18 van de 82
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2012 07:32 PM
  [ # 256 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 december 2012 07:34 PM
  [ # 257 ]

Geen idee meer. Ik heb voor die cabriolet van mij destijds nieuwe gekocht en die bleven echt als nieuw. Het is niet allemaal bagger wat er voor de DS te koop is hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2012 07:40 PM
  [ # 258 ]

Oké jammer, wie weet het wel? Wink
Daar ga ik zeker ook niet vanuit dat alles slecht is, het verbaast me eigenlijk hier te lezen dat er dus slechte tussen zitten.
Bij de gemiddelde webshop betaal je tussen de 90 en 120 euro voor een setje nieuwe spiegels.

Het hele “DS wereldje” is weer een heel appart iets. Dus langzaam aan aan het aftasten wat wel en niet goed is.
Zo hoor je van bedrijven die “reviseren” door iets opnieuw te in de lak te zetten en andere die het echt beter maken dan origineel. Stuurhuizen, LHM pompen noem het maar op…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 december 2012 10:47 PM
  [ # 259 ]
waterman schreef:

Er zijn ook spiegels op de markt die goed blijven hoor.

Yep , die van citroclasiek blijven tot nu toe goed,zitten er al drie jaar op

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 december 2012 06:33 PM
  [ # 260 ]
F.SvM schreef:
waterman schreef:

Er zijn ook spiegels op de markt die goed blijven hoor.

Yep , die van citroclasiek blijven tot nu toe goed,zitten er al drie jaar op

Oké is een optie dus, had ik nog niet gevonden want die hebben niet echt een webshop.

RensKorevaar schreef:

Eerst vermessingen en dan verchromen…

Ik kan niet echt ergens vinden wat verchromen kost, zie wel hier en daar dat het niet echt heel goedkoop is.
Lijkt me wel interessant voor onderdelen die je niet meer nieuw kan krijgen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 december 2012 08:15 PM
  [ # 261 ]

Kun ze beter kant en klaar kopen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 januari 2013 09:14 PM
  [ # 262 ]

Er schoot me nog een klein onhandigheidje van de DS te binnen.

Onder het rooster aan de passagierskant heb je 2 schuifje om de lucht in te stellen.
1 voor het grote rooster en 1 voor de lucht van naar de voeten als ik het goed begrepen heb.

De onderste voor de lucht naar de voeten die kan je wel open zetten, maar zodra je harder dan 50 a 60 gaat rijden schiet die weer dicht. Komt iemand dat probleem bekend voor?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 januari 2013 11:28 AM
  [ # 263 ]

Ja, bekend probleem. komt alleen voor als je het bovenste schuifje dicht zet. Het blijft natuurlijk een franse auto…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 januari 2013 01:25 PM
  [ # 264 ]

Eeh nee probleem nooit gehad…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 januari 2013 01:28 PM
  [ # 265 ]

Ik heb daar eigenlijk ook geen problemen mee, schuifje blijft zoals ik het zet, schiet niet open.

Wat die stuurhuizen, pompen ed betreft, de prijs is al een goede indicatie om te weten of je alleen nieuwe verf betaald of daadwerkelijk een gereviseerd exemplaar.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2013 06:31 PM
  [ # 266 ]
Stef Sep schreef:

Ja, bekend probleem. komt alleen voor als je het bovenste schuifje dicht zet. Het blijft natuurlijk een franse auto…

Juist als het koud is dan heb je de bovenste dicht staan om de kou buiten te houden en hoop je dat er nog wat warmte bij de voeten komt. Maar die schiet dus elke keer dicht.
Dus ik heb eigenlijk geen idee of die wel open blijft als de bovenste open staat Wink

Enige idee hoe dat op te lossen is?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 januari 2013 08:27 PM
  [ # 267 ]

Komt doordat de schuiven van de unit niet meer goed zitten. Is een plastic asje waar beide schuiven op zitten, zit een veerring tussen en dan een klipje. Klipje wil er vaak af gaan als er een stukje van het asje afgebroken is. Blaas unit demonteren en de boel dusdanig modificeren/repareren dat de schuiven weer lekker stroef gaan.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2013 09:07 PM
  [ # 268 ]

Wat bedoel je precies met blaas unit?
Het vakje waar de 2 schuifjes in zitten of het rooster?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 januari 2013 10:15 PM
  [ # 269 ]

Dat is 1 geheel, wat doorloopt tot in het motorcompartiment. Moet helaas wel het dashboard er eerst uit, dus bij nader inzien niet zo’n heel handige tip van mij.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 januari 2013 10:19 PM
  [ # 270 ]

Jongens! Het is winter. Koudeluchtschuif blijft dicht tot ver in juni!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
18 van de 82
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook