Dag allemaal. Lang geleden zou ik zo zeggen.
Ik heb een vraag voor jullie, is er iemand die nog kan herrineren dat ik kromme schijven had al van het begin dat ik mijn auto gekocht had na de eerste 1500 km. 1 maal nieuwe schijven 4 maal laten afdraaien ( recht maken) Het probleem bleef zich voordoen en werd het echt kots beu! dus vandaar de brief en de telefoontjes, Vandaag bel ik naar de garage want ze zeiden dat het maar een dag ging duren en had nog niets gehoord, de hoofd mecanieker krijg ik aan de lijn ik vraag en hoe staan de zaken, ja ik kan je nog niet veel vertellen we hebben gekeken naar de schijven en opzoek gegaan naar het probleem en wat we tot nu toe kunne vaststellen is dat er problemen zijn met de rubbers van de draagarm links en recht en daar door zou de auto kunnen schokken als u remt. heeft citroen belgie beslist ze gaan die veranderen en kijken als het dan verholpen is meer informatie kan ik je nog niet geven en hij legt af.
Achteraf begin ik te denken wat kan dat nu met de schijven te maken hebben ik voel duidelijk als ik rem dat ze krom zijn wat beginnen ze dan over rubbers te p*jppen? kan iemand mij hier wat meer uitleg over geven
er waren trouwens nog klachten, een geluid dat uit de motor komt wat er niet hoort te zijn en het schokkerig schakkelen van de versnellings bak en het hernemen gelijk een oude diesel auto die punten moesten ze nog na kijken dus ik denk dat ik zeker mijn auto tot vrijdag kwijt ben als het niet langer is. maar 1 ding is zeker als het niet gemaakt is parkeer ik hem terug voor de poort en zoeken en maken ze het tot het allemaal opgelost is!
ja ik wacht geduldig af op het verdict en lees graag jullie’ s reacties.
Grtz Gerjan
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Wat versta jij onder schokkerig schakelen en hernemen gelijk een oude dieselauto?
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Mag ik je vragen wat voor geluid je uit de motor hebt? De mijne staat nu ook al weken bij de dealer ivm een raar geluid wat men niet kan plaatsen… Nu ze na alles vervangen te hebben niets kunnen vinden, bestempelen ze het maar als “normaal”...
ja een bijkomend geluid een rattel geluidje niet echt overdreven maar klinkt niet normaal ja hoe moet ik het omschrijven euhm alsof er plastiek ratelt in de toeren van het stationair draaien van de motor. Ze hebben het vastgesteld maar ze zijn er al twee dagen aan bezig heb net nog eens gebelt en morgen weet ik meer.
Het schokkerig schakelen wil ik mee zeggen, als ik snel doorgeschakel lijkt de auto het niet aan te kunnen van twee naar drie net iets te snel en dan hop 1sec geen tractie schok* en dan herneemt hij zich weer, hij durft ook wel te schokken bij het afremmen op de motor van 4 naar 3 aan een snelheid van 60 a 50.
geef ik gas en laat ik de pedaal los schok duw ik hem terug in 1sec niets en dan schok* niet altijd maar zeer dikwijls.
in de garage vinden ze alles maar normaal zolang ze er geen eigen geld en tijd in moeten steken
Voorlopig rijd ik nu rond in een nieuwe c4 92 pk diesel en moet zeggen rijd veel zachter trekt door tot 5000 toeren zonder probleem
alles is beter afgesteld op elkaar lijkt zo, is zuiniger en het is geen eco auto. vind het maar raar allemaal dat mijne ds3 eco slechter rijd dan een goedkopere c4 achja hoop dat ze alles gaan vinden en maken! dat is het belangrijkste
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Is het een constante ratel, of gaat hij mee met het toerental van de motor?
constante ratel en is me beginnen opvallen na eerste onderhoud 15000k heb nu 27000k
heb jij een gedacht misschien?
ik lees net ergens op een forum dat het misschien wel degelijk aan de rubbers van de draagarm kan liggen dat het aanvoelt dat de schijven krom zijn. maar kan dit met een nieuwe auto die toen na 1500 km er al last van begon te krijgen? ok hij is wat verlaagt 3 cm wat niet extreem veel is maar dat was pas vanaf 10.000km ongeveer.. ik belde net voor sluitings tijd en hoorde dat ze er nog aan bezig zijn dus weet tot nu toe nog niet veel over mijn auto ik wacht geduldig af
Gerjan30 schreef:
Het schokkerig schakelen wil ik mee zeggen, als ik snel doorgeschakel lijkt de auto het niet aan te kunnen van twee naar drie net iets te snel en dan hop 1sec geen tractie schok* en dan herneemt hij zich weer, hij durft ook wel te schokken bij het afremmen op de motor van 4 naar 3 aan een snelheid van 60 a 50.
geef ik gas en laat ik de pedaal los schok duw ik hem terug in 1sec niets en dan schok* niet altijd maar zeer dikwijls.in de garage vinden ze alles maar normaal zolang ze er geen eigen geld en tijd in moeten steken
Dit heb ik ook en ze hebben bij de garage de motor opnieuw ingeleert, alles nagekeken en verder werd het als normaal omschreven.
ik ben er gewend aan geraakt inmiddels.
Het is gekomen na (rond) mijn eerste beurt +/-
auto terug van de garage:
Remschijven vervangen maar hebben geen oorzaak gevonden en zeggen dat ik mijn rijstijl moet veranderen waarop ik antwoorde dat ik dan beter een wandelstok en een bompa pet aanschaf.
Hij remt nu weer zoals het moet maar voor hoe lang?
Het geluid in de motor is opgelost,, ze hebben de volledig set ditributie vervangen tandwiel riem enzo. ik vroeg was dat nu dan al versleten? kreeg niet echt een duidelijk antwoord hier op
de schokken zijn niet abnormaal voor hun net zoals ze bij jou marien gezegt hebben waarschijnlijk.
Er gewend aan raken is voor mij toch wel moeilijk het stoort me toch al bijna 30 000 km.
al bij al heb ik nu weer nieuwe schijven en een nieuwe distributie set. Alles is nagekeken en auto is terug in goede conditie.
Zelf zal ik nu heel hard er op letten hoeveel ik rem en heb dit ingesteld in mijn navigatie dus ja het is weer even afwachten.
vervolg zal er zeker komen
groeten,
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Heeft dat geluid uit de motor niet te maken met dat verhaal omtrent het startstop systeem? Daar heb ik hier wel eens het een en ander over gelezen, er zou ook een terugroepactie over geweest zijn.
Lees hier maar eens: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217126/
het geluid is nu weg met de hele distributie set te vervangen.
mjah vreemd verhaal dat je je rijstijl moet aanpassen. Ik loop soms wel eens te boenderen op afgelegen wegen en vol aan het remmen. Niks aan de hand.
dat schokken. tsjah, he tis irritant, maar je leert om te gaan met het gas om het te voorkomen. Niemand weet een oplossing. ‘t zal wel. ik irriteerde mij er mateloos aan, maar net als kraakjes, je raakt er aan gewend.
Kromme remmen krijg je toch als je na een lange rembeurt(schijven heet) de rem te hard vasthoud? Dan koelen ze niet gelijkmatig af.
volgens mij is er wel degelijk iets aan de hand met de matrialen die met de schijfremmen te maken hebben, zei zeggen dat ze niks kunnen vinden.
mijn rijstijl is normaal tot rustig. soms moet je veel remmen,, stadsverkeer of ja veel verkeersdrempels enzo. als ik terug iets voel heb ik gezegt dan sta ik terug aan de garage en zette ze nog maar is nieuwe schijven tot ze het zelf beu worden en er is echt werk van gaan maken, heeft 3 dagen in de garage gestaan en over de remmen wisten ze niks,, waarom er geluid uit de motor kwam daar wisten ze ook niks van daarom maar de hele distributie set vervangen terwijl die toch nog niet kan versleten zijn he? ik rij echt rustig met mijn auto daarvoor kost hij net wat teveel en met verlaging en dure velgen denk je wel twee keer na als je een bocht om gaat of een berm oprijd en van die dingen. maarja het zijn garagisten het komt er op neer dat jij het verkeerd doet en dat er aan de auto niets scheelt.. ik wacht rustig af heb nu 200 km gereden bijna niet geremt dus ben benieuwd hoe lang het mooie liedje gaat duren.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Beste Gerjan30.
Het verhaal van je dealer over te veel remmen en je rijstijl maar aanpassen lijkt mij een beetje ver gezocht.
Heb zelf 2x op circuit Zolder gereden met deze racing en 4x met ijn C3. wel bekend als een echte remmenvreter dit circuit.
en ja bij de C3 was het na 1x zo ver dat ik thuis ben gekomen en alle blokken vervangen voor EBC green stuff
en daarna geen last meer gehad op het circuit. laatste keer met de C3 zatten er ook Tarox gegroefde schijven op. super.
Maar nu terug naar de DS3r
de 1ste keer goed gelet op wat de remmen doen. maar zijn niet sponzig geworden.
de 2de keer heb ik zelfs even de velgen gevoeld.
voor kan ik in komen met die mooie rode remklauwen maar achter waren de velgen ook zo warm dat je de hand er NIET op kon houden.
Ofwel erg stevig geremt.
Bij het stilzetten dan niet de handrem gebruikt want dan weet je zeker dat je nieuwe remschijven nodig hebt door kromtrekken (afkoel problemen)
Maar lijkt mij stug dat je op de openbare weg te veel kunt remmen dat daardoor je remmenschijven van gaan krom trekken.
of je niet rijden met je voet op de rem.
Wat wel de oplossing zou zijn weet ik ook niet.
zo technisch ben ik niet onderbouwd.
blue dolphin schreef:Beste Gerjan30.
Bij het stilzetten dan niet de handrem gebruikt want dan weet je zeker dat je nieuwe remschijven nodig hebt door kromtrekken (afkoel problemen)Maar lijkt mij stug dat je op de openbare weg te veel kunt remmen dat daardoor je remmenschijven van gaan krom trekken.
of je niet rijden met je voet op de rem.Wat wel de oplossing zou zijn weet ik ook niet.
zo technisch ben ik niet onderbouwd.
Zoals je eerste zin… Als je van de snelweg af komt en van 120 naar 0 moet remmen zijn ze loeiheet. Als je dan voor het stoplicht staat en je houd je voet op het pedaal….
Verder kun je zo hard over drempels of zo hard remmen als je wilt op een circuit, daar gaan ze echt niet stuk van hooguit meer slijtage.