Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
joppevg schreef:Altijd maar weer die linkerkant op de foto :p
de auto heeft aleen maar een linker kant, aan de anderekant kijk je tegen een fiets op deze bx loopt op twan power!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Twan238 schreef:de rechterkant doen we inderdaad maar even niet er mist een wieldop en het voorscherm is extreem lelijk. er ligt al een vervangend exemplaar klaar alleen deze is in een totaal verkeerde kleur dus als wat warmer wordt maar eens aan de spuiterij
Hoeveel kost het om zo een scherm te laten spuiten, zo om en nabij, ik heb namelijk het zelfde probleem
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hangt ervan af, tussen de 150 tot 250 is alles mogelijk.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
banaanepit schreef:een foto die zecht ik heb het op t nipertje gered. twan, was je van plan haar weg te doen als t nog even door was gegaan met de problemen?
het is nu wel een ontzettend fijne wagen om mee onderweg te zijn, goed muziekje, mooi interieurtje en lekker deinen! maar diep van binnen is mijn dieselhart weer aan het nagelen maar voorlopig gaat deze break er niet uit, ik heb ‘m net een halfjaar
het spuiten ga ik zelf doen, lijkt me erg leuk. bovendien heb ik way back mijn Zundapp KS50 ook van een vers laklaagje voorzien en dat viel niet geheel tegen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vast niet, maar een brommer is heel wat anders dan de grote lappen plaatwerk die aan een auto zitten. Desalniettemin: als je het aandurft, vooral proberen. Want daarvan kan je… ja juist. Zo kan ie wel weer
Hoe spuit je dat zelf dan? Want daar heb ik ook over zitten denken.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
met een knikkerbus of compressor!
1tip. Als je met de knikkerbus wil spuiten, koop een fatsoenlijke spuitbus op de goede kleur. Anders erger je je er later er nog steeds aan (ervaring). Donkerblauw is gelukig een makkelijke kleur. Zilvergrijs is gewoon K*T.
Ik laat zelf altijd tegenwoordig de verf op kleur mengen. Dan scannen ze de auto. Tenslotte is de auto vaak door de zon wel wat verkleurd.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Hilko, ik snap dat het heel wat anders is maar slechter als nu kan het ècht niet worden. nu zit er een geheel verfrommeld mat stuk roest als voorscherm op Ik heb diverse spuiten/kannen/nozzles voor op de compressor. of ik dat werkelijk ga proberen of gewoon een spuitbus op kleurnummer haal weet ik nog niet
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Bobine kaduuk? Dus nu probleemloos starten, warm en koud? Mooi man!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Kleine update:
In 6 dagen probleemloos kilometers gemaakt, van Rotterdam naar Limburg, stuk Duitsland in en weer terug naar huis. Dus eventjes een kleine 750km onder de wielen door laten zoeven. Verbruik: 1 op 12.5 over 500km
Plaatje bij een groot Duits betonnen bouwsel:
Untitled by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
zoef zoef? dat klinkt alsof er imand gelukig iis dat zijn bx weer werkt. goed voor je twan!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Goed nieuws Twan675462420! Het wordt nog eens wat met deze wagen .
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Deze wagen moest er gewoon nog een beetje aan wennen dat er een baasje is dat voor hem zorgt, dat was waarschijnlijk jaren geleden….
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Tof tof!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Hey Twan,
Goed dat het startprobleem waarschijnlijk is opgelost! (klop klop).
En het lijkt of Timo het ook onder controle heeft.
Art en shortwave hebben/hadden misschien hetzelfde probleem?
Kennelijk heeft een bepaald type bobine een levensduur van een jaar of twintig en beginnen ze nu één voor één problemen te geven…
Hoe ziet jouw bobine er uit?
Is dat zo’n blok of een cilindervormige?
Met cilindervormige heb ik zelf eigenlijk nooit problemen gehad (DS,GS,BX)
Lastig probleem om op te sporen, want je krijgt wel een vonk bij starten…
En als het goed is schakelt de ECU de benzine toevoer uit als de motor niet oppakt.
Wordt je zomaar op het verkeerde been gezet…
Bedankt voor het delen!