Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Goedemorgen allemaal.
Wie heeft er wel eens toevoegingen gebruikt voor de LHM?
Graag hoor ik van jullie:
- waarom je het hebt gedaan
- wat je ervaring er mee is
- of het nadelige gevolgen heeft gehad
- of het positieve gevolgen heeft gehad
- hoe lang het werkzaam was
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Heeft niemand ervaring hiermee? Of zijn we hier op het forum niet zo van “iets extra’s” toevoegen…..
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom zou je dat willen?
Verse LHM erin en na 2 jaar weer verversen. Kosten 60 euro ofzo in de 2 jaar. Vering blijft prima!
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja, ik gebruik Fin 25 bij de olie in en ben daar erg tevreden over. Ik heb wel eens gelezen dat een toevoeging in de LHM het hele gebeuren net even wat soepeler laat lopen en ja, natuurlijk ververs ik de LHM op tijd, spoel de remmen door en maak de filters schoon maar als een toevoeging iets helpt en de levensduur kan verlengen waarom dan niet?
Hee, daar is Fin 25 weer!
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218105/
Ik heb zelf nooit gedacht aan het veersysteem…
Ik denk alleen dat het in een motor of versnellingsbak zinvoller is omdat daar veel meer schuift en draait…
Maar misschien zien jouw veercilinders en HD pomp er wel als nieuw uit van binnen…
Probleem lijkt mij alleen dat het moeilijk overal goed mengt, in de vering en remmen blijft het lang hangen.
En officieel wordt het niet aangeraden bij temperaturen boven 150 graden.
Ik weet niet hoe warm een remklauw wordt als je een tijdje een berg af rijdt…
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ha ha ha dat was de discussie tussen JanSr en ikke, we hadden duidelijk een heel verschillende mening!
Mijn tellertje staat op 290.000 zonder!!!! toevoegingen in de LHM en de Fin 25 zit er pas 25.000 km in…. Dus mijn veergebeuren is niet als nieuw….
Ik kocht mijn Dame met een km stand van 255.000
Gebruik jij het trouwens nog steeds in de motor, Ed?
En bij elke olieverversing?
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Yep!!!
Ach ik denk dat mijn dame eerst maar een spoelbeurtje moet hebben met Hydraurincage, haar achterste komt met een schokje naar beneden na het starten en moet dan een behoorlijk eind omhoog komen voordat ze weer op niveau staat.
Ik heb al even gegoogeld maar Hydraurincage is alleen als 5 liter verpakkingen te krijgen en ik heb gemerkt dat je toch wel een liter meer nodig bent bij de vorige keer LHM verversen inclusief het spoelen van remmen dus dan zou ik 10 liter moeten kopen???
Zou wel een interessante test zijn als een koeriersbedrijf Fin 25, zo’n petroleum toevoeging (ben even de naam kwijt, was kort geleden ook een topic hier) en gewoon standaard motorolie met elkaar kon vergelijken…
Je had het ook over diesel. Wat is jouw gedachte daarover om dat te gebruiken?
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik ben het ergens tegengekomen op dit forum dat iemand 20 cl diesel toevoegde voor extra smering aan de LHM.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat diesel beter smeert dan LHM…
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja….
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Vroeger deed mijn vader altijd Nulon Hydrauliek toevoeging bij de LHM.
Werkte prima maar echt verschil moerken doe je natuurlijk maar na lang.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Misschien is 2-takt olie nog een idee, dat is tenslotte gemaakt om te smeren.
Maar ik ga het zelf niet proberen. Ik heb het volste vertrouwen in good old LHM.
Of slakkenslijm, helemaal in tegenwoordig
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
@Citroenbx Nulon ken ik niet, wat is dat voor spul? Ik heb even gegoogeld en het lijkt een afgeleide van Fin 25, het is ook op basis van teflon.
Waar ik gewoon bang voor ben is aantasting van de leidingen en het systeem, ik vindt het niet erg om de teflon toevoeging er voor nop in te doen (dan heb ik pech gehad en werkt het gewoon niet of is het overbodig) als het maar niks aantast
@H@ns, nee H@ns, geen tweetaktolie en slakkenslijm is me te veel moeite om bij elkaar te sparen of verkopen ze dat bij de Aldi?
dopje motorolie?
bij de gs/a is het namelijk zo dat er via de hd plunjerpomp(gesmeerd door het motorsmeersysteem) altijd een beetje motorolie in je lhm terecht komt. De gs/a heeft ook nooit last van vast zittende hoogte regelaars ed. Mischien een idee? en natuurlijk wel altijd je lhm optijd verversen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)