zo, het is al weer even geleden. ondertussen heb ik de kerstboom verlichting van het dashboard weer helemaal werkend, de modulator van de ventilator vervangen, en staan de remaccu en koelvloeistof op de nominatie om vervangen te worden.nu nog wat tijd vinden…..
na de valse start bevalt ze prima, ook vrouwlief die vooral aan het sturen moest wennen en dus zo nu en dan vrolijk waggelend de bocht uit kwam, is nu wel positief over de CX en het blijft leuk om met z’n 8ten in te stappen of uit de auto te komen en dan toch wel wat verbaasde blikken te zien

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
het is gewoon een mooie familie wagen !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
en maar weer eens een update:
eerst het slechte nieuws…. een 1 of andere pieieieiep heeft bij het in of uitparkeren een afdruk in ons voorspatbord achtergelaten als ik me toch aan iets erger is het wel dit soort onbenullig asociaal lik me vesje rijgedrag zucht…
het goede nieuws is dat er geen nieuws is. we zweven probleemloos voort (klop klop klop)
een paar avondjes knip, plak en zaag werk heeft er voor gezorgd dat er nu onder de 2 rechter dashboard klepjes een heus touchscreen navigatie zit (foto volgt).
de koelvloeistof is ondertussen vervangen, maar de rem accu moet nog even geduld hebben, druk druk.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
balen van die deuk !
nog uit te deuken / bij te werken ... ?
ben benieuwd naar je oplossing voor de navi.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
uitdeuken wel maar de deuk zit op een niet eenvoudig bereikbare plek (vooraan)...
zal met een foto van de navi oplossing ook een foto van de aanranding plaatsen
zo hier de beloofde foto’s:
eerst de aanranding
tsja, wat moet je er van zeggen….
dan de navigatie, het is een garmin nuvi in het juiste formaat en het ziet er zo uit:
zo zie je nog niets.
zo ziet het eruit vanaf de bestuurderstoel.
en zo vanuit de pasagiersstoel.
het is een touchscreen en de ontvangst is prima op deze plek ook de gesproken aanwijzingen zijn goed te verstaan.
er ligt in het rechter bakje een stekkertje dus het is plug en play nu stop ik de voedingskabel nog in de aansteker plug, maar hiervoor komt nog een permanente oplossing uit het zicht.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Die deuk is minder mooi maar die navigatie ziet er geniaal uit alsof het zo geleverd is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Die deuk kon ook nog wel eens meevallen hoor.
Ik heb gezien wat die man op het lustrum kon, dan moet dit ook echt makkelijk kunnen.
Zo te zien is je bumper nog wel heel, dan heb je echt geluk want die worden zeldzaam
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
deuk is wellicht nog wat terug te plooien, maar leuk is het nooit.
wellicht door die super handige jongens.
mooie navi oplossing !! netjes gedaan.
heb je nog iets gedaan met de scharniertjes ? of was dat nog niet nodig ?
zie post 58….

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
o ja.
goeie oplossing voor de fragiele scharniertjes !

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Voor een ieder die dit leest, de beste wensen met veel zweverige km in het verschiet
De afgelopen dagen heb ik de remaccu vervangen en dat ging verbazingwekkend snel. Alle portieren voorzien van een extra vochtwerende laag zodat er geen vocht meer naar binnen komt en in de smalle ruimte tussen de bekleding en de nieuwe vocht wering ook nog wat geluidsisolatie gedaan.
De navigatie heeft nu een eigen voeding die aangaat over het contact (direct ook de radio zo geschakeld) .
Wel prettig een paar van die vrije dagen dan schiet het een beetje op en wordt de lijst steeds korter.
sprak ik zojuist nog over een kortere lijst….. zomaar uit het niets draait de startmotor nog maar heel langzaam rond. eerste verdachte de accu, even nagemeten niets aan de hand dan toch de startmotor er maar af en na een kort bezoek aan leontien….. toch voor reviseren gekozen. na het terugplaatsen (dit alles buiten bij heerlijk lage temperaturen) blijft de startmotor bij de 1e poging doordraaien alleen het losgooien van de accupool zorgde voor rust. blijkbaar had het contactslot z’n beste tijd gehad want ook na een smerend spuitje in het slot kwamen de klachten na 3 keer starten weer terug. voor de zekerheid de startmotor nog even laten testen, deze was goed en leontien zag mij voor de 2e keer binnen een week verschijnen om even een vervangend contactslot te scoren. achteraf bedacht ik me dat omdat het starten met de beroemde gele draad niet veel beter ging dan met het contact, er wellicht ook nog een massa probleem zou zijn. dus even een extra massakabel van de startmotor rechtstreeks naar de accu en fingers crossed gister deed ze het weer als vanouds
ondertussen druk geweest met het zoeken naar hoofdsteunen voor de achterzitplaatsen. zoals gezegd rijden wij toch best vaak met een volle bezetting en vriendjes en vriendinnetjes rijden ook regelmatig mee eigenlijk moeten ze er dan wel in…. na een zoektocht op een nabije autosloperij een mooi kleurend en makkelijk te monteren steun van het eerste type cinqecento of zoiets gevonden deze zijn er nog zat, hebben een vaste pin in de stoel en de hoogteverstelling zit in de hoofdsteun zelf, ze staan alsof ze erin horen. de stoeltjes zijn klaar, nu alleen de bank nog, foto volgt.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Goed bezig Robbie!
Respect dat je die startmotor op de grond in de kou hebt vervangen!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D