Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Hallo,
Ik ga zaterdag kijken naar een Xsara 1.6 16v prestige uit 2001 hij heeft 2 storingen die denk ik wel redelijk makkelijk te verhelpen zijn. (Daarom is de auto ook goedkoop.) Airbag storing, stekkers onder de stoelen? De aanjager blijft blazen onafhankelijk welke stand, volgens verhalen zou die de noodloop van het ventialatiesysteem moeten zijn. Moet aan te komen zijn via een sloper.
Zijn deze storingen bekende bij Xsara? Waar moet ik nog meer op letten als ik bij de auto ben.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bekende problemen! Nog een typische xsara kwaal. Achteras metdezelfde stand als ADALS bij en bx of Xantia /-\. Je moet toch zeker nog een vinger achter de band tussen de wielkas kunnen doen. Ok wel afhankelijk van de dikte van je vingers. Noem het min 1 cm.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
En dat zijn dan ook de ADAL’s? Of is dat bij een torsieas anders?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Het is wel anders, maar het is mogelijk om de lagers te vervangen. Makkelijker is om een sloop asje te pakken en te monteren. Mocht dit aan de hand zijn. Bij onze oude VTS heb ik het wel moeten doen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik heb de Xsara gekocht, nog geen foto’s online.
De aanjager blaast vrij hard maar constant, ik begreep dat het een veel voorkomende storing is? Waar ligt het aan en is het makkelijk te fixen?
De airbag storing zal wel onder de stoel zitten of heeft een Xsara nog meer airbag storing plekken?
De afstandbediening doet het niet, volgens de vorige eigenaar kan het niet aan de batterij liggen. Toch maar proberen… En anders?
De achterwielen staan er netjes recht onder. Ik moet wel een handremkabel vervangen.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ABS onder de stoel?
Het airbag probleem zit vaak onder de stoel.
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ventilatie die blijft draaien wordt veroorzaakt door een defecte kachelweerstand. Even zoeken in het forum, is meer over te vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Arjan Verkade schreef:ABS onder de stoel?
Het airbag probleem zit vaak onder de stoel.
Foutje! Aangepast. Is airbag storing…
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
2d schreef:Ventilatie die blijft draaien wordt veroorzaakt door een defecte kachelweerstand. Even zoeken in het forum, is meer over te vinden.
Bedankt! Al wat over gevonden. Gauw proberen te repareren.
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Nou de afstandsbediening is makkelijk gerepareerd! Is las in het instructieboekje dat ie geactiveerd moet in de auto, auto op contact en op een paar knopjes drukken… en ja hoor daar ging ie open en dicht! Ik hou van zulke reparaties!