dat is dus iets voor de nieuwe eigenaar.
Nou vind ik hem wel erg leuk en past mooi naast de Xantia..
Is daar iets engs mee aan de hand, of is dat werkelijk niet zo in te schatten? heeft wel een nieuwe apk gekregen, is een Citroen XSARA Bouwjaar 1999 1.8 I 16V COUPE.
hoor het graag, we zitten in duplo..
hallo
ik rijd zelf een picasso 1.8 16v op lpg, > 400.000 km op de teller
LPG en Benzine zijn 2 aparte werelden voor de citroen garage, het hoge stationair op lpg is dan ook een LPG
isssue. mijn advies: bel een LPG installatie bedrijf en leg de vraag voor.
lijkt me geen al te groot probleem
C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz
Wat is te hoog stationair? 2000tpm of 1100tpm? Officieel moet de motor op ongeveer 700-800tpm stationair draaien? Ik weet niet wat de prijs van de auto is en of je er veel geld in wilt gaan stoppen, maar als de waardes voor de APK goed zijn en het stationair toerental rond de 1000tpm ligt, dan zou ik gewoon lekker met de auto gaan rijden en €0,70/liter afrekenen aan de pomp.