5 van de 27
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Marvin’s 1985 BX 16 TRS
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 18 december 2012 11:29 PM
  [ # 61 ]
Twan238 schreef:

Dat is netjes! Schijnt nogal een zuip combi te zijn…
De kleur zou ik lekker blue romantique houden!

Ja, dat hoorde ik ook, dus was er erg blij mee.
En die kms met die tank waren niet eens gunstig nl, korte stukjes, en naar Oss (en weer terug) met harde wind en toch beetje harder rijden (130/140).
Volgende zomer maar weer is testen als hij weer uit de stalling is Wink

De kleur van die Bx is toch netjes, niks aan doen.
Orgineel ist beste, kijk maar naar jou kleurtje ;P

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 december 2012 11:31 PM
  [ # 62 ]

Dat verbruik is zeker netjes Bram. Mijn ouders hadden jaren terug ook een 1.9 TRS Automaat, die deed 1 op 6 in de winter. Daarom besloten mijn ouders er een handchoke in te laten bouwen door de dealer, maar die had die ombouw zo slecht afgewerkt dat mijn vader er zo chagrijnig van werd dat hij de auto maar verkocht.

Het verbruik van mijn GT probeer ik af en toe wel te meten, maar ik vergeet vaak de standen/liters op te schrijven. De enige keer dat ik het tot nu toe fatsoenlijk heb kunnen meten was het 1 op 9…

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 18 december 2012 11:42 PM
  [ # 63 ]
MWH.C schreef:

Dat verbruik is zeker netjes Bram. Mijn ouders hadden jaren terug ook een 1.9 TRS Automaat, die deed 1 op 6 in de winter. Daarom besloten mijn ouders er een handchoke in te laten bouwen door de dealer, maar die had die ombouw zo slecht afgewerkt dat mijn vader er zo chagrijnig van werd dat hij de auto maar verkocht.

Het verbruik van mijn GT probeer ik af en toe wel te meten, maar ik vergeet vaak de standen/liters op te schrijven. De enige keer dat ik het tot nu toe fatsoenlijk heb kunnen meten was het 1 op 9…

Ik wil hem pertinent zo houden he, met automatische choke.
t’Moet origineel blijven Wink

Nou, dan is jou verbruik ook netjes te noemen toch?
A joh, gewoon ff opletten dat je je dagteller op 0 zet, en de volgende tank ff rekenen met aantal liters Smile
Gewoon ff doen he, haha.

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 december 2012 01:21 AM
  [ # 64 ]

Het was alweer wat jaren terug, naast de oldtimers die mijn vader toen al had was de BX de dagelijkse auto en deed originaliteit er wat minder toe. Inmiddels vindt mijn vader het zonde dat de BX weg is, maar dat heeft hij volgens mij bij elke auto die hij ooit gehad heeft. Wink

Mijn verbruik zou beter moeten, zo’n handgeschakelde moet toch wel wat meer kilometers op een liter doen, heb ik hier vaker gelezen. Ik gebruik hem al alleen voor langere ritten eigenlijk. Hard rijden doe ik ook meestal niet. Dus ik denk dat ik volgend seizoen toch maar eens een professional naar de carburateur/choke laat kijken. Niet om het te slopen, maar misschien kan stellen/smeren al heel wat helpen.

De dagteller van de GT is kaduuk, dus ik moet het gewoon opschrijven. Wink Ik zit al tijden met het idee om boekje te starten en daarin echt alles bij te houden, maar dat komt er maar niet van.

Oh, en sorry voor de topicvervuiling Marvin. red face

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 19 december 2012 08:52 PM
  [ # 65 ]

Ik ben ook van het originele, maar ik heb bij mijn 1.6 RS de automatische choke wel vervangen door een handchoke, kan altijd weer terug naar origineel mocht ik dat willen.
De choke handel zit in een uitneembaar plaatje wat te vervangen is, dus het kan zonder blijvende schade weer origineel.
Ik heb die set gekocht bij BCCP fuelsystems, maar zij hebben misschien ook nog wel nieuwe automatische choken te koop!

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 20 december 2012 12:18 AM
  [ # 66 ]
MWH.C schreef:

Mijn ouders hadden jaren terug ook een 1.9 TRS Automaat, die deed 1 op 6 in de winter.

Als eigenaar van een 1.9 trs automaat kan ik geloven dat ie met gemak de 1 op 6 haalt. Maar dat kan beter. Ik heb mijn auto nog niet zo heel lang en rijdt er niet vaak mee, maar met de eerste vrieskou werd het 1 op 12, ipv 1 op 13,5. En mijn auto loopt niet mooi en houdt heel erg van stotteren, ik moet alles nog goed nalopen… Waarom weet ik niet, maar ik heb niet de standaard weber carburateur meer. Het is een solex van de vergelijkbare handgeschakelde bx. Ook de automatische choke zit er dus niet meer op, die mis ik wel. Zeker qua originaliteit.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 20 december 2012 12:25 AM
  [ # 67 ]

Het zal toch ook niet aan de rijstijl van mijn moeder (die er meestal in reed) liggen. Die rijdt alsof ze 30 jaar ouder is. Laughing Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de automatische choke, misschien zat die vast in de koude stand o.i.d. We zullen het nooit weten, de auto is omgebouwd en enkele jaren terug gesloopt.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 20 december 2012 12:32 AM
  [ # 68 ]

Ik moet ook zeggen dat ik vergeleken de diesel automaat nauwelijks het gaspedaal aan durf te raken… Ik krijg nu meestal ook kramp in mijn poten op de snelweg.  Laughing (Nu is het zo dat je op de randstad nauwelijks nog harder dan 100 mag).

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 20 december 2012 09:01 AM
  [ # 69 ]

1 op 8 is ook zonder moeite te halen in een injectie bx. Mijn break voorzien van KDY blok zuipt op korte stukjes als een malle.

De 16 trs met, niet werkende, automatische choke doet 1 op 10,6

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 20 december 2012 09:20 AM
  [ # 70 ]

Ik denk dat die chokeklep van jou Twan enigszins vastzit in geopende stand. Dan start ie slecht, maar loopt ie wel zoals het hoort (d.w.z. niet té rijk) als de motor warm is. Daar lijdt je verbruik niet echt onder.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 23 december 2012 07:04 PM
  [ # 71 ]

Nog maar eens een post van mij haha Laughing

Vandaag heb ik eens tijd gemaakt om wat onderdelen te vervangen / over te zetten van de Deauville.
Begonnen met de Deauville velgen onder de RS te leggen, want daar zitten wat betere sloffen onder. Ik ben veel te bang op nog een slippertje. Daarna de gasveren van de kofferdeksel uit de Deauville gehaald, dus nu valt de klep niet meer dicht als ik die open zet. Ik moest ze wel een klein beetje aanpassen maar dat was niet zo een heel groot probleem.
Van de week had ik wat nieuwe onderdelen bij mijn monteur besteld, (verdelerkap, bougies, bougiekabels en een kleppendeksel pakking) en een aantal zitten er nu in. De verdelerkap en de bougiekabels zitten er nu in, kwam er tot mijn verbazing achter dat ik geen pijpsleutel had waardoor ik de bougies nog niet heb kunnen vervangen Rolling Eyes
Eerste kerstdag heb ik nog een dagje, dan ga ik de bougies vervangen en de kleppen eens nakijken.
Overigens liep de motor veel rustiger nadat ik die dingen vervangen had, hij ‘zocht’ veel minder, ik weer niet precies hoe ik het uit moet leggen.

Nog een fotootje van de Deauville velgen onder de RS:

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 23 december 2012 07:16 PM
  [ # 72 ]

zien er heel net uit die velgen marvin! aleen vind ik de bumper achter op je rs er zo droevig uit zien. dat doet jouw prachtige bx een beetje te onder.

ik weet niet of ik nu iets zeg waar ik type 1 bestuurders boos maak, maar zou de dauville bumper niet iets beter staan op de rs? (tot de orgineele bumper opgeknapt is)

geloof me ik geef niet graag negatief comentaar je hebt een prachtige bx op die droevige bumper na.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 23 december 2012 09:55 PM
  [ # 73 ]

Hm, zelf zie ik liever de stalen velgen met de originele wieldoppen, maar als deze banden beter zijn is dat wel een verstandig (maar wel tijdelijk?) alternatief!
Die bumpers zijn met het juiste product zo weer mooi, zelf doe ik mijn bumpers als het lekker warm weer is met lijnolie, maar heb hier ook goede resultaten gezien van mensen die Riwax (uit het blote hoofd? Rolling Eyes )gebruikt hebben.
Die deuk in het achterscherm, daar zou ik meer van balen.
Verder, goed bezig en jij hebt tenminste een zinvolle besteding van de 1e kerstdag Marvin Laughing

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 23 december 2012 10:16 PM
  [ # 74 ]

Ja daar heb je gelijk in Bert, ik zie die stalen velgen ook liever, dus het is maar een tijdelijke oplossing.
Ik heb zelf een fles Riwax staan dus die ga ik binnenkort ook gebruiken, en ook dat is een tijdelijke oplossing want ik wil uiteindelijk een nieuwe bumper, de voorbumper is door de vorige eigenaar al vervangen.

Ik heb al een keer een prijsopgave laten maken door een schadebedrijf om alle deukjes en krasjes uit te laten deuken en desnoods te laten spuiten, en dat zou om en nabij de 1500 euro gaan kosten, maar het staat al in de planning!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 24 december 2012 09:51 AM
  [ # 75 ]

O.K, mooi, maar wat mankeert er dan aan die achterbumper? (afgezien van die vlekken) huh ?

Wat me nu pas opviel bij het bekijken van de foto’s van jouw auto; ik heb zelf ook een RS, maar een type 2, gris renard (die kleur heb jij toch ook?), ook zo’n lelijk 3 letter import kenteken Confused , maar ik heb geen ruitje in de C stijl, dacht zelf dat alleen de luxere modellen een 3e zijruitje hadden, maar dat is bij een type 1 dus niet zo X-mas

Profiel  
 
 
5 van de 27
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook