1.8 16v is een XU blok. De 1.6 16v een TU blok. Een doorontwikkeling op de 1.6 8v..
1.6 16v is inderdaad níet geleverd in de serie 1 Xsara… Ook een 1.6 8v is overigens een érg fijne auto!
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
de 1.6 8v is ook een XU toch?
Ik vind de XU motoren allemaal wat wollig, veel koppel maar ze voelen wat lomp aan. De TUtjes die ik ken 1.1 en 1.4 voelen allemaal wat pittiger dat hoop ik ook terug te vinden in de 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een 1.4i is hetzelfde als een 1.6i. Als je deze onder de motorkap ziet zie je amper verschil
De 1.6 16v ziet er natuurlijk wel heel anders uit.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik wist niet dat de 1.6 8v een TU was. In Xantia’s liggen toch XU 1.6en?
Arjan Verkade schreef:Ach zo’n type 2 Xsara heeft wel voordelen
Zo zijn opties als automatische airco, cruise control en boardcomputer makkelijk te vinden.
Bij een type 1 had je alleen handmatige airco.
Ik heb bij de 1.6 8V automaat ook gewoon automatische climatcontrol, althans een auto instelling ( knop helemaal links )
Had ik ook op mijn xsara coupe 1.6i vtr.. Automatische airconditioning. Het is wel waar dat het weinig voorkomt. Bij de ph2 is het heel makkelijk te vinden..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op mijn lease Type 1 1.9td coupe zat het ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker dan alleen in het laatste modeljaar 2000 geleverd.
Toch altijd een fijne optie om te hebben automatische airco.
CitRoel schreef:Ik wist niet dat de 1.6 8v een TU was. In Xantia’s liggen toch XU 1.6en?
De 1.6-8V in een Xantia en ZX is een XU.
De tegenhanger van de ZX, de 306 heeft altijd een 1.6-8V TU motor, net als in de Xsara.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Ik rijd een 1.6 8v type 1 (break ligne prestige)... motortype TU5JP ligt in deze uitvoering. 225.000km op de teller, verbruik vind ik persoonlijk iets tegenvallen. Gemiddeld 1:11.5
Had hem zuiniger verwacht maar ach, het rijd heerlijk toch?
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik rijd inmiddels met een Xsara 1.6 16v uit 2001 met 187.### op de teller. De motor is precies wat ik ervan verwachte! Lekker pittig, niet supersnel maar wel “bij de les”. Ik hoop ook zuinig de boordcomputer zegt 7,1 op 100 dat is 1 op 14, dat zou mooi zijn.