Met brug gaat wel aardig wat relaxter, maar het is wel te doen.
Bij speling controleren wel hydrauliek drukloos maken, dan voel/zie je het veel beter.
Stuurstang heeft zowel een binnen als een buitenkogel, die binnenste juist weer met druk erop controleren.
Als het de draagarmlagers zijn wordt het toch al iets specialistischer, in elk geval moet je dan een grote dop (45?) hebben voor de asmoer.
Succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ok nu maar hopen dat het weer zich nog een beetje gedraagd volgende week.
Ik ga er toch wel steeds meer tegen op zien om zulke klussen gewoon buiten op straat te gaan doen.
Weet iemand wat dit ongeveer kost als je het bij een garage laat doen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Wolfman schreef:Weet iemand wat dit ongeveer kost als je het bij een garage laat doen?
Lastige vraag als je nog niet weet wat de oorzaak is…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zou eerst beginnen met het wiel eraf en iemand anders aan het stuur laten draaien.
Is het dan niet meer hoorbaar, een andere krik onder het wiellager verder opkrikken.
Zodat de draagarmen en dergelijke weer onder spanning komen te staan en dan weer iemand aan het stuur laten draaien.
Dan moet je kunnen horen waar de knak vandaan komt.
En dan pas besluiten zelf doen of laten doen.
Vooral de bovenste fusee losdraaien vind ik een kl werk en gaat met een luchtsleutel makkelijker.
Is het de spoorstang is het weer makkelijk om te doen.
Succes,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Bedankt voor de duidelijke uitleg F.SvM.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb de hele zooi al vaker op de oprit uiteen getrokken en het is te doen paar assteuntjes eronder en hobbieen maar.
Met beleid is thuis alles los te krijgen zelf heb een electriche slagmoersleutel om vooral die asmoer los te krijgen want die zitten gegarandeerd vast, is trouwens dop 35 meen ik. en al die fuseekogels is ook een kwestie van geduld en soms wat mazzel dat ze meteen losschieten of je koop er een stukje gereedschap voor.
Maar eerst maar een luisteren wat er knakt maar zal wel een kogel of draararm zijn.
Succes.
Mark
ps ik heb dit gedaan bij een graadje of 20-25.
CX 2000 pallas ‘78
Ja dat is ook net het probleem, het weer. Voorlopig ziet het er niet goed uit als ik de voorspellingen zie.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Misschien even naar de plaatselijke garagist gaan of hij misschien op een zaterdag een brug/ruimte over heeft? Misschien kan hij je zo uit de “drup” helpen
In de zomer vind ik het nooit erg om lekker te sleutelen buiten op straat, maar nu met deze temperaturen. Soms ben ik best wel jaloers als ik zie wat voor een mooie sleutelruimtes sommige hier gewoon aan huis hebben…
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vanavond weer een heerlijke ervaring. Ik ging uit eten met mijn vrouw, mijn moeder en een zus van mijn moeder. Natuurlijk lekker met de CX.
Ik doe de deuren open en laat iedereen instappen. De zus van mijn moeder mocht voorin. Zegt ze tegen mij: wat zit deze auto toch heerlijk, ik heb nog nooit zo lekker in een auto gezeten en wat rijd hij lekker zeg zo zacht.
Kijk dat is dan weer leuk! Haar man had vroeger een goede baan en zij hebben altijd dure auto’s gehad maar nog nooit een die zo lekker zat zij ze.
Oja zei ze toen, heel vroeger hebben we een DS gehad, zon citroen, die reed ook zo lekker…..
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Wolfman schreef:De zus van mijn moeder mocht voorin. Zegt ze tegen mij: wat zit deze auto toch heerlijk, ik heb nog nooit zo lekker in een auto gezeten en wat rijd hij lekker zeg zo zacht…..
Ja leuk hè, mijn moeder is ook niet meer de jongste, en die zei precies hetzelfde
Vandaag eindelijk eens droog dus gelijk de gelegenheid genomen om naar de problemen met LaSix te kijken.
Probleem 1 was de knak rechts voor.
Probleem 2 de vloer linksachter voor de achterbank was zeiknat.
Ik kon eigenlijk niet achterhalen waar het water nou vandaan kwam. Alles hoger op was droog. Totdat ik zag dat de onderkant van de deur aan de binnenkant nat was.
De binnenbekleding losgehaald en wat bleek, de deur stond redelijk vol met water!
Het afvoer gaatje bleek dicht te zitten. Even met de hand onderin gefriemeld en toen ineens stroomde het water eruit. Straks even de föhn erop zodat het heel goed droog is en dan flink insmeren met dik plak vet zodat het weer goed beschermd is tegen roesten.
Dan Probleem 1. De knak.
Hier kan ik heel kort over zijn. Gewoon beter naar George luisteren. Die had gelijk al gezegd dat de spatlap niet goed vast zat rechtsvoor. Deze zat maar aan een kant vast. Dus als ik het stuur naar rechts draaide dan pakt hij de spatlap mee en komt dan met een flinke knak weer terug.
Spat lap vast gezet en diverse malen met de auto in stilstand aan het stuur gedraaid maar het bleef muisstil.
Gelukkig beide een hele simpele oplossing. Mijn dag is weer goed.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
mooi je kunt weer zweven
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Vanmiddag ook nog de middenconsole opengemaakt.
Ik heb nog niet kunnen vinden wat de oorzaak is dat de ventilatie het alleen in de hoogste stand doet. Ook als ik rechtstreeks spanning op de “lagere” standen zet dat gebeurd er niets.
Dus waarschijnlijk de kachelweerstanden stuk.
Verder heb ik wel weer alle lampjes werkende. Licht in mijn asbak en verlichting bij de handles van de verwarming enzo.
ook de sigaretten aansteker doet het weer en ook met verlichting. Zelfs het handrem lampje brand weer netjes als je de handrem aantrekt.
Al met al een vruchtbare dag.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Schakelt de schuif niet naar aarde?
Dan hangen r draden los. Zoek m’n topic: la CX de Bogarde
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>